اخبار عمومی
اعلام وصول 2
53244
تاریخ انتشار: 1395/06/20 01:02
آمار خودکشی در شهرستان ایذه بسیار تکان دهنده است و از آنجا که شرایط اقتصادی نقش مهمی در به وجود آمدن خودکشی دارد باید برای رفع این موضوع دستگاه‌های اجرایی شهرستان با یکدیگر همکاری کنند.

عصرجهان-حمیدرضا عباسی عصر امروز در همایش راهکارهای پیشگیری از خودکشی و آسیب‌های اجتماعی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برنامه‌ریزی برای رفع آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: شهرستان ایذه به نسبت جمعیتش، آمار خودکشی بسیار تکان دهنده‌ای دارد؛ امیداریم دستگاه‌های مختلف اقدامات لازم را برای کم کردن این مشکلات انجام دهند تا از آمار خودکشی در این شهر کاسته شود.
وی به یافتن مشکلات و زمینه‌های خودکشی اشاره کرد و گفت: باید در همین زمینه کمیته‌ای در شهرستان تشکیل شود و این کمیته با فرمانداری همکاری مستمر داشته باشد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان بیان کرد: برای کاهش آمار خودکشی و پیشگیری از مشکلات موجود می‌توان از روش‌های آموزشی استفاده کرد البته این موضوع را نباید به صورت شعاری مطرح کرد بلکه باید به صورت عملیاتی دنبال شود.
وی با اشاره به رفع آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی17 نهاد به صورت مستقیم و چند ارگان دیگر به صورت زیرمجموعه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و وزارت بهداشت اجرای این امر را برعهده گرفته است.
عباسی افزود: حرکت مثبتی در شهرستان مسجدسلیمان درجهت کاهش آمار خودکشی صورت گرفت که این اقدام سبب شد تا آمار خودکشی نسبت به سال‌های گذشته در مسجدسلیمان کمتر شود بنابراین  انتظار می‌رود که چنین اقداماتی نیز در شهرستان ایذه برای کاهش آمار خودکشی انجام شود.
نقش مهم شرایط اقتصادی در انجام خودکشی
محمدصادق کریمی‌کیا نیز در این همایش اظهار داشت: در کنار مسائل اجتماعی و فرهنگی، عدم آموزش به فرزندان از سنین پایین توسط خانواده‌ها می‌تواند زمینه ناتوانی فرزندان نسبت به بحران‌های اجتماعی در بزرگسالی باشد.
وی تصریح کرد: حضور باشکوه در مراسم خاکسپاری افراد خودکشی کرده، می‌تواند سبب تشویق افرادی شود که این موضوع را در فکر خود پرورش می‎دهند و از این بابت عوامل اجتماعی می‎توانند زمینه ساز این نوع رفتارها باشند.
معاون اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان به نقش مهم شرایط اقتصادی در انجام خودکشی اشاره کرد و گفت: شرایط اقتصادی نقش مهمی در به وجود آمدن این موضوع دارد ولی تنها شرایط اقتصادی و بیکاری سبب به وجود آمدن چنین مشکلی نمی‌شود بلکه عوامل فرهنگی نیز در به وجود آمدن این آسیب نقش پررنگی دارد.
وی بیان کرد: تنها برگزاری چنین جلساتی سبب کاسته شدن خودکشی نمی‌شود بلکه باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و به کارگیری دستگاه‎های اجرایی زمینه را برای کاهش این اقدامات ایجاد کرد.
کریمی‌کیا عنوان کرد: مشکلات فرهنگی، بیکاری، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند زمینه ساز چنین حرکتی برای افرادی باشد که زمان‎های طولانی به این مسئله فکر می‎کنند.
معاون اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه خودکشی یک لحظه در افراد شکل نمی‌گیرد، تاکید کرد: فرد برای انجام این آسیب اجتماعی مدت‌ها به چگونگی انجام این کار فکر می‌کند البته موضوع خودکشی مربوط به روزگار امروزه نیست بلکه بشر با این آسیب اجتماعی از گذشته تاکنون با آن مواجه بوده است.منبع/تسنیم

برچسب ها:
ایذه ؛ خودکشی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*