اخبار عمومی
اعلام وصول 2
53358
تاریخ انتشار: 1395/06/27 02:03
تیم فوتبال پرسپولیس با نمایشی نه چندان دلپذیر به تساوی با استقلال رضایت داد.

عصرجهان- با وجود آنکه به نظر می‌رسید شرایط تیمی و انفرادی قرمزپوشان بهتر از حریف است اما آنها در بازی امروز شدت لازم را برای برد مقابل حریف سنتی به نمایش نگذاشتند تا مثل سال گذشته دیدار رفت دربی با تساوی به پایان برسد.
تیم آنالیز ورزشی عملکرد فردی بازیکنان را در دربی 83 مورد بررسی قرار داده است.
علیرضا بیرانوند (8از 10)
علیرضا بیرانوند در اولین تجربه خود در دربی بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. او با خروج‌های خوب و همچنین شروع مجددهای نسبتا بی‌نقص  توانست نمره خوبی از کارشناسان ما بگیرد. البته بیرانوند در یک صحنه خروج اشتباه داشت که می‌توانست باعث گل استقلالی‌ها شود اما خودش توانست آن اشتباه را جبران کند.
حسین ماهینی(6از 10)
ماهینی در حالی امروز مدافع راست تیم برانکو بود که رامین رضائیان یکی از ستاره‌های دربی قبل روی نیمکت نشسته بود. ماهینی که امروز میل زیادی به نفوذ نداشت در کارهای دفاعی نسبتا خوب ظاهر شد.
سیدجلال حسینی (6از 10)
کاپیتان باتجربه و ملی‌پوش سرخپوشان در دربی روز نسبت آرامی داشت و بازی تقریبا بدون نقصی از خود به نمایش گذاشت تا پرسپولیس باز هم کلین‌شیت کند.
محمد انصاری (6از 10)
مدافع چپ فصل قبل سرخپوشان به دفاع وسط تبعید شده تا زوج جلال حسینی باشد. انصاری علیرغم اینکه در پست غیرتخصصی‌اش بازی می‌کند، امروز روز خوبی را پشت سر گذاشت. البته وی در اواخر بازی مصدوم و جای خود را به پولیانسکی داد.
محسن ربیع‌خواه(6از 10)
مدافع چپ پرسروصدای پرسپولیس امروز و در اولین دربی خود بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و جلوی حملات استقلالی‌ها از سمت راست که محل نفوذ و سانترهای خسرو حیدری بود را گرفت. ربیع‌خواه در اولین دربی خود نمره قبولی گرفت.
کمال کامیابی‌نیا(6از 10)
کامیابی‌نیا به مانند همیشه دعواهای میانه زمین را عهده داشت، او هم زیاد خطا کرد و هم خطاهای زیادی روی او انجام شد که البته فغانی بعضی از آنها را اعلام نکرد. کامیابی‌نیا در دربی روز معمولی را گذراند. کامیابی‌نیا در دقیقه 92 می‌توانست دروازه رحمتی را باز کند که عکس‌العمل رحمتی مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد.
محسن مسلمان(7از 10)
در روزی که عناصر هجومی پرسپولیس موفق به گلزنی نشدند محسن مسلمان با تکنیک بالای خود چند پاس خوب داد تا بازی پرسپولیسی‌ها برای حمله ساخته شود اما بی‌دقتی مهاجمان پرسپولیس مانع از گلزنی شد.  
فرشاد احمدزاده(6از 10)
احمدزاده امروز توسط برانکو کارهای تدافعی را تحویل گرفته بود تا زوج محسن ربیع‌خواه در سمت چپ پرسپولیس باشد. او با همکاری دفاع چپ تیمش توانست سمت راست استقلالی‌ها را کم اثر کند. احمدزاده البته در کارهای هجومی نسبت به هفته‌های قبل کمتر ظاهر شد.
