اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5134
تاریخ انتشار: 1394/03/10 17:02
قلم درباره مردی به چرخش درآمد که عظمت پیروزی های ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به نحوی از انحاء مرهون نبوغ و فرماندهی عالی ایشان است .صحبت درباره مردی از دیار سرزمین با اصالت زاگرس قوم لر این قوم اصیل ایرانی است.

عصرجهان/فرهاد وفایی فعال رسانه

قلم درباره مردی به چرخش درآمد که عظمت پیروزی های ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به نحوی از انحاء مرهون نبوغ و فرماندهی عالی ایشان  است .صحبت درباره مردی از دیار سرزمین با اصالت زاگرس قوم لر این قوم اصیل ایرانی است. این بیان و نوشتار در وصف دکتر رضایی است .دکتر رضایی از ابتدای فعالیت خود به عنوان یک مبارز مسلمان و کنشگر اجتماعی در تحولات سیاسی اجتماعی ایران به ویژه در انقلاب اسلامی با لبیک به فرمان امام خمینی  و با تشکیل گروه منصورن وارد فعالیت سیاسی- نظامی شده بود وی که با وقوع انقلاب اسلامی ارزوی خود را محقق دیده بود وارد عرصه دفاع از انقلاب نوپای اسلامی شد .همانطور که می دانید انقلاب اسلامی در ابتدای استقرار خود مورد حمله و هجوم منافقان ،کمونیست های توده ای ، بازماندگان و حامیان سلطنت طلبان ، تجزیه طلبان و گروهک  های سیاسی و... شده بود .و هروز شاهد ترور  و تنش های سیاسی  و غائله ای از یک قوم و منطقه برای منفک شده از ایران  بودیم انچنان که خود دکتر می گوید  ما با درک این عوامل در حالیکه ارتش ، ژاندامری و سپاه و بسیجی وجود نداشت تصمیم به تشکیل کمیته ای انقلاب و سازمان اطلاعات از بین جوانان مومن و انقلابی  برای دفاع از انقلاب کردیم که اگر این اقدام صورت نمی گرفت انقلاب نوپای اسلامی در همان اوایل جوان مرگ می شد و و به سرنوشت نهضت ملی دچار می گشت.امریکا و غرب  و رژیم صهیونیستی که به واسطه خاندان پهلوی به چپاول  و غارتگری ایران مشغول بوده و و ایران منطقه ای امن برای ان ها مهیا کرده بود با روی کارامدن نظامی اسلامی که درصدد استقلال و سیاست خارجی مستقلی بود  منافع  خود را درخطر دیده و رژیم بعثی صدام را برای حمله نظامی به ایران تشویق کرد (به دلیل ترس از دست دان منافع منطقه ای ، و ترس از صدور انقلاب اسلامی) تا به زعم خود حکومت اسلامی را در عرض3 روز از بین ببریند و با حمایت سیاسی، نظامی و تسلیحاتی و اطلاعاتی و امنیتی و اقتصادی صدام را تشویق به حمله نموده اند . حضرت امام خمینی  دکتر رضایی را که 27 سال نداشت به سمت قرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می کند و تاریخ گواهی می دهد که این شیر بچه با اصالت لر با تدوین برنامه  ها و استراتژی  یک سازمان منسجم و منظم را بر پا نمود  و جوانانی را تربیت کرد که در  طول 8 سال  دفاع مقدس اجازه ندادن حتی یک وجب از خاک ایران که در طول تاریخ جنگهای ایران بی سابقه بود به دشمن خصم داده ندادند . رشادتها و ایثارگری جوانان با نبوغ و فرماندهی محسن رضایی که در هیچ دنیای اموزش نظامی ندیده بودن  طراحی عملیات جنگی در محور غرب و جنوب غربی   و ازاد سازی خرمشهر همه جهانیان به ویزه  ژنرال ها  دنیای را مبهوت کرده بود  و تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

دکتر رضایی با تشکیل قرارگاه سازندگی سپاه ، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دانشگاه افسری امام حسین توان مدیریتی و بالا و هوش خود را باردیگر به منصه اجرا دراورد  سپاه پاسداران را علاوه بر نظامی گری به سمت وسوی علمی و فنی رهنمون کرد.باید اذعان کرد که دکتر رضایی فردی در ابتدا نظامی نبوده و ایشان یک چهره علمی و دانشگاهی بوده است که به ضرورت  وارد عرصه نظامی شده بود.دکتر رضایی پس از سالها رشادت و تلاش ردای نظامی گری از تن در می اورد و  وارد مسایل سیاسی و اجتماعی شد. پس هر جا خطری در مواجهه با انقلاب اسلامی بوده دکتر رضایی از پیشقراولان عرصه بوده است . فعالیت به عنوان دبیرمحمع تشخیص مصلحت نظام، حضو در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در طول ادوار گذشته  هر چند با بداقبالی و کم شناسی و عدم اقبال ملت  همراهی شد  اما به اذعان نخبگان علمی و دانشگاهی  در طول انتخابات سال88 و 92 ریاست جمهوری تنها کسی که دارای برنامه مدون برای اداره کشور بود کسی نبود جز دکتر رضایی.البته ایشان هیچگاه زیر چتر هیچ گروه و حزبی قرار نگرفت و شاید همین امر باعث شده در جامعه دو 2 قطبی ایران جایگاهی که دوستان از حیث سرمایه و پول هنگفت تریبون رسمی و رسانه  داشته اند وی نداشته باشد. بدون تردید ملت ایران اگه این اجازه را به دکتر رضایی می داد به سان 8 سال دفاع مقدس وی می توانست تحول عظیمی در بدنه کشور ایجاد کند و عدالت اجتماعی و اقتصادی را عملیاتی می کرد .

