اخبار عمومی
اعلام وصول 2
53487
تاریخ انتشار: 1395/07/02 17:47
اینجانب ضمن آگاه بودن به تنگناهای شهرداری در تامین منابع مالی جهت اجرای پروژه های عمران شهری، اعلام می دارم مبلغ 44445 میلیون ریال برگشت نخورده است و نیاز به تسریع در جذب؛ تعیین و تکلیف و چگونگی هزینه کرد قانونی در سطح شهرستان را دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، بهمئی به مرکزیت شهر لیکک شهرستانی محروم است و نیاز به عمران و آبادی در تمام حوزه های شهری و روستایی آن کاملا مشهود است که تلاش دو چندان مدیران اجرائی، سیاسی و نخبگان را می طلبد با این وجود بعضاً در فضای مجازی مواردی طرح می گردد که نه تنها کمکی به عمران و آبادانی نمی کند بلکه موجب هدر رفت انرژی مدیران سیاسی و اجرایی میگردد. شهریور ماه سال جاری در یکی از سایت های خبری گزارشی مبنی بر برگشت اعتبارات عمرانی شهرداری از محل کمک به "عمران مناطق نفت خیز" درج گردید، که باعث برخی واکنشها و مجادلات در بین  کاربران شبکه های اجتماعی شد.


درهمین راستا در جلسه شورای اداری چهارشنبه مورخ  1395/6/31 که با حضور اعضای شورای اداری، شورای تأمین، امام جمعه محترم و مدیر کل سیاسی و انتخابات برگزار گردید فرماندار به ارائه گزارشی در این خصوص پرداخت.
سلطانعلی رحمانی در ابتدا ضمن بازگوئی تنگناهای شهرداری جهت تأمین منابع مالی پروژه های عمرانی شهری گفت: بخش زیادی از جمعیت روستایی شهرستان به شهر لیکک کوچ نمودند و شهرداری به منظور ایجاد عمران شهری نیازمند منابع مالی مضاعف است. لذا اینجانب نسبت به توسعه عمران شهری و سعی و تلاش شهردار و شورا نظر مساعد و مثبتی دارم.  
وی ادامه دادند: جهت دریافت منابع مالی از محل اعتبارات کمک به "عمران مناطق نفت خیز" از سال1392 و به استناد نامه شماره 145 مورخه 1392/6/17 موضوع توسط آقای سید علی محمد بزرگواری نماینده وقت پیگیری شد؛ و چندین جلسه در این خصوص با مدیران نفت برگزار شد و در ادامه این روند طی نامه شماره م ط/306068/ع ک ط مورخ 93/7/1  مسئول طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز مبلغ 166352میلیون ریال به شهرستان بهمئی اختصاص یافت که از این عدد مبلغ 44445میلیون ریال جهت آسفالت معابر شهری منظور گردید.  
اما  6 ماه بعد به تاریخ 25/12/93 طی نامه شماره م ط/617238ع ک ط،  آقای امیریان  (مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز) خطاب به آقای جهانگیری مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان اعلام نمود که مبلغ 44445  میلیون ریال به منظور بهسازی جاده های روستائی منظور گردیده است.  و بعد از پیگیری مشخص شد علت این موضوع موانع قانونی است که  به استناد ماده 5 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و سایر قوانین مربوطه  نمی توان مبلغ ذکر شده را در پروژه های شهرداری هزینه نمود. لذا اینجانب طی نامه شماره 3252 مورخه 11/11/ 94 به جناب آقای بزرگواری  مکاتبه و ضمن اعتراض به بلا تکلیفی اعتبار یاد شده، خواهان جذب و جلوگیری از برگشت اعتبار شدم و پیشنهاد دادم اعتبار مزبور در سایر حوزه های عمران شهری از جمله: احداث پیست دو میدانی در مجموعه ورزشی لیکک به مبلغ 500 میلیون ریال-احداث دیوار صخره نوردی به مبلغ 1200 میلیون ریال-احداث سالن ژیمناستیک به مبلغ 2500 میلیون ریال و کف پوش سه سالن ورزشی به مبلغ 1300 میلیون ریال  و بخشی هم در راه های روستایی هزینه گردد.
متعاقب نامه فوق الذکر  7 روز بعد و بنا به درخواست شورا و شهرداری، طی نامه شماره 3351 مورخه 1394/11/18 خطاب به جناب آقای مهندس جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت به عدم امکان استفاده شهرداری از  اعتبار 44445 میلیون ریال اعتراض  و تقاضا نمودم که با توجه به اینکه( 60 درصد معابر شهر لیکک فاقد آسفالت می باشد و همچنین نظر به حجم بالای ترافیک وسایل حمل و نقل شرکت نفت در معابر شهری  و  زیان های ناشی از آلایندگی چاه های نفت در حوزه شهری) مبلغ 44445 میلیون ریال کما فی السابق در ردیف های مربوط به پروژه های عمرانی شهرداری لیکک هزینه گردد. لیکن علی رغم پیگیری موضوع از سوی شورا و شهرداری، این بار نیز نتیجه ای حاصل نشد.
فرماندار بهمئی ادامه داد اینجانب در نامه دیگری به شماره 327/95 مورخه  1395/5/11  به جناب آقای سردار هاشمی پور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش کار روند جذب اعتبارات طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز مجددا از ایشان تقاضا نمودم تا آن مقام از ظرفیت قانونی و شخصی خود جهت تسهیل در هزینه کرد اعتبار(44445 میلیون ریال) در پروژه های عمرانی شهرداری لیکک بهره گیرند.
لذا ضمن آگاه بودن به تنگناهای شهرداری در تامین منابع مالی جهت اجرای پروژه های عمران شهری، اعلام می دارم این مبلغ 44445 میلیون ریال برگشت نخورده است و نیاز به تسریع در جذب؛ تعیین و تکلیف و چگونگی هزینه کرد قانونی در سطح شهرستان را دارد و با حسن نیت و همگام با جناب آقای سردار هاشمی پور نماینده محترم مجلس، شورا و شهردار مصمم هستیم موانع ذکر شده به استناد ماده 5 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و سایر موارد برطرف شود و شهرداری از این محل ذینفع گردد.
«کلیه ی اسناد و نامه های مورد اشاره در متن این خبر، در آرشیو سایت عصر جهان محفوظ می باشد».


