اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4994
تاریخ انتشار: 1394/02/30 16:29
معاون استاندار خوزستان گفت:
احمد سیاحی افزود: هم نفت و هم تالاب برای خوزستان مهم است و سهم ما از بهره برداری میادین مشترک نیز جزو اولویت هاست اما باید به ضوابط فعالیت در محیط زیست حساسی چون تالاب هورالعظیم نیز توجه شود.

عصرجهان:معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به ادامه توقف فعالیت میدان نفتی یاران در هورالعظیم، گفت: اهمیت تالاب هورالعظیم برای خوزستان کمتر از نفت نیست.
احمد سیاحی روز چهارشنبه  اظهار کرد: فعالیت شرکت نفتی مستقر در تالاب هورالعظیم هنوز متوقف است و با تاکید استاندار خوزستان در حال انجام اصلاحات است.

وی با اشاره به نشستی که در این باره با حضور استاندار خوزستان و مدیران شرکت نفت برگزار شد، افزود: پس از این نشست کارگروهی با حضور شرکت نفت و اداره کل محیط زیست تشکیل شد تا فعالیت‌های این شرکت در تالاب بررسی و بر رعایت ضوابط زیست محیطی آن نظارت داشته باشد.

سیاحی اضافه کرد: ایجاد دریچه‌هایی برای تبادل آبی بین قسمت‌های مختلف هورالعظیم، محدود شدن جاده سازی و جلوگیری از تخلیه پساب و گل حفاری نفتی در تالاب از جمله مسایلی است که استانداری بر اجرای آن تاکید دارد.

معاون استاندار خوزستان در گفت‌و‌گو با ایرنا، گفت: هم نفت و هم تالاب برای خوزستان مهم است و سهم ما از بهره برداری میادین مشترک نیز جزو اولویت هاست اما باید به ضوابط فعالیت در محیط زیست حساسی چون تالاب هورالعظیم نیز توجه شود.

وی با اشاره به هماهنگی که بین استانداری، محیط زیست و شرکت نفت ایجاد شده اظهار کرد: در یکی دو هفته آینده اتفاقات خوبی در راستای ساماندهی فعالیت شرکت‌های نفتی در تالاب هورالعظیم رخ خواهد داد.

تالاب مرزی هورالعظیم دومین تالاب بزرگ خوزستان پس از تالاب بین المللی شادگان است که یک سوم آن در ایران و دو سوم آن در عراق قرار دارد.

حضور شرکت‌های نفتی با واگذاری حدود هشت هزار هکتار از اراضی تالاب به وزارت نفت برای عملیات اکتشاف و استخراج نفت از سال ۸۷ آغاز شد اما این شرکت‌ها هیچگاه ضوابط زیست محیطی را در فعالیت‌های خود در نظر نگرفته‌اند که مهم‌ترین تخلف آن‌ها مسدود کردن آب ورودی به تالاب و توسعه جاده سازی در آن است. در همین راستا فعالیت شرکت نفتی یاران در پی بی‌توجهی به اخطار استاندار خوزستان از یک هفته پیش متوقف شده است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*