اخبار عمومی
اعلام وصول 2
63676
تاریخ انتشار: 1395/07/12 01:53
فیلم سینمایی "پرونده هاوانا" به کارگردانی علیرضا رئیسیان بزودی وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

به گزارش عصرجهان بانی فیلم خبر داد: «پرونده هاوانا» عنوان فیلمی سینمایی به کارگردانی علیرضا رئیسیان است که در سال ۸۴ مقابل دوربین رفت و از آن سال تاکنون با وجود دریافت پروانه نمایش اکران نشده است.

این فیلم در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد و حتی در فستیوال های خارجی چون بخش مسابقه مونترال و آسیا پاسیفیک و دهلی نو، و منتخب جشنواره های بوستون و مرکز شیکاگو و در سالن اصلی آکادمی اسکار نیز شرکت کرد اما به گفته کارگردانش هنوز دلیل مشخصی برای اکران نشدن آن وجود ندارد.

رئیسیان در گفت وگو با بانی فیلم درباره وضعیت به وجود آمده برای فیلمش گفت: ««پرونده هاوانا» پس از پایان مراحل فنی مشکلی برای دریافت پروانه نمایش نداشت و بلافاصله نیز پروانه آن را دریافت کردیم. فیلم در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد و در دو رشته نقش اول مرد و بهترین صدابرداری کاندید شد. حتی در دوره یازدهم جشن خانه سینما نیز فیلم تندیس بهترین طراحی صحنه و لباس را دریافت کرد اما با تمام این اتفاقات هیچگاه نتوانست رنگ پرده را ببیند و حالا پس از۱۱ سال قرار است از شبکه نمایش خانگی توزیع شود».

وی افزود: «درباره دلیل این اتفاق توضیح خاصی نمی توانم بدهم زیرا نمی دانم بین تهیه کننده و سرمایه گذار پروژه چه گذشته که سرانجام راضی به پخش آن از شبکه نمایش خانگی شده اند. تنها امیدوارم فیلم بتواند در این فرمت مخاطبان خود را پیدا کند و حرفی برای گفتن داشته باشد».

رئیسیان در پاسخ به این سوال که نگران کهنه شدن سوژه فیلم پس از سال ها نیست نیز گفت: «فیلم در ژانر افشاگرانه قرار دارد و موضوع آن طی دو- سه سال اخیر نیز دوباره به جریان افتاده بود. با این حال اعتقاد دارم که فیلمنامه قوی فرهاد توحیدی قابلیت این را دارد حتی با گذشت این زمان همچنان مخاطبان را به تماشای خود جلب کند».

این کارگردان در پایان گفت: «با تمام این اتفاقات همچنان «پرونده هاوانا» را دوست دارم و معتقدم که بعد از «ایستگاه متروک»، این فیلم در کارنامه ام در سینمای داستان گو قرار دارد و دارای حرف های جدیدی است. بازی های درخشان بازیگرانی چون نیکی کریمی، امین تارخ، همایون ارشادی و… در کنار عوامل حرفه ای پشت دوربین نیز به درآمدن هر چه بهتر فضای فیلم کمک شایانی کرده است».

داستان «پرونده هاوانا» درباره یک پروفسور بیوتکنولوژی است که برای آغاز یک پروژه جدید به ایران سفر می کند. او در ایران با خبرنگاری آشنا می شود که داستان زندگی او را به طور کامل تغییر می دهد… .

نیکی کریمی، امین تارخ، ماه چهره خلیلی، حمیدرضا پگاه، اصغر همت، ناصر لقایی، حمید مهرآرا، شیدا شجاعی، عاطفه موسوی، همایون ارشادی، نیکو خردمند، مرتضی زارع و… بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

سایر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: سیدضیاء هاشمی، طراح صحنه و لباس: ایرج رامین فر، مدیران فیلمبرداری: محمود کلاری، تورج منصوری، تدوین: مصطفی خرقه پوش، آهنگساز: کریستف رضایی، صداگذاری و میکس: پرویز آبنار، صدابردار: مهران ملکوتی، طراح چهره پردازی: امیر اسکندری، مدیر تولید: محمدحسن نجم.

برچسب ها:
نیکی کریمی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*