اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7007
تاریخ انتشار: 1394/07/22 21:06
فرمانده انتظامي شهرستان "آمل" مازندران، از كشف 280 عدد سكه عتيقه مربوط به ادوار مختلف تاريخي در شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، سرهنگ "ولي الله گنجيان مقدم" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبری پليس، گفت: در پي دريافت خبري مبني بر اينکه فردي در ملک شخصي اش واقع در يکي از روستاهاي شهرستان آمل اقدام به حفاری غيرمجاز نموده و در اين حفاري يک کوزه سفالي محتوي مقادير زيادي سکه قديمي پيدا کرده و در منزلش نگهداري مي کند، بلافاصله ماموران آگاهي پس از هماهنگي قضائي به يکسري اقدامات پرداختند.

وي افزود: با مشخص شدن صحت گزارش هاي دريافتي، پليس طي عمليات غافلگيرانه، فرد مذکور را دستگير و 280 عدد سكه عتيقه كه در منزل وي جاسازي شده بود را كشف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل تصريح كرد: در اين ارتباط کارشناسان ميراث فرهنگي در بازديد از  سکه های کشف شده اعلام داشتند که سکه های مورد نظر داراي ارزش تاريخي مربوط به ادوار مختلف تاريخي و ضرب شده در دوران اسلامي در نقاط مختلف ايران است.

سرهنگ گنجيان در پايان افزود: اين اموال آثار باستاني و ميراث ملي ايران است و پليس نخواهد گذاشت تا در اختيار قاچاقچيان و افراد سودجو قرار گيرد از اين رو از تمام مردم عزيز درخواست مي شود تا در صورت اطلاع از هر اقدامي كه به قاچاق ميراث فرهنگي و ثروت ملي مربوط مي شود، پليس 110 را در جريان موضوع قرار دهند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*