امید عالیشاه(6از 10)
عالیشاه امروز از وینگر چپ به وینگر راست انتقال داده شده بود تا بتواند روبه‌روی هرائر مگویان حملات و نفوذهای خود را انجام دهد. پاس وی در نیمه اول به طارمی می‌توانست باعث گل برتری سرخ‌ها شود که بی‌دقتی طارمی بهترین موقعیت بازی را به هدر داد. عالیشاه در این بازی پرتلاش ظاهر شد اما تلاشش برای گلزنی تیمشان فایده نداشت.
مهدی طارمی(6از 10)
مهدی طارمی بهترین بخت بازی را همان نیمه اول از روی شش قدم به بیرون زد تا دروازه مهدی رحمتی باز نشود. معلوم است طارمی هنوز نتوانسته خود را با ترکیب این فصل برانکو و تفکراتش تطبیق دهد و این ناآرامی در ساق‌های پای طارمی دیده می‌شود. البته طارمی چند پاس خوب و حرکت رو به جلو انجام داد که می‌توانست برای پرسپولیس منجر به گل شود اما اینگونه نشد. در مورد طارمی این را باید گفت که شدت بازی او نسبت به فصل قبل بسیار بسیار کمتر شده است.
علی علیپور(3از 10)
علیپور مهاجم پرسپولیسی‌ها که سابقه گلزنی در دربی را دارد امروز نتوانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد و موقعیت هایی که هافبک‌ها و یا طارمی برای او ساختند با بی‌دقتی از دست داد تا نمره خوبی از کارشناسان ما برای این بازی نگیرد.
 نمایش امیدوارکننده قلب دفاع آبی‌ها/نفر به نفر با بازیکنان استقلال
بازیکنان استقلال در دیدار ششم خود در دربی بزرگ پایتخت به میدان رفتند و توانستند از حریف بالانشین خود یک امتیاز بگیرند.
استقلالی ها که در لیگ شانزدهم تاکنون به پیروزی دست نیافتند در برابر پرسپولیسی ها نیز نتوانستند اولین سه امتیاز خود را کسب کنند. آنها در دربی تهران نیز درخشان ظاهر نشدند و می توان گفت بازیکنان دفاعی این تیم در بین سایر بازیکنان به امتیاز بیشتری رسیدند.
تیم آنالیز ورزشی به بررسی عملکرد تک تک بازیکنان استقلال پیوسته است و به آنها از 10 امتیاز نمره داده است:
مهدی رحمتی (6 از 10)
کاپیتان آبی پوشان را می توان اصلی ترین مهره این تیم در بازی بزرگ پایتخت دانست، رحمتی که سابقه حضور در بازی های مختلف را در کارنامه خود دارد در دربی هشتاد و سوم توانست به اولین کلین شیت خود در لیگ شانزدهم دست پیدا کند. با این حال رحمتی که یک بار در موقعیت آفساید دروازه خود را باز شده دید به مانند قبل نتوانست برای تیمش به عنوان یک ستاره ظاهر شود.
رابسون جانواریو (7.5 از 10)
مدافع برزیلی استقلالی ها را می توان بهترین بازیکن این تیم در دربی هشتاد و سوم دانست، رابسون که اولین بازی خود را در دربی انجام می داد در انجام عملکرد خود موفق نشان داد و توانست مهاجمان روبروی خود را به خوبی خنثی کند، او در صحنه های مختلف جا نماند و توانست در حد انتظار ظاهر شود.
مجید حسینی (7 از 10)
مدافع جوان آبی ها که در بازی قبلی برای اولین بار به میدان فراخوانده شد در این بازی توانست بالاتر از حد انتظار ظاهر شود، حسینی جوان اسیر جو ورزشگاه نشد و از اضافه کاری جلوگیری کرد تا مختصر و مفید تنها به انجام بازی خود بپردازد. حسینی در تعقیب بازیکنان پیش رو نیز موفق بود و علیرغم تجربه کم در بازی برای استقلال، در این میدان بازیکنی پخته نشان داد.
