اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5481
تاریخ انتشار: 1394/04/02 23:04
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند:
امین طالقانی درخصوص آتش سوزی یک هفته ای مدفن زباله اهواز، اظهار کرد: وضعیت آتش سوزی در محل دفع پسماند صفیره در کنترل بوده و این حریق تا سه روز آینده خاموش می شود.

امین طالقانی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان اظهار داشت:  هم اکنون 10 دستگاه ماشین آلات مهار آتش در حال خاموش کردن آتش هستند.

طالقانی افزود: روزانه 750 تن پسماند به محل دفع وارد می شود، این در حالی است که مقدار زیادی پسماندهای صنعتی مختلف نیز به آن اضافه می شود.

وی وسعت حریق را هفت هکتار در سطح یکی از سلول های دفن زباله ، عنوان کرد و گفت: دلیل آتش سوزی 70 تن پسماند یکی از ادارات بود که مواد محترقه و قابل اشتعال همراه آن بود.

طالقانی اضافه کرد: این پسماندها بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی و وجود مقادیر زیاد گاز متان و نیز هوای گرم باعث ایجاد آتش سوزی در سلول دفع پسماند شد.

وی ادامه داد: وجود گاز متان در سطح سلول های دفع و نیز وزیدن باد، آتش سوزی را به سرعت در محل دفع، وسعت داده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: هم اکنون 10 کامیون و ماشین های آتش نشانی، بیل های مکانیکی و لودر و بلدوزرهای موجود در محل دفع در حال مهار آتش هستند که امیدواریم تا سه روز آینده این کار به اتمام برسد.

وی گفت: پس از مهار آتش، عملیات ترمیمی لوله های هوادهی انجام می شود.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*