اخبار عمومی
اعلام وصول 2
63598
تاریخ انتشار: 1395/07/10 00:00
خطیب موقت جمعه گچساران:
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به اهمیت امر به معروف در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزء لاینفک جامعه عاشورایی است.

عصرجهان-حجت‌الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: پیام بزرگ عاشورا اصلاح و هدایت جامعه است و این درس تاریخی نباید در تنگنای آیین‌ها و برنامه‌های مختلف کمرنگ شود.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به اینکه عزاداری ماه محرم فرصتی بسیار بزرگ برای ترویج فرهنگ و فلسفه ماه محرم و نهضت عاشورا است٬ افزود: ماه محرم نعمت بسیار بزرگ برای ملت ایران و به ویژه مردم گچساران است که باید از این فرصت به دست آمده استفاده کنیم.

وی گفت: امام حسین‌(ع) هدف از قیام خود را احیاء دین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌کند که این بیانگر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است.

صفایی ادامه داد: باید در عزاداری با قصد قربت حاضر شده و ضوابط و شرایط دینی را در آن رعایت کنیم و هیأت‌ها نیز نباید در این مدت موجب آزار همسایه‌ها شوند.

وی خاطرنشان کرد: عاشورا بزرگترین مکتب انسان‌ساز است باید تمام عزاداری‌ها و برگزاری مجالس در محرم با انگیزه درس گرفتن و عبرت‌گیری از عاشورا باشد.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه با تاکید بر لزوم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر گفت: در منطق عاشورایی و قرآنی بهترین جامعه و امت جامعه‌ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن زنده و جریان داشته باشد در مقابل بی‌تفاوتی مردم عامل بزرگ نابودی ملت‌ها در گذشته و حال بوده است.

وی تاکید کرد: انسان مومن و دیندار و با تقوا در مقابل منکرات نمی‌تواند آرام بنشیند و در جامعه امروز امر به معروف از ملزومات اصلی و مهم است.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و یادآور شد: آسایش و امنیت ما در گرو این عزیزان است.

صفایی در خصوص روز جهانی سالمندان نیز گفت: در اسلام توجه و رسیدگی به سالمندان و والدین تاکید شده و باید قدردان آنان بود/فارس

برچسب ها:
گچساران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*