اخبار عمومی
اعلام وصول 2
74293
تاریخ انتشار: 1395/08/07 14:56
این موشک به قدری قدرتمند است که می‌تواند منطقه‌ای با وسعت کشور فرانسه را با فشار یک کلید از بین ببرد و کلاهک هسته‌ای آن 40 مگاتن یا 2000 برابر قدرتمندتر از بمب هیروشیما است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،روسیه به تازگی از نخستین تصاویر از ابرموشک هسته‌ای جدید خود رونمایی کرده که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای 40 مگاتنی یا 2000 برابر قدرتمندتر از بمب هیروشیما است و می‌تواند یک کشور را از بین ببرد.
تلگراف نوشت:این موشک عظیم "RS-28 Sarmat" که "شیطان 2" نامیده می‌شود، قادر است 9700 کیلومتر پرواز کرده و با حمل 16 بمب جداگانه در زمان رسیدن به مقصد، چندین هدف را از بین ببرد.


این کلاهک هسته‌ای به قدری قدرتمند است که می‌تواند منطقه‌ای با وسعت کشور فرانسه را با فشار یک کلید از بین ببرد و قابلیت‌های آن از همه موشک‌های شناخته‌شده کنونی بیشتر است.
این موشک قرار است جایگزین موشک‌های "شیطان" شود که از دوره شوروی سابق به جا مانده‌اند و در حال حاضر نیز 1000 برابر نیرومندتر از بمب‌های استفاده شده در ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم هستند.

شرکت طراحی موشک Bureau، سازنده شیطان 2 معتقد است که این موشک طی دو سال آینده آماده پرتاب خواهد بود.
این سازنده، هدف از ساخت شیطان 2 را تامین یک عامل بازدارنده هسته‌ای موثر برای نیروهای استراتژیک روسیه اعلام کرده است.
این موشک که به فناوری هدایتگر جدید برای ناوبری پیرامون زمین مجهز است، می‌تواند از جهت‌های غیر منتظره به بیشتر مناطق جهان پرتاب شود. مقامات دفاعی روسیه پیش از این مدعی شده بودند که این کلاهک هسته‌ای می‌تواند به همه سیستم‌های دفاع موشکی شناخته‌شده آمریکا نفوذ کند. این سیستم‌ها که از موشک‌های رهگیر بهره می‌برند، در حال حاضر در سراسر اروپا و روی ناوهای جنگی آمریکا در دریاها مورد استفاده هستند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*