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


مردم
|
Iran
|
1395/07/03 00:24
  +3

  -0
پاسخ
بابا تورو خدا نزارین یک ریال بره...اینا گه پولی نیست برا اباد کردن یه دیار...تلاشهاباید دو چندان شود.....دوباره میسازمت وطن....
ناشناس
|
Iran
|
1395/07/03 00:32
  +1

  -2
پاسخ
این حرفا همش دروغه
پاسخ ها
جواب
|
Iran
|
1395/07/03 00:33
  +2

  -0
همه گفته هاش سند داره چگونه این حرف را زدید
حقیقت
|
Iran
|
1395/07/03 01:55
  +0

  -3
پاسخ
ایشان نسبت به هزینه کرد در مناطق طیبی نشین از جمله کفشکنان و خشاب شیرین و شهرک ولیعصر و بلوط حصار کاملا تعصبی عمل کرده و از اعتبارات ریاست جمهور و غیره.... در این مناطق هزینه نکرده است
همشهری
|
Iran
|
1395/07/03 05:54
  +4

  -0
پاسخ
بنده نسبت به موضوع فوق در شک و تردید بودم که با مراجعه به فرمانداری و شهرداری و بررسی اطلاعاتی که کارمندان محترم در اختیارم گذاشته اند به این نتیجه رسیدم نیروهای بومی در اوج دلسوزی و تلاش های مستمر مظلوم واقع می شوند و حرف و حدیث های منتشر شده در سطح شهرستان نسبت به موضوع فوق غیرکارشناسی و اکثر آنها شایعه های کوچه بازاری است که از سوی برخی همشهریان به سبب غرض ورزی منتشر شده اند و توسط افراد ساده لوح پخش شده اند. و این را اطمینان دارم که نیروهای بومی از نیروهای غیر بومی از هر جناحی که باشند برای شهرستان مفید تر هستند و چون سطح انتظارات از نیروهای بومی بسیار زیاد و حساسیت زا هستند سبب تصمیم گیری های نادرست نسبت به عملکرد این نیروهای بومی می باشند.
پاسخ ها
جوان بهمئی
|
Iran
|
1395/07/03 10:49
  +4

