اخبار عمومی
اعلام وصول 2
53347
تاریخ انتشار: 1395/06/26 22:23
امام جمعه گچساران گفت: نسبت به طرد کردن نزدیکان مشکل‌دار از آیت‌الله خزعلی درس بگیریم.

عصرجهان- حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه شهرستان گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران و مومنین به تقوای الهی در خطبه اول نماز جمعه این هفته به مبحث ارتباطات اجتماعی در جامعه پرداخت.
امام جمعه گچساران با اشاره به آیاتی از قرآن مجید و سفارشات خداوند و ائمه در برقرای ارتباط با با دیگران اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که چگونه ارتباط برقرار کنیم که در آینده دچار ندامت و پشیمانی نشویم.
وی در ادامه خطبه اول خاطرنشان کرد: فرعون پس از آنکه نتوانست با ثروت و قدرت به خواسته‌های خود برسد به این نتیجه رسید تا با ورود به باورهای مردم بر مردم و جامعه غلبه کند و به دنبال اختلاف انداختن در بین مردم بود تا از این طریق بر آنها حکومت کند.
خطیب جمعه گچساران ادامه داد: در چنین شرایطی و با ایجاد اختلاف در باورهای دینی مردم و سست کردن باورهای مردم نتیجه این می‌شود که مردم جامعه ملاک‌هایشان پول و ثروت و قدرت می‌شود.
حجت‌الاسلام حجازی با بیان اینکه در آن روزگاران تفکر اختلاف اندازی   توسط فرعون ایجاد شد و در مواردی نیز موفق شده بود گفت: فرعون به دنبال این بود تا برادری و همدردی و وحدت را از بین ببرد.
خطیب جمعه گچساران با ذکر این نکته که مسلمانان جهان باید امروز هوشیارانه و آگاهانه تصمیم بگیرند، افزود: دشمن ما امروز فرعونی عمل می‌کند چراکه آنها باورهای ما را هدف قرار گرفته‌اند.
حجازی تصریح کرد: امروز تنها کشوری که در امنیت کامل به سر می‌برد ایران اسلامی است و امروز عزت ایران اسلامی به برکت باورهای قوی مردم ایران اسلامی است.
وی در ادامه تاکید کرد: این باور غلطی است که بگوییم اگر در تالارها مراسمات آنچنانی با ارگ و ابزارهای آنچنانی برگزار د ما چشمانمان را ببندیم.
حجازی متذکر شد: مسائل سیاسی نباید ما را از اصل موضوع غافل کند چرا که چنین خطری فراتر از حزب و جناح است و در این میان وظیفه خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان خطیرتر است.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه ما باید در این دنیا پاسخگوی خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشیم گفت: آنها از ما سؤال می‌کنند پدرم چشمش یا دست و پاهایش را برای چه چیزی تقدیم انقلاب کرده است و ما نیز باید پاسخگو باشیم.
حجت‌الاسلام حجازی در ادامه به برنامه آمار و نفوس مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: آمار و نفوس مسکن به دلیل اینکه زیربنای حل مشکلات کشور است باید به طور دقیق انجام شود.
وی به توصیه مقام معظم رهبری در این مقوله اشاره کرد و گفت: معظم‌له فرمودند اختلاف در آمار در کشور بلایی بزرگ است.
حجازی تاکید کرد : اگر خللی در بحث آمار و نفوس مسکن پیش آمد در روند کشور و برنامه ریزی و بودجه و برطرف کردن مشکلات اخلال ایجاد می‌شود که امیدواریم مسؤولان با یک هماهنگی کامل آن را به پایان برسانند.
خطیب جمعه گچساران در ادامه به ظلمی که آل سعود به عالم اسلام روا داشت اشاره کرد و گفت: آل سعود لیاقت خادمی خانه خدا را ندارد و تنها مقابله با آن این است که عالم اسلام اعلام کند آل‌سعود عرضه خادمی خانه خدا را ندارد.
حجازی با تبریک عید غدیر خم عنوان کرد: در برگزاری با شکوه عید غدیر تاکید داریم و غدیر باید همواره در بین ما زنده و پویا باشد.
وی تصریح کرد: آیت‌الله خزعلی عمر با برکت خود را در راستای ترویج غدیر صرف کرد و بنیاد غدیر را تأسیس کرد.
وی با اشاره به خصوصیات آیت‌الله خزعلی بیان کرد: بعضی از منصوبین نزدیک ایشان اشکالاتی وجود داشت آیت‌الله خزعلی به دلیل حمایت از نظام و ولایت نزدیکترین افراد منصوب به خود را طرد کردند که امیدواریم در جامعه از ایشان درس بگیریم.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: عید غدیر عید اسلام و مسلمین است و عیدی است که می‌شود تمام مسلمین متحد شوند اما به شرطی که به فکر تفرقه نباشیم.
وی با تاکید براینکه عید غدیر باید بیشتر به جامعه و مردم شناسانده شود گفت: نباید به بهانه عید غدیر مجوز درست کنیم و تار و تمبک راه بیندازیم و امیدوارم خداوند توفیقی به ما بدهد که بتوانیم عید غدیر را شایسته غدیر برگزار کنیم.
خطیب جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن آغاز هفته دفاع مقدس بیان داشت: 31 شهریور آغاز تهاجم دنیا به ایران اسلامی است.
حجازی افزود: آن روزها دشمنان با خیال خام خود به فکر سرکوب کردن انقلاب اسلامی و نهضت عظیم امام راحل بودند و تمام دنیای کفر در برابر ملت ایران صف‌آرایی کردند اما فرزندان امام و شما در زیر پرچم ولایت آنها را شکست دادند.
وی ادامه داد: صدام دیوانه‌ای بود که می‌گفت من رهبر جهان عرب و اسلام هستم و می‌خواست در سه روز ایران را در دست بگیرد اما امروز فرزندان ایران اسلامی در خاک عراق و سوریه حضور دارند و صدام آرزوهایش را با خود به جهنم برد.
حجازی تصریح کرد: امروز خون شهدا مسؤولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و ما باید باورهای جنگ که باورهای ارزشی هستند را در جامعه تبیین کنیم تا دشمنان ما مأیوس و ناامید شوند.
وی تاکید کرد : نباید بگذاریم نسل حاضر که دفاع مقدس را ندیده از دفاع مقدس غافل شود و همه ما نسبت به انتقال مفاهیم و پیام‌های دفاع مقدس مسؤول هستیم.
حجازی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: نقش آموزش و پرورش در جامعه موثر و بی‌بدیل است و بدانیم یکی از مهم‌ترین سنگرها در جنگ نرم، آموزش و پرورش است و به همین جهت همه ما باید تلاش کنیم تا با کمک به آموزش و پرورش و امورات فرهنگی و حوزه‌های علمیه کشورمان از فتنه‌های دشمنان در امان باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه کار مصلا مدتی است تعطیل شده است و پیمانکار به ما می‌گوید حتی پول بنزین خودروی خود را هم ندارم اما از آن طرف هم می‌گویند پول هست و امیدوارم این آخرین گلایه من در خصوص مصلا باشد.

برچسب ها:
گچساران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*