اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5358
تاریخ انتشار: 1394/03/25 16:48
راه آورد استخراج از منابع نفت و گاز شهرستان بهمئی فقط آلودگی زیست-محیطی بود

فرهاد وفایی مدرس دانشگاه، و فعال سیاسی اجتماعی در مطلب ارسالی به پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان این گونه نوشت:

نفت این طلای سیاه امروزه نقش بسیار مهمی در توسعه و عمران کشورها و شهرها دارد اما برای شهرستان بهمئی جزء محرومیت و آلودگی زیست محیطی هیچ ره آورد دیگری نداشته است .به کرات مطالب و یادداشت های در سایت های و خبرگزاریها از سوی فعالان رسانه ای و دانشگاهی در مورد سهم نفت بهمئی روی خرجی رسانه قرار گرفته است. اما دریغ از شنیدن پاسخی مسولانه، متاسفانه "شرکت نفت و گاز آغاجری" که در جغرفیای سرزمینی شهرستان بهمئی مشغول استخراج نفت است خود را از هرگونه پاسخگویی مبرا می داند.

این فعال رسانه ای افزود:باید اذعان نمود در مورد عدم پاسخگویی "شرکت نفت و گاز آغاجری" ، مردم و مسئولا بهمئی از جمله: فرمانداری، شورای شهر، نماینده مردم در مجلس.. مقصرند.

وفائی ادامه داد: مشخص شدن دقیق سهم 2 درصدی نفت که از حدود 80 حلقه چاه  که روزانه قریب به 180 هزار بشکه نفت از این چاهها استخراج می شود. (پیشنهاد می گردد این موضوع توسط یک گروه کارشناس رسمی خبره دقیقا مشخص گردد. چرا که دراین خصوص رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که یک کارشناس خبره هم محسوب می شوند اعتراض دارند)، اشتغال جوانان بیکار بهمئی در حوزه نفت و گاز آغاجری ، پرداخت سهم 1 درصد آلایندگی،  و  شدن نمایندگی شرکت نفت در بهمئی جز مطالبات عمومی مردمان این سامان است.

دکتر تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و وبودجه مجلس در جلسه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و وبویراحمد  گفت: یک سوم پول نفت هرچه باشد دودرصد ان را جداکرده و یک سوم از این مقدار دودرصد  را بین مناطق نفت خیز کشور توزیع کرد

تاجگردون افزود:پیش خود حساب کردیم چرا تنها 5درصد به استان ما تعلق می گیرد؟ وی ادامه داد سالها است که سهم ما ضایع شده است نماینده گچساران و باشت گفت حداقل باید 15 تا 20 درصد از سهم نفت به مناطق نفتی استان(گچساران و بهمئی) تعلق بگیرد .پس بنا براین اینجانب به عنوان عضوکوچکی از ایل بهمئی پیشنهاد دارم کمپینی راه اندازی شود تا صدای مردم محروم و توسعه نیافته بهمئی که طبق آمار رسمی قریب به اتفاق مردمانش تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند  و از آب شرب سالم،راه ارتباطی مناسب، برق پایدار، فضای سبز و عمران شهری، امکانات پزشکی و رفاهی محروم هستند و از همه مهم تر از نرخ بالای بیکاری 45 درصدی رنج می برند  صدایشان به گوش مسئولان کشوری رسانده شود  تا با پرداخت سهم واقعی آنان از نفت، کار های عمرانی و اشتغال رونق گیرد.

فرهاد وفایی فعال رسانه ای ایل بهمئی

شایان ذکر است شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت یاسوج است. بهمئی با یاسوج 263 کلیومتر فاصله با جاده های کوهستانی دارد در حالیکه با اهواز مرکز استان خوزستان209 فاصله با جاده ای صاف و هموار دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: از ظلم آشکار در نحوه محاسبه سهم 2 درصدی استان های نفت خیز خبر داد

رییس کمیسیون برنامه بودجه:

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


مسلم دموري
|
Iran
|
1394/03/26 14:27
  +0

  -0
پاسخ
سلام خدمت دوست خوبم آقاي جهانتاب.
از كلمه " وي " در اين متن زياد استفاده شده. ويرايش كنيد.
ضمناً سايتتون عاليه اميدوارم موفق باشيد

با سلام و سپاس از نکته سنجی جنابعالی.چشم

علی حمید آوی
|
Iran
|
1394/03/26 15:05
  +0

  -0
پاسخ
درود بر غلامرضا تاجگردن که از حقوق مردم مناطق نفت خیز دفاع می نماید
سامان نظری
|
Iran
|
1394/03/26 15:09
  +0

  -0
پاسخ
از مدیر محترم سایت عصر جهان که تا کنون سعی نموده در درج خبر بی طرف باشد و در پوشش اخباری که مربوط به مسئل جناحی است از قضاوت دوری جست و صرفا به نقل خبر بپردازد- ضمنا به مسایل اجتماعی-فرهنگی-هنری و محیط زیست به خوبی پرداخته می شود

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*