  -0
درود بر شما همشهری محترم، قضاوت منصفانه و دور از تعصب های ناشی از قومیت گرایی، جناح بندی و ... کار هر کسی نیست.
یک واقعیت: شیوه ی انتخاب شورا در شهرستان ما بدین صورت است که یک شخص فرهیخته و با شخصیت که از روی آگاهی کاندید خود را انتخاب کرده در روز رای گیری شاید نتواند به دلیل ازدهاد جمعیت و بدرفتاری بعضی افراد و حفظ آبرو رای دهد در صورتیکه یک فرد بی شخصیت و کسی که کاری به آبرو و ... نداشته باشد با نیرنگ و فریب کاری ده ها رای بدهد.
پس شورای انتخاب شده اصلح اصلح نیستند و نماینده طیف هرکس زرنگ بوده است می باشد.
واقعیتی دیگر در شهرستان این است غیربومی پرست هستیم و نسبت به افراد بومی حسادت بسیار می ورزیم. فرض کنید آقای رحمانی نباشد یک بومی دیگر ... باز هم همین آش و همین کاسه.
واقعیتی دیگر: دریل تخریب ما فقط آماده نیروهای بومی می باشد که چه شایعه یا واقعیت حرکتی از بومی ها سرزد دریل رو روشن کرده و کل شهرستان رو علیه بومی تخریب می زنیم.
شانس آقای رحمانی نبود بودجه در سابقه مدیریتی ایشان است و گرنه نیروی بسیار دلسوز و فعالی می باشد.
دهدشت
|
Iran
|
1395/07/03 06:57
  +3

  -0
پاسخ
درود بر آقای رحمانی-لذت بردم از این همه متانت و شخصیت که با احترام طرف مقابل مستدل پاسخ دادند و به جای پاسخگوئی در فضای مجازی در شورای اداری بر اساس اسناد و مدارک پاسخ دادند.انشا لله که موفق باشید
بهمئی
|
Iran
|
1395/07/03 06:58
  +3

  -0
پاسخ
احسنت بر آقای رحمانی مرحبا-درود بر مدیران دلسوز-درود بر بزرگواری
بهمئی
|
Iran
|
1395/07/03 09:26
  +4

  -0
پاسخ
درودبررحمانی که همیشه عمل گرا است وباصداقت ،
شورای شهرو شهردار بی تجربه بابت این همه هجه علیه فرماندار بایددرانظارعمومی پاسخگوباشندوعذرخواهی کنند،
اینها افرادضعیفی هستندبایدکنارگذاشته شوند.
بهمئی
|
Iran
|
1395/07/03 09:40
  +4

  -0
پاسخ
درودبررحمانی که همیشه عمل گرا است وباصداقت ،
شورای شهرو شهردار بی تجربه بابت این همه هجه علیه فرماندار بایددرانظارعمومی پاسخگوباشندوعذرخواهی کنند،
اینها افرادضعیفی هستندبایدکنارگذاشته شوند.
بی طرف
|
Iran
|
1395/07/04 23:43
  +1

  -1
پاسخ
عملکرد شهردار در دوران خدمت خود بیشتر بهتر جامع تر کاملتر کارشناسی تر مفیدتر از عملکرد جناب فرماندار بوده فرماندار اهل شعار دادن است و شهردار اهل عمل است از باب مثال جناب فرماندار و بخشداران ان خاصه جناب اقای .... پارتی بازی میکنند اقای ....در این ایام 3 نفر از اعضای خانواده خودش را بدون مجوز و ازمون با هم دستی اقای ب فرستاد سر کار و هزاران مورد این چنینی
گمنام
|
Iran
|
1395/07/04 23:47
  +0

  -2
پاسخ
رحمانی و فرهنگی آبروی اصلاح طلبان را بردند اینها نشان دادند نه اصلاح طلب هستند نه عملگرا بلکه پارتی بازی و فامیل باز هستند
علی
|
Iran
|
1395/07/05 01:05
  +1

  -1
پاسخ
فرماندار که گفت همگام و همراه شما هستم خوب بسم الله-انگار عده ای فقط دنبال جوسازی هستند و از انرژی و جوانی شهردار سوء استفاده می کنند و برای انتخابات شورا برنامه دارند
صدیق
|
Iran
|
1395/07/05 09:46
  +1

  -0
پاسخ
باعرض سلام واحترام خدمت همه عزیزانی که دراین خصوص اظهارنظرکردند. دوستان به دورازتعصب و خودکامگی ، عملکردمثبت شورای شهروشهردار دراین سه سال واندی چه بود که فقط یه عده خاص ومحدود خبردارندوماخبرنداریم ؟!! عزیزان با این همه اعتباری که دراین مدت به شهرداری لیکک رسید بایدشهرلیکک که شهرکوچکی هست تا کنون تمام کوچه وخیابان های ان اسفالت بود. نه اینکه اعتبارات صرف هزینه جانبی و.....شود.بااین اوضاع این اقایان عمکردشان باتبلغ و کامنت گذاشتن و.....مثبت نمی شودیه چرخی درسطح شهربزنیدآن وقت قضاوت کنید.همه جوره این شهرمشکل دارداصلا ریخت شهری ندارد.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*