اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7147
تاریخ انتشار: 1394/08/03 13:26
با مصرف این 12 ماده غذائی چربی های بدن شما از جمله دور کمر و شکم و سینه ها به نحو چشمگیری کاهش می یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، با مصرف این 12 ماده غذائی چربی های بدن شما از جمله دور کمر و شکم و سینه ها به نحو چشمگیری کاهش می یابند. اطمینان حاصل کنید که بعد از مصرف اولیه این ها در سفر بعدی خود را به لیست خرید خود اضافه می نمائید.

Grapefruit-گریپ فروت

ویتامین C به سوخت و ساز چربی ها کمک فراوانی می کند، غذاهای غنی از آن را انتخاب عالی برای سوزاندن چربی. خوردن نصف یک میوه گریپ فروت برای صبحانه و یا در حدود سی دقیقه قبل از غذا خوردن به شما کمک خواهد کرد که چربی ها بدن خود را بسوزانید. و از پرخوری جلوگیری نماید.

 فلفل سیاه-Black Pepper

پیپرین، ماده مهم در فلفل سیاه، نشانه هایی از کاهش تشکیل سلول های چربی در بدن شما نشان داده است. فلفل سیاه و سفید افزایش سوخت و ساز بدن کمک می نماید.

 این ادویه محبوب خانواده ها می تواند سوخت و ساز بدن را از طریق ماده اصلی آن، یعنی پیپرین افزایش دهد. فلفل سیاه نه تنها به بهبود هضم غذا، کمک میکند بلکه موجب افزایش سرعت سوزاندن چربی نیز می گردد. بر اساس تحقیق دانشگاه اوکلاهما، در واقع، فلفل سیاه می تواند "به طور بالقوه به اندازه راه رفتن به مدت 20 دقیقه، کالری بسوزاند"

Cinnamon-دارچین

دارچین شناخته شده است به کاهش سطح قند خون شناخته شده است. دارچین قند خون و کلسترول LDL (نوع بد) را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که این ماده می تواند سوخت و ساز بدن و سطح انسولین را افزایش دهد ،این یعنی کاهش احتمال ابتلا به دیابت.برای ایجاد طعم شیرینی از دارچین استفاده کنید. این می تواند در سرکوب اشتهای فراوان کمک کند. اضافه کردن دارچین به چای، قهوه، و ماست (ساده!) برخی از راه های آسان جذب آن توسط بدن شماست.

سیب-Apples (and of course fruits in general 

پکتین موجود در سیب از جذب چربی توسط سلول ها جلوگیری می کند و همچنین جذب آب از مواد غذایی را افزایش داده و موجب دفع ته نشین چربی از بدن می شود. آنتی اکسیدان های موجود در سیب نیز می تواند از ایجاد سندرم سوخت و ساز  که موجب چاق شدن شکم یا هیکل سیبی شکل می شود، جلوگیری کند.

Green Tea- چای سبز

مصرف منظم و روزانه چای سبز در طولانی مدت می‌تواند اثر مثبت در کاهش وزن افراد چاق داشته باشد. چای سبز به دلیل داشتن ماده‌ای به نام EGCG که نوعی پلی فنول است باعث تحریک متابولیسم یا به اصطلاح سوخت و ساز بدن شده و به این صورت باعث کاهش وزن می‌شود. لازم به ذکر است که یکی از دلایل اضافه وزن یا چاقی کاهش متابولیسم پایه است.

چای سبز باعث کاهش جذب روده‌ای قندها می‌شود و از این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند. با این حال باید به یاد داشت که یک کاهش وزن اصولی و ماندگار نیازمند رژیم غذایی صحیح و ورزش نیز است.

Blueberries-زغال اخته

مصرف زغال اخته باعث کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود که این نوع چربی عامل ایجاد بیماری های قلبی و دیابت است.

دانشمندان این پروژه اعلام کردند که زغال اخته دارای فیبر نا محلول و آنتی اکسیدان بالا است و می تواند چگونگی عملکرد بدن در ذخیره و بازیابی گلوکز و قند خون را تغییر داده و در نتیجه باعث کاهش خطر بروز بیماری های قلبی و دیابت شود.

در این آزمایش که بر روی موش ها انجام شد به رژیم غذایی موش های چاق 2 درصد پودر زغال اخته اضافه شد و مشاهده شد که پس از 90 روز چربی شکمی و کلسترول آن ها کاهش یافت و حساسیت و کنترل بدن شان بر گلوکز و انسولین افزایش یافت که نشانگر تاثیر افزودن زغال اخته به رژیم غذایی آن ها بود. دانشمندان در تلاش هستند تا این یافته را بر روی انسان آزمایش کنند.

Almonds-بادام

بادام به دلیل مقدار بالای چربی و انرژی معمولاً تصور بر آن است که میوه بادام نقش چاق کنندگی دارد اما تحقیقات نشان داد است مصرف روزانه بادام در لاغر شدن نقش بسزایی داشته همچنین از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز جلوگیری می کند.

بادام میوه ای سرشار از ویتامین ها و مواد غنی است به همین دلیل نقش سیرکنندگی بالایی دارد و با جلوگیری از اشتها مانع از پرخوری و باعث لاغر شدن می شود.

دلیل دیگر آن است که بادام سرشار از منیزیم و ویتامین «ای» است که خود عوامل مهمی در چربی سوزی و لاغر شدن هستند. بادام سرشار از پروتئین، فیبر، پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن و اسیدهای چرب مونو اشباع نشده ضروری است.

تخم مرغ-Eggs

راز موجود در تخم مرغ، پروتئین آن است.

پروتئین از طریق راه های مختلفی موجب کاهش وزن می شود زیرا بدن تان انرژی و کالری بیشتری بریا شکستن غذاهای پروتئینی نسبت به دیگر غذاها مصرف می کند. پروتئین همچنین موجب می شود از طریق حجم ماهیچه ها کاهش وزن داشته باشید. به این ترتیب ماهیچه ها کالری بیشتری نسبت به چربی ها می سوزانند.

براساس گفته های دولاندکی، محقق تغذیه شناسی، پروتئین ها بهتر از کربوهیدرات ها گرسنگی را تعدیل می کنند. کاهش میزان کربوهیدرات ها باعث می شود از پروتئین ها در مسیر کاهش وزن استفاده شود.

لینک مرجع

http://newszoom.com/womens-health/12-best-fat-burning-foods/


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*