اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5500
تاریخ انتشار: 1394/04/03 18:10
سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در حالی دلیل وقوع آتش سوزی را پسماندهای یکی از ادارات عنوان می کند که پیش از این رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز دلیل آن را دفع غیراصولی پسماند در ماه های گذشته اعلام کرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند امین طالقانی اظهار کرد: وسعت چند هکتاری آتش سوزی که به خاطر برخاستن گاز متان و حرارت گرما لحظه به لحظه بر شدت آن افزوده می شد دو روز زودتر از فرصت مقرر خاموش شد.

وی افزود: آتش در محل دفن زباله ها، خسارات بسیاری به لوله های هوادهی و محل دفن بالاتر از سطح زمین وارد کرده که از امروز متخصصان این سازمان مشغول ترمیم و تعمیر خسارات وارده خواهند شد.

طالقانی با بیان اینکه سامانه دفع پسماند در اهواز بر اساس شیوه رایج دنیا و به ویژه کشور ژاپن است اظهار کرد: ما از بهترین روش ها برای کم کردن آلودگی زیست محیطی و نیز جلوگیری از نفوذ شیرابه به آب های زیرزمینی استفاده کرده ایم.

وی گفت: با تمام امکانات و نیز خودروهای آتش نشانی به خاموش کردن آتش اقدام شد و در عصر چهارشنبه سوم تیر، 95 درصد آتش خاموش و تا ساعاتی بعدخطرات احتمالی شعله ور شدن آتش نیز از بین برده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اهواز اظهارکرد: آتش سوزی در محل دفع پسماند به خاطر وجود شیرابه و نیز گاز متان همیشه و در همه حال امکان دارد، و با وجود رعایت شدید مسایل ایمنی در محل دفع پسماند باز هم جلوگیری از آتش سوزی اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: وجود مواد محترقه در پسماند یکی از ادارات، باعث اینچنین آتش سوزی گسترده در سطح هفت هکتار شده که امیدواریم ادارات و ارگان هایی که مواد پسماند حاوی مواد آتش زا را تحویل می دهند این سازمان را از وجود آنها مطلع کرده و یا آن را جدا کنند.

در تماس خبرنگار ایرنا با مسوولان اداره حفاظت محیط زیست اهواز ، آنها مهار این آتش سوزی را تایید نکردند.

محل دفن پسماند اهواز در منطقه 'صفیره' از 25 خرداد دچار آتش سوزی شده است. اداره محیط زیست دلیل طول کشیدن حریق را کوتاهی شهرداری در خاموش کردن آن عنوان کرده و مهلت سه روزه ای را برای معرفی سازمان پسماند به مراجع قضایی در صورت مهارنکردن آتش، تعیین کرده بود که امروز (چهارشنبه) آخرین روز مهلت تعیین شده است.

گفته می شود سازمان مدیریت پسماند خواستار دادن مهلت بیشتر برای مهار آتش شده بود.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در حالی دلیل وقوع آتش سوزی را پسماندهای یکی از ادارات عنوان می کند که پیش از این رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز دلیل آن را دفع غیراصولی پسماند در ماه های گذشته اعلام کرده بود.

سایت 'صفیره' اهواز از سال 91 و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند اهواز در منطقه 'برومی' راه اندازی شد.

منبع: ایرنا


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*