اخبار عمومی
اعلام وصول 2
74274
تاریخ انتشار: 1395/08/06 14:52
اعضای باند سرقت از مشتریان بانک که پس از زاغ زنی و تصادف ساختگی دست به سرقت می زدند، دستگیر شدند.

عصرجهان-از شهریور ماه سال گذشته بود که دستگیری چند  زورگیر سریالی از مشتریان بانک های تهران در دستور کار ماموران پایگاه پنجم آگاهی قرار گرفت.
تحقیقات برای دستگیری متهمان در حالی ادامه داشت که سرانجام پس از یک سری عملیات پیچیده و هماهنگ پلیسی تنها در یک روز، تمامی متهمان این پرونده دستگیر و با صدور دستور قضایی در اختیار ماموران پایگاه پنجم آگاهی قرار گرفتند.
سال گذشته بود که گزارش یک فقره زورگیری در محدوده خانی آباد نو به ماموران انتظامی اطلاع داده شد.  مالباخته که مردی میانسال بود زمانیکه در برابر افسر  پرونده قرار گرفت گفت: پس از نقد کردن چکی که مربوط به کارگاهم بود از بانک پارسیان خارج شدم. محل کارگاه من در پاسگاه نعمت آباد است.

سوار ماشین بودم و همینکه جلوی کارگاه پارک کردم تا پیاده شوم چهار نفر با قمه و انواع سلاح سرد به سمت من آمدند. این افراد در حالیکه سوار بر دو دستگاه موتور سیکلت هوندا بودند تمام وسایل و کیفم را گرفتند و بعد از آن از محل دور شدند. بسیار ترسیده بودم و هرچه مقاومت هم کردم فایده ای نداشت.
رسیدگی به این موضوع ادامه داشت تا اینکه مشخص شد این زورگیری ها سریالی هستند. زورگیران که چهار نفر سوار بر موتور سیکلتی بودند با علم به اینکه همراه طعمه پول است به مالباخته نزدیک شده و با  چاقو و قمه اموال را از دست فرد شناسایی شده در می آوردند.
همچنین تحقیقات بیشتر در این زمینه نشان می داد که زورگیران در برابر هر فردی بنابر وسیله نقلیه اش رفتار متفاوتی نشان می دهند. برای مثال اگر فرد پیاده بود او را تعقیب کرده و در زمان مناسب و بسته به خلوتی محل به مالباخته حمله ور شده و اموال را می گرفتند، اما اگر فرد مورد نظر سوار بر ماشین بود او را دنبال می کردند و در فرصتی مناسب در میانه خیابان و اتوبان با ماشین تصادف کرده و یا به بهانه ای با راننده اتومبیل که پول در کیفش بود درگیری لفظی پیدا می کردند و سرنشینان موتور سیکلتی دعوا را گرم می کرد و موتور سیکلت سواران دیگر اموال را از ماشین برداشته و متواری می شد.
در مواردی هم که وسیله نقلیه فرد موتور بود با او درگیری لفظی بر سر ناموس را بهانه می کردند و از فرصت استفاده کرده و با تهدید قمه و چاقو اموال فرد را می ربودند. بزودی به کارآگاهان پایگاه پنجم ثابت شد این باند به وسیله یک نفر زاغ زن که خود را در سرقت ها مستتر کرده بود صورت می گیرد. در این مرحله ماموران سریعا به سراغ دوربین های مدار بسته رفتند و با بررسی فیلم های ضبط شده مطمئن شدند که یک نفر زاغ زن در همه موارد مالباخته را زیر نظر گرفته است. بعد از این ماموران به بررسی سوابق در آلبوم اداره آگاهی می پردازند و این زاغ زن را که فردی با هویت منصور بود شناسایی می کنند. اگرچه منصور از مجرمان سابقه دار در زمینه زورگیری بود اما مکان مشخصی نداشت و موتور سواران هنوز شناسایی نشده بودند.
بررسی های بیشتری انجام گرفت و به زودی با بررسی تماس های رد و بدل شده بین منصور و دوستانش مشخص شد همدستان منصور هشت نفر از بچه محل هایش هستند که بعضی سابقه های شرارت و سرقت را در محله دارند. در نهایت با انجام یک سری عملیات پیچیده دیگر و درست همزمان با برگزاری طرح دستگیری کیف قاپان تهرانی تمامی متهمان این پرونده به همراه رئیس باند که زاغ زن گروه نیز بود، دستگیر شدند.
طبق اعتراف این زاغ زن، او در مدت سه ماه 100 میلیون تومان علاوه بر سهم 8 متهم دیگر به دست آورده بود.

برچسب ها:
سرقت ؛ زورگیری ؛ مالباخته ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*