اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7137
تاریخ انتشار: 1394/08/02 16:51
در موضوع انتخابات مردم بختیاری برای نمایش حس مدنیت خود، خارج از شعارهای قومی در بین تفکرات سیاسی موجود با دید شایسته سالاری به نامزدهای مطرح رای دادند.

"ابوالفضل بابادی شوراب" فعال سیاسی-اجتماعی  و کنشگر لر بختیاری در مطلبی با عنوان "چرایی تاثیرگذاری یکطرفه اقوام دیگر در میان بختیاریها در هنگامه انتخابات شهرستان اهواز" در پایگاه اطلاع رسانی "عصرجهان" نوشت:

طی بررسی ها و ریشه یابی های انتخابات گذشته شهرستان اهواز مشاهده نمودیم که بخش عمده ی آراء نامزدهای غیر بختیاری که از این حوزه به مجلس راه یافته اند،آرایی ست که مردم بختیاری برای رسیدن به هدف های آرمانی، انسانی و متعالی خود به نفع بعضی اشخاص از اقوام دیگر به صندوق های رای ریختند.

هر بار که بحث انتخابات و شعارهای قومی به میان می آید، مردم بختیاری برای نمایش حس مدنیت خود، خارج از شعارهای قومی در بین تفکرات سیاسی موجود با دید شایسته سالاری به نامزدهای مطرح نگاه کرده و با این اندیشه نسبت به گزینش فرد هم جهت فکری خود تاکنون اقدام نموده اند.

اما متاسفانه دیگر اقوام ساکن در این جغرافیا، برخلاف این دیدگاه و فقط با دید هم قومگرایی به این تمرین دموکراسی نگاه کرده و شایستگان را تنها از میان قوم خود و بدون درنظرگرفتن انسان های اصلح دیگر اقوام گزینش می نمایند!

آنها علاوه بر سهم آراء خود، از سبد آراء قوم بختیاری نیز برای رسیدن به اهداف خود  سود می جویند، که این از عدالت و انصاف بدور بوده و در قاموس همجواری نمی گنجد و پسندیده نمی باشد.

باتوجه به این طرز فکر، هنوز هم اقوام بختیاری ساکن در اهواز بدون تغییر در دیدگاه خود با دید شایسته سالاری به افرادی که خود را برای تصدی صندلی نمایندگی معرفی می کنند نگاه کرده و اقوام دیگر از این حسن نیت و حسن همجواری این قوم استفاده نموده و امتیاز کرسی را برای حفظ و ترقی عقبه قومی خود پیگیری و جستجو می نمایند، لذا شایسته است هر کسی با هر دیدی که به ما نگاه می کند، ما هم با همان دید به او بنگریم.

برای کسب حداکثر امتیازهایی که می توانیم برای مردم خود در کارزار انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی بدست آوریم اقدام نماییم و از تلاش های لازم برای معرفی افراد شایسته بختیاری کوتاهی و قصور نکنیم، تا بتوانیم جایگاه خود را در شهرستان اهواز بعنوان یکی از قطب های سیاسی-اجتماعی آن حفظ کرده و به اثبات برسانیم.

شاید با دید ساده حضور هریک از برادران شایسته تفاوتی نداشته باشد، ولی نیاز به حفظ هویت فرهنگی در کنار دیگر هموطنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این جغرافیا در گروی انتخاب همتباران توانمند و شایسته است.

ابوالفضل بابادی شوراب

فعال لربختیاری-اهواز


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


مرتضی شهبازی لموچی
|
Iran
|
1394/08/02 20:28
  +0

  -0
پاسخ
احسنت موافقم
اهوازي
|
United States
|
1394/10/17 02:51
  +0

  -0
پاسخ
فرض كنيم حرف شما درست باشد كه نيست،اما فزض كنيم و تاكيد ميكنم فرض كنيم كه شما درست ميگویید و برادران بختیاری رایشان را با نگرشی قومی به صندوق بیاندازند،نتیجه چه خواهد بود؟اصلا مکانیزمی که نشان دهد رای قومی رای صائبی است چیست؟ اگر چنین که می گویید برای رفع مشکلات و .. رای قومی مفید است پس چرا در شهرهایی که تقریبا یک قومیت ساکنند و بلطبع نمایندگان نیز از همان قومیت،به ناگزیر انتخاب می شوند نه تنها بهشت برین نیست که عموما شبه جهنمند،همین مسجد سلیمان را در نظر بگیرید،مگر غیر از بختیاری در آنجا به مجلس فرستاده اند،تازه بماند که شورای شهر،شهردار،عموم مدیران ادارات و ... نیز از همان قومیتند پس چرا این شهر آباد نمی شود؟!
از اینها گذشته مگر تجربه شورای سوم و فعلی یعنی چهارم اهواز پیش چشم ما نیست؟کسانی که بر طبل قومیت زدند نتبجه کارشان چه بود و چه نفعی برای عموم مردم گ به خصوص بختیاری ها داشتند و به جز منفعت شخصی و ... چه عاید شهر کردند،اما چرا با همه این تجارب برخی هنوز بر طبل تفرقه و قومیت گرایی می زنند؟!خوشبینانه نگاه کنیم اینها دچار جهلند و واقع بینانه اینان دنبال منافع شخصی و .... هستند و خداوند جزای چنین کسانی را مطمئن باشید نخست در این دنیا و بدتر در آن دنبا خواهد داد،از جمله مثلا یکی از اعضای شورای سوم اهواز که به شدت دم از قومیت میزد و مرتب میگفت ما بختیاری ها و فلان و فلان،الان اواره در کشورهای دیگر است و البته پرونده اش هم در دادگاه
رضا
|
Iran
|
1394/12/10 02:36
  +0

  -0
پاسخ
متاسفم براى اىن طرز تفکر

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*