اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5946
تاریخ انتشار: 1394/05/11 00:16
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تهیه و موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث آزادراه اهواز – ایذه – دهدز – باغملک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی در نشست اعضای شورای ارتقای ایمنی راه های خوزستان با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی در خصوص حوادث رانندگی اخیر در محور مزبور گفت: بسته آزادراه اهواز – ایذه – دهدز – باغملک آماده شده و باید به هیات دولت برود.

وی گفت: باید با حضور وزیر راه بسته آزاد راه ایذه ـ دهدز در جلسه هیات وزیران به صورت جداگانه بررسی و تخصیص اعتبار شود تا این جاده به صورت آزاد راه مورد استفاده قرار بگیرد.

وی درباره جاده‌های حادثه ‌خیز استان در 3 ماه نخست امسال اظهارکرد: با بررسی‌های انجام شده بیشترین تلفات جاده‌ای در این مدت شامل

محور: اهواز ـ اندیمشک با 13 متوفی

محور:غیزانیه ـ هفتکل ـ باغملک ـ ایذه ـ دهدز با 10 متوفی

محور: مسجدسلیمان ـ ملاثانی با 7 متوفی

محور:رامشیر ـ امیدیه ـ دیلم با 6 متوفی

محور: اهواز ـ سربندر با 5 متوفی

محور: آبادان ـ اهواز و بهبهان ـ رامهرمز با 5 متوفی

اختصاص داشته است که باید با همیاری مسئولین استان و دستگاه‌‌های اجرایی این آمار را کاهش دهیم.

رحمانی درباره آنتن دهی جاده استان گفت: حدود 15 کیلومتر از محور اندیمشک ـ پل زال فاقد آنتن دهی شبکه تلفن همراه است که باید با همکاری شرکت مخابرات و بررسی‌ها این مشکل را رفع کنیم.

رحمانی همچنین با اشاره به مخاطرات جاده هفتکل – باغملک اظهار کرد: باید تا سه ماه آینده در مسیر مزبور یک ایستگاه پلیس دایر شود.

وی گفت: بحران موجود در 20کیلومتری است که اگر از منابع استانی کمک شود یک خط دیگر نیز در این محدوده قابل احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: در استان 18 پایگاه امداد و نجات جاده ای داریم که به 20پایگاه دیگر نیاز است.

منوچهر رحمانی افزود: 11 پاسگاه پلیس هم در محورهای ارتباطی خوزستان وجود دارد که برای انجام ماموریت های سازمانی به هشت پاسگاه دیگر نیاز داریم.

وی اضافه کرد: برای احداث شش پاسگاه مشکلات موجود قابل حل است که امید می رود با تامین اراضی از طریق منابع طبیعی دو اولویت نخست از این ها امسال ایجاد شود.

رحمانی ادامه داد: هم اینک در استان 81دستگاه خودرو اورژانس جاده ای وجود دارد که به 57 دستگاه دیگر نیز نیاز داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: در 15 ماه گذشته از مجموع متوفیان ناشی از سوانح رانندگی در استان 56 درصد در صحنه، هفت درصد در مسیر انتقال به بیمارستان و 37 درصد دیگر در بیمارستان فوت کرده اند.

وی همچنین از پرداخت نشدن اعتبار مورد نیاز حوزه راه که باید از طریق دستگاه های اجرایی صورت می گرفت انتقاد کرد و گفت: از مجموع 600میلیارد ریال اعتبار مورد تعهد دستگاه ها تنها 12میلیارد ریال آن هم توسط سه دستگاه تامین شده است.

در ادامه رییس پلیس راه های خوزستان هم گفت: از هشت پاسگاه پلیس که در محورهای استان مورد نیاز است احداث ایستگاه در محورهای لالی – مسجد سلیمان، هندیجان – دیلم و سوسنگرد – اهواز باید در اولویت قرار گیرد.

سرهنگ قاسم قدرتی افزود: خوزستان پنجمین سال متوالی است که کاهش تصادفات را تجربه می کند و امسال هم به مدد دستگاه ها رتبه نخست را به دست آورد؛ به گونه ای که در میزان تلفات سه ماهه نخست امسال با استان دوم 19 نفر فاصله دارد.

وی ادامه داد: در مسیر غیزانیه – هفتکل – باغملک – ایذه تا دهدز تا سه راهی رغیوه از جاده قدیم 10 تا 15 کیلومتر بلااستفاده مانده است که اگر با کمترین اعتبارات اصلاح شود تاثیر ارزشمندی در کاهش تصادفات دارد.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: آموزش امداد و نجات جاده ای به روستاییان و برخورداری آنها از تجهیزات اطفاء حریق یکی از اقدام های در دست اجراست تا از کمک های داوطلبانه حاشیه راه ها نیز بهره مند شویم.

علی خدادادی افزود: برخی پایگاه های امداد و نجات جاده ای بدون تجهیزات مورد نیاز برای این کار است که در مواقع خطر پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: برای احداث چند پایگاه مجوز لازم گرفته شده و زمین مورد نیاز در اختیار است؛ برای برخی تامین اعتبار و از امکانات دیگر پایگاه ها برای پایگاه های نیازمند تجهیزات نیز بهره گرفته شده است.

خدادادی گفت: مشکلات در جاده هفتکل و آزاد راه خلیج فارس بسیار است اما اولویت باید جاده هفتکل باشد.

وی ادامه داد: یکی از تنگاهای موجود احداث پایگاه های امداد و نجات جاده ای است اما حاشیه روستاها ار آنجایی که هزینه کمتری دارد در اولویت است تا با ماموریت های داوطلبانه روستاییان وظایف انجام شود.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*