اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5331
تاریخ انتشار: 1394/03/22 23:57
تاج گردون در همایش علمی بازآفرینی شهری پایدار:
نماینده مردم گچساران و باشت: نفت تنها فاکتور شاخص توسعه شهری دوگنبدان بود که به نظر می‌رسد علی‌رغم تمامی خدمات، نفت نتوانسته نقش اساسی خود را در توسعه گچساران ایفا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، غلامرضا تاج‌گردون در همایش علمی بازآفرینی شهری پایدار که با حضور جمعی از مسئولان کشوری از جمله معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن و معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: فاکتورهای زیادی از جمله گسترش جمعیت، بهبود شبکه ارتباطی، فعالیت‌های اقتصادی و ازدیاد جمعیت در توسعه یک شهر دخالت دارد.


وی افزود: اما نفت تنها فاکتور شاخص توسعه شهری دوگنبدان بود که به نظر می‌رسد علی‌رغم تمامی خدمات، نفت نتوانسته نقش اساسی خود را در توسعه گچساران ایفا کند.

رییس فراکسیون توازن مجلس همچنین با یادآوری اینکه نیمی از جمعیت شهر یکصدهزار نفری دوگنبدان در بخش شرکت بهره برداری نفت واقع شده است ابراز داشت: اختلاف طبقاتی در این شهر زیاد است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، گچساران را شهری خطی و طولی عنوان کرد و گفت: شهری با جمعیت 100 هزار نفر نباید طولی برابر با 13 کیلومتر داشته باشد و مطالعات نشان داده که از نظر زیستی و محیط زندگی محیط مطلوبی برای جامعه به شمار نمی‌رود.

تاج‌گردون ادامه داد: اگر به عنوان شهرها به عنوان دست‌ساخته‌ای برای آرامش زندگی بشر نگاه کنیم، شهر دوگنبدان شهری مناسب برای زندگی نیست.

وی بیان کرد: علت این امر بی‌توجهی به مدیریتی منظم در پیاده‌سازی شهر در طول 60 سال گذشته است.

تاج‌گردون یادآور شد: وجود بافت فرسوده بسیار مناسب 160 هکتاری که 7 درصد از وسعت و 25 درصد جمعیت را بدون وجود خدمات مناسب به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهر امانتی از گذشته‌ها به ما بوده که باید آن را بهتر به نسل بعدی منتقل کنیم.

وی تأکید کرد: کیفیت زندگی شهر دوگنبدان، کیفیتی مناسب برای توسعه پایدار نیست.

تاج‌گردون مشارکت مردم و ایجاد رقابت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت کنونی شهری دوگنبدان عنوان کرد و گفت: اگر قرار است دوگنبدان آباد و توسعه یافته شود باید حس رقابت در ارائه خدمات شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مطالبات مردم از مسئولان دریافت خدمت بهتر برای زندگی باشد، اصلی  که باید در محیط شهری دوگنبدان عملی شود.

تاج‌گردون مشارکت مردم و دولت را در خصوص اصلاح بافت فرسوده امری مهم و ضروری دانست.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ مشارکت مردم به ویژه در نوسازی بافت فرسوده ضروری است.

وی با بیان اینکه طرح های رفاهی و عمرانی بزرگی در دو سال گذشته در این شهر اجرا شده است بیان کرد: به دلیل عمق عقب ماندگی شهر دوگنبدان در توسعه این خطه با وجود تلاش دولت یازدهم نیازمند توجه بیشتری است.

همایش بازآفرینی بافت فرسوده در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با حضور مسوولان کشوری و صاحب نظران برگزار شد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*