اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5727
تاریخ انتشار: 1394/04/21 19:12
افزایش علایم بیماری و درد قفسه سینه از عوارض تردد افراد مبتلا به بیماری های پیشرفته قلبی در هوای شرجی است.وضعیت هوای شرجی به دلیل مختل کردن روش های طبیعی دفع گرما از بدن، موجب فشار بر روی سیستم تنفسی می شود.

کوروش بهادری امروز اظهار کرد: دمای استان تا پایان هفته، پایدار گزارش شده و مردم خوزستان به ویژه شهر های جنوبی استان از امروز بعد از ظهر تا پایان هفته باید انتظار هوای شرجی را داشته باشند.

وی ادامه داد: دمای هوای شوش، امیدیه، آغاجاری، اهواز در گرمترین روز خود دمای 50 درجه را تجربه کردند و بخشی از نقاط استان باید انتظار این دما را تا پایان هفته داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در پایان عنوان کرد: شهرهای اهواز، شوش، امیدیه، آغاجاری چهار شهر گرم استان تا پایان هفته گزارش شده‌اند.

مشکلاتی که هوای شرجی برای تنفس ایجاد می کند

مشکلاتی که هوای شرجی برای تنفس ایجاد می کند یک فوق تخصص بیماری های ریه گفت: وضعیت هوای شرجی به دلیل مختل کردن روش های طبیعی دفع گرما از بدن، موجب فشار بر روی سیستم تنفسی می شود.

دکتر اسماعیل ایدنی عنوان کرد: در صورتی که دمای هوای محیط گرم و شرجی باشد، فرآیندهای تشعشعی و تبخیری کاهش دمای بدن، دچار اختلال شده و بدن از طریق تنفس با تجمع حرارت خود مقابله می کند که این عمل فعالیت عضلانی را بالا برده و گرمای بیشتری تولید می کند. به همین دلیل است که افراد در هوای شرجی دچار تنگی نفس می شوند.

وی گفت: اگر فرد دچار مشکلاتی مانند آسم، برونشیت مزمن، کم خونی، بیماری های قلبی و سایر مشکلات تنفسی باشد با بروز هوای گرم و شرجی و افزایش کارکرد سیستم تنفسی، مشکلات دوچندان می شود.

این فوق تخصص ریه توصیه کرد: افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند باید از قرارگیری در هوای گرم و شرجی اجتناب کنند و تا حد امکان در مقابل کولر و هوای خنک باقی بمانند؛ البته این توصیه ای پیشگیرانه است و نه درمانی.

بیماران قلبی عروقی در هوای شرجی تا حد امکان از منزل خارج نشوند

یک متخصص بیماری های قلب و عروق گفت: به افراد مبتلا به بیماری های پیشرفته قلبی عروقی توصیه می شود در هوای شرجی تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

دکتر فرزانه احمدی در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: افراد مبتلا به بیماری های پیشرفته قلبی عروقی مجاز به تردد در شرایط فیزیکی نامناسب مانند گرد وغبار، گرمای زیاد و شرجی نیستند و تردد این افراد در شرایط فیزیکی نامناسب می تواند خطرناک باشد.

وی افزود: به افراد مبتلا به نارسایی قلبی یا عروق کرونری پیشرفته توصیه می شود به هیچ وجه در هوای شرجی تردد نکنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

این متخصص بیماری های قلب و عروق گفت: در هوای شرجی فعالیت متابولیک بدن افزایش می یابد. با توجه به این که افراد مبتلا به بیماری های پیشرفته قلبی توانایی افزایش فعالیت متابولیکی ندارند دچار مشکل می شوند.

احمدی تصریح کرد: همچنین به افراد مبتلا به بیماری های پیشرفته قلبی توصیه می شود در هوای شرجی از انجام فعالیت های سنگین خوددار کنند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش علایم بیماری و درد قفسه سینه از عوارض تردد افراد مبتلا به بیماری های پیشرفته قلبی در هوای شرجی است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*