اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7126
تاریخ انتشار: 1394/08/01 20:07
واشینگتن تایمز نوشت:
واشینگتن تایمز نوشت نیروهای عملیات ویژه آمریکا، هفتاد نفر از گروگانان داعش را در شمال عراق نجات دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، پایگاه اینترنتی واشینگتن تایمز نوشت: در عملیات شبانه نیروهای عملیات ویژه آمریکا برای نجات گروگان‌های کرد از پایگاه گروه تروریستی داعش، دستکم یکی از پرسنل نظامی آمریکا کشته شد.

U.S. special ops forces rescue 70 hostages in Iraq; 1 service member killed

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون نیز روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای گفت: این نظامی، در زمان عملیات نجات، بر اثر تیراندازی ستیزه جویان داعش به نیروهای آمریکایی زخمی شده بود، اما بعدا پس از دریافت کمک های پزشکی جان باخت. پیتر کوک افزود: چهار نفر از سربازان پیشمرگ کردستان نیز در عملیات زخمی شدند.

این، نخستین تلفات اعلام شده نیروهای آمریکایی در میدان نبرد علیه گروه تروریستی داعش به شمار می رود. سخنگوی پنتاگون گفت: به نمایندگی از کارکنان زن و مرد وزارت دفاع، صمیمانه به خانواده نظامی کشته شده در عملیات، تسلیت می‌گوییم. آمریکا و ائتلاف ما به همکاری با شرکای عراقی ادامه خواهد داد تا داعش را تضعیف و نابود کند و عراق دوباره کاملا تحت اختیار مردم این کشور قرار گیرد.

سخنگوی پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرد نیروهای عملیات ویژه آمریکا به درخواست دولت منطقه کردستان عراق، از نیروهای پیشمرگ عراقی در عملیات نجات هفتاد گروگان کرد، حمایت کردند.

وی افزود: پس از دریافت اطلاعات مبنی بر اینکه گروگان ها قرار است بزودی اعدام جمعی شوند، این عملیات عمدا برنامه ریزی و آغاز شد.

عملیات اخیر در منطقه الحویجه در شمال عراق و برای نجات اسرای کرد از داخل پایگاه تحت کنترل داعش، صورت گرفت.

طبق گفته پیتر کوک، از هفتاد گروگان نجات یافته، بیست نفر از آنها جزء نیروهای امنیتی عراق بودند.

در این عملیات، پنج ستیزه جو داعش بازداشت و شماری از آنها به هلاکت رسیدند.

یک مقام کاخ سفید در گفتگو با شبکه خبری ان بی سی، عملیات اخیر را موفقیت آمیز توصیف کرد و آن را نمونه همکاری بین نیروهای ائتلاف آمریکایی و پیشمرگ کردستان علیه داعش، دانست.

ژنرال لوید آستین، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا نیز گفت: ما به اشخاص دلیری که در این عملیات موفقیت آمیز شرکت داشته اند و جان افراد بسیاری را نجات دادند، تبریک می‌گوییم و آنها را تحسین می‌کنیم.

At least one U.S. military member has been killed in Iraq where U.S. special operations forces were involved in a raid to rescue Kurdish hostages from an Islamic State stronghold overnight.

In a statement released Thursday, Pentagon spokesman Peter Cook said the service member was wounded during the rescue mission after troops came under fire by the Islamic State militants.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*