اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4992
تاریخ انتشار: 1394/02/30 15:06
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت:
قنواتی گفت: از نظر ما برنامه‌هایی که مجوز دارند باید اجرا شوند و هر کسی اخلالی ایجاد کند رفتارش غیرقانونی است و بنا نیست که سلیقه خود را برای اجرای کنسرت‌ها ملاک و معیار قانون قرار دهیم.

عصرجهان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برخورد با کنسرت‌های مجوزدار و ممانعت از برگزاری آن‌ها یک تخلف است و قرار نیست که سلیقه‌ها ملاک و معیار قانون شوند.

همایون قنواتی روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: اجرای برنامه‌های موسیقی بر اساس یک آیین نامه قانونی اتفاق می‌افتد که تمام مراحل برگزاری و اجرای یک موسیقی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد دقت قرار می‌گیرد و اشعار، ترانه و موسیقی آن نیز با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: این کنسرت‌ها مراحل قانونی را طی کرده و ضمن آن نیز با همراهی دستگاه‌های مربوطه نسبت به اعطای مجوز اقدام می‌کنیم.

قنواتی گفت: از نظر ما برنامه‌هایی که مجوز دارند باید اجرا شوند و هر کسی اخلالی ایجاد کند رفتارش غیرقانونی است و بنا نیست که سلیقه خود را برای اجرای کنسرت‌ها ملاک و معیار قانون قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه هر موسیقی که مجوز می‌گیرد و تمام مراحل قانونی را طی می‌کند باید اجرا شود، ادامه داد: موسیقی برای خانواده است و کنسرت فضایی برای شنیدن هنر موسیقی است و بخشی از اوقات فراغت خانواده‌ها را پر می‌کند.

وی افزود: بخشی از حوزه فرهنگی را کتاب، تئا‌تر و موسیقی تشکیل می‌دهد، و کنسرت نیز یک فضای سالم و فرهنگی است.

وی بیان کرد: برخی دوستان بر اساس شینده‌ها و بدون اطلاع کافی موضع می‌گیرند که این موضع گیری‌ها از صحت کافی برخوردار نیست، اما ما نیز به جد پیگیر این هستیم که اجرای برنامه‌ها بر اساس قانون و مقررات و آیین نامه‌های قانونی اتفاق افتد.

به تازگی کنسرتی با مجوز، که قرار بود در شهرستان ماهشهر اجرا شود لغو شد که دلیل آن ممانعت برخی افراد و گروه‌ها بود.

برگزاری کنسرت رضا صادقی در دزفول نیز موجب مخالفت و واکنش برخی از روحانیان و مردم شد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*