اخبار عمومی
اعلام وصول 2
63645
تاریخ انتشار: 1395/07/11 10:25
فرماندار شهرستان بهمئی خبر داد:
رحمانی فرماندار بهمئی میزان ذرات معلق در هوای شهرستان بهمئي را 1795 میکروگرم در مترمکعب و غلظت گرد و خاک در شرایط نسبتا پایدار را بيشتر از 17 برابر حد مجاز برشمرد و افزود: بر اساس اعلام مراکز رسمی، هم اکنون شعاع دید در شهرستان بهمئي به کمتر از 500 متر رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، گرد و خاک و آلودگی شدید هوا، امروز يك شنبه همه ي مدارس مقاطع مختلف تحصیلی ، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان بهمئی،  در دونوبت صبح وعصر را به تعطیلی کشاند.
سلطانعلي رحمانی فرماندار شهرستان بهمئی در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به اينكه ، امكان ادامه ي تعطيلي مدارس مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی،  شهرستان بهمئی در روزهاي آينده،در دو نوبت صبح وعصر در صورت افزايش گرد و خاك وجود دارد گفت: بدلیل وجود گرد و خاک شدید در هوای شهرستان بهمئي و آلودگی بیش از حد استاندارد هوا مدارس، دانشگاهها و مراكز آموزش عالي اين شهرستان امروز يكشنبه 11/7/1395 تعطیل شد.
سلطانعلی رحماني  با بيان اينكه، براساس گزارش لحظه ای ایستگاه های پایش، میزان ذرات معلق موجود در هوای در شهرستان بهمئی چند برابر حد استاندارد است،  میزان ذرات معلق در هوای شهرستان بهمئي را  1795 میکروگرم در مترمکعب و غلظت گرد و خاک در شرایط نسبتا پایدار را بيشتر از  17 برابر حد مجاز برشمرد و افزود: بر اساس اعلام مراکز رسمی هم اکنون شعاع دید در شهرستان بهمئی به کمتر از 500 متر رسیده است.
رئیس شورای سلامت و امنیت غذائی شهرستان بهمئی با اشاره به اينكه،  مراکز بهداشتی و درمانی در اين شهرستان دائر است و بر اساس برنامه شیفت خود، به شهروندان ارائه خدمت می کند از شهروندان خواست، از تردد غیرضروری در نقاط مختلف شهرستان ، خودداری کنند.
گفتني است  به دلیل شرایط جوی و بروز گرد و خاک شدید، میزان آلایندگی هوا در بهمئی از عصر ديروز شنبه 10/7/1395 تا کنون در حال افزایش  است.

شایان ذکر است شهرستان بهمئی به مرکزیت شهر لیکک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است
خبرنگار/مسلم مختاری


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


تعطیلی مدارس گچساران
|
Iran
|
1395/07/11 13:06
  +0

  -0
پاسخ

آلودگی هوا مدارس گچساران را تعطیل کرد
مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: مدارس این شهرستان به دلیل آلودگی هوا در شیفت عصر امروز یکشنبه تعطیل شد.
سید الظهیرالدین پورالحسینی" با اشاره به زیانبار بودن هوا برای عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در هنگام وجود پدیده ریزگردها، اظهار داشت: مدارس گچساران در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل شده است.
25 هزار دانش آموز گچسارانی در 265 باب مدرسه این شهرستان تحصیل می کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: میزان آلودگی هوای این شهرستان در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد به پنج برابر حد مجاز رسید.
عبدال دیانتی نسب اظهار داشت: میزان ذرات معلق در هوای گچساران هم اکنون 750میکروگرم بر مترمکعب است.
وی اظهار کرد: موج آلودگی هوا از روز جمعه این شهرستان را فرا گرفته است که در بالاترین میزان آن صبح روز یکشنبه تا یکهزار و 150 میکروگرم بر متر مکعب رسید.
وی گفت: میزان ذرات معلق هوا در زمان عادی 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
دیانتی نسب بیان کرد: هوای گچساران برای عموم مردم در وضعیت خطرناک قرار دارد و مردم باید با نوشیدن آب، شیر و خودداری از فعالیت ورزشی از آثار منفی آلودگی هوا بر سلامتی خود بکاهند.
رئیس اداره هواشناسی گچساران نیز گفت: گرد و غبار شدید میزان دید افقی در این شهرستان را کاهش داده است.
احسان کوهکن افزود: دید افقی گچساران در روز جاری سه هزار متر است درحالی که استاندارد آن در هوای سالم 10 هزار متر است.
وی بیان کرد: پدیده گرد و خاک تا امشب ادامه دارد و تا 2 یا سه روز آینده به صورت غبار محلی ادامه خواهد داشت.
کوهکن درجه هوای گچساران در 24 ساعت گذشته را 14 تا 32 درجه سانتی گراد اعلام کرد.
شهرستان گرمسیری گچساران از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد در مجاورت استان خوزستان یکی از مناطق ورود پدیده گردوخاک از جنوب و جنوب غربی کشور است.
تعطیلی مدارس خوزستان
|
Iran
|
1395/07/11 13:08
  +0

  -0
پاسخ
با توجه به شدت یافتن گرد و خاک
فعالیت مدارس خوزستان در روز یکشنبه تعطیل اعلام شد
با توجه به اینکه غلظت این پدیده در ظهر امروز در سطح استان به شدت و یک‌باره افزایش پیدا کرد، مدارس نوبت ظهر تعطیل شد.
با این وجود و با توجه به اینکه غلظت گرد و خاک در سراسر استان به چندین برابر استاندارد جهانی رسیده است، رئیس ستاد بحران استان با صدور بیانیه‌ای فعالیت مدارس استان در تمام پایه‌ها را در دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام کرد.
بانک ها، ادارات، موسسات عالی و دانشگاه‌ها شامل این تعطیلی نبوده و فعالیت آنها ادامه دارد.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*