اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7238
تاریخ انتشار: 1394/08/07 14:37
رئیس اداره آموزش و پرورش بویراحمد:
محمد رضا شریعتی افزود: اگر کارشناسی وضعیت مدارس شهرستان بویراحمد را بر اساس استاندارد و نرم کشوری ارزیابی و بررسی کند، با توجه به شرایطی که دارند باید پلمب شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، یاسوج این شهر بعلت داشتن آب و هوای متبوع، پایتخت طبیعت ایران، مهاجرت پذیری و افزایش جمعیت دانش آموزی با کمبود و مشکلات آموزشی زیادی مواجه است بطوریکه در مدرسه پسرانه شهید افتخاری یاسوج که بصورت دو شیفت با مدرسه دخترانه یاسوج فعالیت دارد، دانش آموزان آن بعلت کمبود امکانات و تجهیزات بر روی زمین مشغول تحصیل هستند.

جالب اینجاست معلم این دانش آموزان که به آنها تعلیم و تربیت می آموزد و باید با آرامش خاطر رسالت خود را انجام دهد اما از میز و صندلی مطلوبی نیز بهره مند نیست.

اردشیر یاری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: بیش از 150 هزار دانش اموز در این استان مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی و کمبود هایی در زمینه فضا، تجهیزات و امکانات آموزشی دارد اما در یاسوج مرکز استان بعلت مهاجرت پذیری و افزایش جمعیت دانش آموزی بیشتر و محسوس تر است.

یاری در خصوص علت این کمبودها و مشکلات آموزشی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تجهیزات و امکانات مدارس با اداره کل نوسازی مدارس استان است که این اداره کل با کمبود اعتبار مواجه است و توان رفع مشکلات و کمبود ها را ندارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اخیرا یک محموله امکانات و تجهیزات آموزشی برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد از مرکز ارسال شد اما این میزان جوابگوی مشکلات و کمبودهای آموزش یاستان نبوده و قطعا مشکلاتی همچنان وجود دارد.

همچنین محمد رضا شریعتی، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این باره گفت:

وی افزود: در شهرستان بویراحمد با کمبود فضای آموزشی مواجهیم اما به شکلی که جا برای تحصیل دانش آموزان نباشد، نیست البته بیشتر آنها فرسوده هستند.

شریعتی با بیان اینکه با کمبود جدی فضای آموزشی مواجهیم، اظهارکرد: مدرسه نمونه فاطمه زهرا یاسوج در ساختمانی هستند که هر لحظه احتمال ریزش آوار بر سر دانش آموزان دارد بسیاری از مدارس این شهرستان از جمله مدرسه کوثر، دکتر حسابی، جهادگران با این مشکل مواجهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح کرد: اگر کارشناسی وضعیت مدارس شهرستان بویراحمد را بر اساس استاندارد و نرم کشوری ارزیابی و بررسی کند، با توجه به شرایطی که دارند باید پلمب شوند.

شریعتی عنوان کرد: مدارس دو منطقه "مهریان" و "مادوان" این شهرستان استیجاری هستند که متأسفانه این ساختمانها طبق استاندارد ها نیست و مباحث اصول فنی و مهندسی نیز در آنها رعایت نشده است.

وی ادامه داد: طبق آماری که داریم تقریبا 41درصد از مدارس شهرستان بویراحمد مطلوب و بر اساس استاندارد کشوری و 59 درصد مابقی پایین تر از استاندارد هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در خصوص مدرسه شهید افتخاری یاسوج بیان کرد: شهرستان بویراحمد در زمینه تجهیزات نیز با مشکل مواجه است و از تیرماه امسال این موضوع را مکاتبه و در شورای آموزش و پرورش استان نیز مطرح کرده ایم که برای رفع این مشکل دو تریلی تجهیزات اختصاص داده شد که بنا به ضرورت یک محموله به شهرستان بویراحمد و یک محموله به مناطق گرمسیری استان ارسال شد و طبق قولی که به ما داده اند تا پایان این هفته یک محموله دیگر به این شهرستان اعزام می شود.

شریعتی اضافه کرد: از مسئولان کشوری و خیرین سراسر انتظار داریم که از همین مدارس به جایگاه ها و مقاطع بالا رسیده اند به آموزش و پرورش که مظلوم واقع شده توجه، مساعدت و کمک کنند تا مشکلات و کمبودهای این سازمان برطرف شود چراکه آموزش و پرورش مصرف کننده، گسترده و فقیر است. مرجع/ایسنا


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*