هرائر مگویان (5 از 10)
مدافع ارمنستانی استقلالی ها برای چندمین بار در این فصل در پست غیرتخصصی خود به میدان رفت، او که یک مدافع میانی است در بازی برابر پرسپولیس هم در پست مدافع چپ به میدان رفت و طبیعتا نتوانست به مانند همیشه ظاهر شود، هرچند مگویان اشتباه عجیب و غریبی نداشت اما نتوانست شرایط مناسبی هم برای تیمش ایجاد کند، با توجه به عبورهای مختلف پرسپولیسی ها از این جناح شاید با کمی اغماض بتوان به مدافع ارمنی آبی ها نمره قبولی ناپلئونی داد.
وریا غفوری (3 از 10)
مدافع راست استقلالی ها در ادامه بازی های خود در لیگ شانزدهم در دربی هم نتوانست موفق باشد، مدافع ملی پوش استقلالی ها در این بازی نتوانست زوج موفقی با خسرو تشکیل بدهد و عملا نشان داد هنوز از دوران اوج خود به دور است، نفوذها و ارسال های مختلف غفوری با اشتباهات زیادی همراه بود و او جز یک نفوذ یک تنه به محوطه جریمه حریف کار خاصی در فاز تهاجمی نکرد.
فرشید باقری(4 از 10)
هافک دفاعی فصل گذشته صبا در بازی امروز بهترین سانتر بازی را برای تیمش انجام داد. باقری که امسال با قیمتی گزاف به استقلال پیوسته هنوز در حد این رقم بازی نکرده. او امروز هم نمایشی معمولی و کاملا متوسطی داشت و صحنه خاصی جز همان سانتر از او به خاطر نمی‌آوریم.
امید ابراهیمی(4 از 10)
واقعا از امید ابراهیمی خیلی بیشتر از این‌ها توقع داریم. هواداران استقلال که این هافبک دفاعی مازندرانی را دوست می‌دارند در انتظار نمایش‌های سطح بالاتر از او هستند؛ شبیه چیزی که او در دوران امیر قلعه‌نویی برای استقلال به نمایش می‌گذاشت. ابراهیمی امروز در حد یک هافبک ملی‌پوش طراح نشان نداد و نمره خوبی از بازی نگرفت.
فرشید اسماعیلی(5 از 10)
هافبک انرژیک استقلالی‌ها با بازی رو به جلو و البته پرخطا تاثیر خود را روی خط میانی پرسپولیس گذاشت. البته بهتر است از اسماعیلی در کارهای خلاقانه‌تری استفاده شود اما او در جنگ هم کم نیاورد. البته نمایش امروز او در حد بازی خوبش در هفته گذشته نبود.
خسرو حیدری(5 از 10)
ترفند برانکو ایوانکوویچ در استفاده از فرشاد احمدزاده در پست وینگر چپ جواب داد و قطع ارتباط بین خسرو و وریا باعث شد این هافبک خوش‌نقش استقلال کمتر فرصت سانتر پیدا کند. با این حال خسرو که مدافع سمجی مثل ربیع‌خواه را چسبیده به خود می‌دید، چند باری سانترهای روی دروازه پرسپولیس کرد که البته موثر نبود.
جابر انصاری (2 از 10)
ستاره دربی‌های فصل گذشته استقلال امروز یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خود را برای آبی‌پوشان به نمایش گذاشت و کاملا بی‌اثر بازی کرد. تنها حرکت موثر جابر در نیمه اول روی نفوذی از سمت چپ بود که آن هم توسط سیدجلال حسینی مهار شد.
کاوه رضایی(5 از 10)
انتظار ما از کاوه رضایی خیلی بیشتر است اما مهاجم فصل گذشته ذوب آهن واقعا از سمت هافبک‌های استقلال تغذیه نمی‌شود. کاوه امروز تنها موقعیت‌های تیمش در دربی را خلق کرد که با کمی دقت می‌توانست موقعیت دوم را به گل برتری استقلال تبدیل کند. کاری که او موفق به انجامش نشد/ورزش سه

برچسب ها:
پرسپولیس ؛ استقلال ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*