اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6899
تاریخ انتشار: 1394/07/15 21:40
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد:
محمدعلی تقوی از افزایش31.8 درصدی طلاق طی 6 ماهه نخست امسال در این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، محمدعلی تقوی در شورای هماهنگی ثبت احوال استان افزود: طی 6ماهه امسال 8253 ولادت در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 4878 واقعه ولادت بوده 3.2 درصد افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: در 6 ماهه نخست سالجاری 1239 واقعه فوت به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 1269 واقعه بوده کاهش 2.3 درصدی داشته است.

افزایش 6.3درصدی ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی 6 ماهه امسال 4015 واقعه ازدواج در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 3777 واقعه بوده، افزایش 6.3 درصدی دارد.

تقوی تصریح کرد: در این مدت 700 واقعه طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 531واقعه بوده افزایش 31.8 درصدی داشته است.

هر شبانه روز 22واقعه ازدواج ثبت شده است

وی با بیان اینکه در هر ماه بطور متوسط 669 واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است، ادامه داد: همچنین بطور متوسط در هر شبانه روز 22 واقع ازدواج در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بسیاری از طلاق های به ثبت رسیده در استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرستانهای استانهای همجوار همچون فارس و خوزستان هستند.

تقوی عنوان کرد: طی سال گذشته به ازای هر 6 ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد یک مورد طلاق داشتیم در حالی که متوسط کشوری به ازای هر 4 ازدواج یک طلاق است.

 

روند افزایشی طلاق از سال 85 تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد

وی عنوان کرد: از 85 تا کنون طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد روند افزایشی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با کمبود اعتبار و نیروی انسانی مواجه است و هم اکنون 50 درصد پستهای ثبت احوال استان بلاتصدی و خالی هستند.

تقوی اضافه کرد:532 یاور ثبت بصورت افتخاری در ثبت وقایع حیاتی استان با ثبت احوال همکاری می کنند.

همچنین فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ثبت به موقع وقایع حیاتی چهارگانه نقش مهمی در برنامه ریزی ها دارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات نظارت و کنترل بیشتری بر ثبت وقایع حیاتی استان و صدور شناسنامه صورت گیرد که احیانا شائبه ای ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*