دکتر رضایی مردی است برای تمام فصول:پس از بهار عربی (بیداری اسلامی) در منطقه خاورمیانه شاهد تحولات چشمگیر سیاسی ، اجتماعی و نظامی  بودیم . تحولات مصر، لیبی،تونس، بحرین،سوریه، عراق ، فلسطین ، لبنان ، اردن و عربستان و یمن .

حاکم بودن دو دیگاه  در منطقه خاورمیانه محور مقاومت به رهبری ایران و محور عربی(ارتجاع)و غرب  به همراهی امریکا و رژیم صهیونیستی . رژیم پلید و سفاک و کودک کش اسرائیل که سالهای است به نسل کشی و اپارتاید نژادی در فلسطین و جنوب لبنان مشغول بوده و هرچند در جنگهای 8، 22،33،50 روزه توسط حزب الله و حماس هژمونی اش به سخره گرفته شد سعی نمود تا جنگ را وارد فازی جدید کند . محور ارتجاع عربی و غربی و عبری، که مقامت را دشمن اصلی در اجرای اهداف و منافع و برنامه خود می دید  دست به یک طراحی  نظامی کرد انها با ایجاد و تشکیل گروه تروریستی بعثی داعش و النصره در طول 4 سال اخیر سعی در سرنگونی کشورهای حامی مقامت به ویژه سوریه کرده اند حمایت مالی ، رسانه ای ، تسلیحاتی ، نظامی ، سیاسی و امنیتی  در تلاش برای به ضعف کشیدن و سرنگونی کشورهای مقامت در خاورمیانه هستند و چه جنایتی که نکرده اند همه اقوام چه شیعه و سنی ، مسیحی و ... را به طرز فجیع قتل عام نمودند  انها به این امر بسنده نکرده و فازی جدیدی را نیز در عراق باز کردند  انها د رعراق به صغیر و کبیر نیز رحم  نکردنند.داعش و حامینش پا را فراتر از این نهاد و حتی ایران اسلامی را نیز تهدید کرده اند . هرچند این گروه و اربابانش در حدی نیستند که در برابر ایران قدرتمند قد علم کنند. با مرگ ملک فهد و روی کارامدن پادشاه سلمان در عربستان سعودی و تحولات یمن و حمله نظامی عربستان به گروه شیعی انطارلله یمن  ژئو پلتیک خاورمیانه  به سوی بحران عمیق سوق داده شده است .دکتر رضایی با درک این خطر از رهبری نظام می خواهد که وارد عرصه سپاه شود که با موافقت رهبری مواجهه می شود و دکتر مامور میشود تا تجارب نظامی خود را به جوان انتقال دهد.  ایشان در صبگاه مشترک دانشگاه افسری امام حسین در پی صحبت های مقام معظم رهبری  مبنی بر اینکه خبرهای به مارسیده است که دشمنان در پی جنگهای نیابتی در مرزهای ایران هستند من اعلام می کنم پاسخ ایران کوبنده و و یرانگر خواهد بود  و با تکبیر سر لشکر رضایی همه صبحگاه شعار سر دادند . سرلشکر رضایی باهشدار، اعلام کرد صبر استراتزیک ایران حدی  دارد  و هرگاه منافع ما به خطر بیفتد دشمنان منطقه ای خود را به عصر ماقبل صنعتی برمیگردانیم.

بی شک تاریخ سرزمین ایران زادگاه شیران و یلانی از جنس دکتررضایی های زیادی بوده است .اما بدون اغراق نام دکتر محسن رضایی بر تارک انقلاب اسلامی ایران می درخشد .  درانتهای از همه دوستان که شاید قلم ناقص این حقیر نتوانسته است حق مطلب را ادا کرده باشد عذر خواهی نموده و امید است دیگر دوستان با قلم توانمند و بیان رسا و شیوا  حق مطلب را ادا کنند

فرهاد وفایی فعال رسانه

 

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*