اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7432
تاریخ انتشار: 1394/08/17 15:34
كوه حاتم مرز مشترك بين چهار شهرستان بهبهان، بهمئی، لنده و كهگيلويه مي باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، مهدی نصیری رئيس اداره منابع طبيعی بهمئی به خبر "صادرات ذغال از كوه حاتم بهمئی به خوزستان و بوشهر" با ارسال این مطلب واکنش نشان داد.

اميدواريم در زمينه آگاهي مردم شريف استان و بويژه مردم شهرستان بهمئی، در زمينه اطلاع از حدود مرزی استان ها و شهرستانهای همجموار، مطالب و مستندات زير به اطلاع هموطنان عزيز در اين استان و شهرستان رسانده شود.

 كوه حاتم مرز مشترك بين چهار شهرستان بهبهان، بهمئی، لنده و كهگيلويه مي باشد و در پی گزارشات مردمي نسبت به قطع درختان بلوط كوه حاتم مامورين اين اداره از منطقه بازديد و بنا به مستندات موجود در اداره منابع طبيعی شهرستان بهمئی مناطقي كه تخريب درآنها صورت گرفته براساس نقشه اجراي ماده 56و نقشه تقسيمات كشوری خارج ازحوزه استحفاظی شهرستان بهمئی می باشد.

اما در خصوص اشاره به اينكه كوه حاتم در 10 كيلومتري شهرستان بهمئی واقع شده است. لازم به ذكر است از نظر حوزه استحفاظی منابع طبيعی عرصه های كوه حاتم خارج از حوزه استحفاظی شهرستان بهمئی می باشد و اداره منابع طبيعي شهرستان بهمئی در چارچوب نقشه تقسيمات كشوری و اجراي ماده 56 موجود در اداره  از مناطق تحت حفاظت  اين اداره از تخريب منابع طبيعی جلوگيری می نمايد و هيچ گونه مسئوليتی بيرون از حدود معين بر روی نقشه به اداره منابع طبيعی شهرستان بهمئی مرتبط نمی باشد.و حتی  تا فاصله چهار كيلومتری ورودی شهرستان بهمئی از مسير محور بهبهان، خارج از حوزه استحفاظی شهرستان بهمئی می باشد.

پس اگرتخلفی درآنجا صورت بگيرد چون به شهرستان بهمئی نزديك است آيا می توان گفت جزء شهرستان بهمئی می باشد؟

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان: شایان ذکر است برخی اهالی روستاهای همجوار بهبهان با استقرار شبانه در کوه حاتم با استفاده از اره های بنزینی درختان بلوط را قطع و به زغال چوب تبدیل می کنند و برای فروش روانه بازار استان خوزستان و حتی بوشهر می نمایند.

پاسخ رئیس اداره منابع طبیعی بهمئی قانع کننده است. چرا که در صورت وقوع حادثه ای هنگام تعقیب و بازرسی....... از قاچاقچیان چوب که خارج از حوزه استحفاظی شهرستان بهمئی باشد. شاید محاکم نتوانند از قرق بانان حمایت کنند.

اما رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهمئی می تواند از طریق مکاتبه با مدیران شهرستان های همجوار و طرح موضوع  در شورای حفاظت از بیت المال و یا شورای تامین مسئولان شهرستان های همجوار را وادار به واکنش و جلوگیری از این عمل غیر قانونی نماید. چرا که با توجه به نزدیکی کوه حاتم به بهمئی آثار سوء تولید و قاچاق زغال چوب به شهرستان بهمئی هم سرایت می نماید و از طرف دیگر عامه مردم جدا از مسائل مرزی کوه حاتم را بخشی از خاک بهمئی می دانند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


شهروند
|
Iran
|
1394/08/18 21:46
  +0

  -0
پاسخ
سلام ، به نظرم چاره اینه که حوزه ی استحفاظی هر کوه یا رشته کوه بشکل جداگانه و باکارگروهی مستقل ، مستقیما زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست مرکز هر استان یا همان حوزه ی رشته کوه ، تشکیل و بررسی و اقدام گردد.
شهروند
|
Iran
|
1394/08/18 21:47
  +0

  -0
پاسخ
سلام ، به نظرم چاره اینه که حوزه ی استحفاظی هر کوه یا رشته کوه بشکل جداگانه و باکارگروهی مستقل ، مستقیما زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست مرکز هر استان یا همان حوزه ی رشته کوه ، تشکیل و بررسی و اقدام گردد.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*