اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7516
تاریخ انتشار: 1394/08/23 00:33
اعضای تیم ملی فوتبال ایران پس از پشت سر گذاشتن سفری حدودا 24 ساعته وارد گوام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان؛ بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران پس از پشت سر گذاشتن سفری طولانی ساعت 3 بامداد به وقت محلی وارد هتل شدند.

تیم ملی فوتبال ایران ساعت 9 پنج شنبه به دوبی پرواز کرد و پس از توقفی چند ساعته در امارات راهی پایتخت کره جنوبی شد. ملی پوشان ایران پس از توقفی چند ساعتی در این شهر راهی گوام شدند و پس از 4 ساعت به این کشور رسیدند.

در مجموع این سفر حدود 24 ساعت به طول انجامید و ملی پوشان ایران ساعت 3 بامداد به وقت محلی وارد هتل محل اقامت خود شدند.

آندرانیک تیموریان، کاپیتان تیم ملی پس از اخذ ویزای گوام در دوبی به دیگر ملی پوشان ایران اضافه شد.

سفر تیم ملی از کره جنوبی به گوام قرار بود ساعت 19:35 به وقت محلی انجام گیرد اما با تاخیری یک ساعته این پرواز راهی گوام شد.

بازیکنان تیم ملی گوام هم که پنج شنبه به مصاف هند رفته بودند در پرواز سئول به گوام همراه تیم ایران بودند.

کارهای مربوط به خروج بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی ایران در فرودگاه گوام در مجموع حدود دو ساعت به طول انجامید. در این سفر تنها یک تدارکات همراه تیم ملی حضور دارد. دو تدارکات دیگر تیم ملی به دلیل صادر نشدن ویزایشان نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند. همین موضوع باعث شده بود تا بازیکنان تیم ملی در کنار هم روحیه تیمی شان را بار دیگر به نمایش بگذارند تا کار خروج چمدانهای تیم به راحتی انجام پذیرد.

پنج ایرانی هم برای استقبال از تیم ملی به فرودگاه آمده بودند. به گفته یکی از این ایرانیها، حدود 50 ایرانی در این منطقه جزیره ای زندگی می کنند.

کارلوس کیروش در گوام هم هوادار دارد. همزمان با خروج سرمربی تیم ملی از فرودگاه تعدادی از گوامیها با حضور در کنار کی روش عکسی به یادگار گرفتند.

ملی پوشان ایران پس از صرف غذایی مختصر برای استراحت به اتاقهایشان رفتند تا آماده تمرین روزهای پیش رو تا قبل از بازی گوام شوند.

فوتبال گوآم

تیم ملی فوتبال گوآم نماینده کشور گوآم در مسابقات بین‌المللی و آسیا است که زیر نظر فدراسیون فوتبال گوآم فعالیت می‌کند.

این تیم در مقابل تیم ملی فوتبال ایران با نتیجهٔ ۱۹–۰ در تبریز شکست سنگینی را تجربه کرد. (۲۴ نوامبر، ۲۰۰۰)

اولین بازی رسمی این تیم در تاریخ ۲۴ اوت ۱۹۷۵ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال فیجی برگزار شده است.

گوام در یک نگاه

گوآم (به زبان چامورو: Guåhan) جزیره‌ای است در اقیانوس آرام غربی که توسط دولت ایالات متحده اداره می‌شود ولی جزء خاک ایالات متحده به‌شمار نمی‌آید. جمعیت این جزیره ۱۶۰٬۳۷۸ نفر و مرکز آن شهر هاگاتنیا است. امور سیاسی میان گوآم و ایالات متحده توسط «دفتر امور جزایر» وزارت کشور آمریکا اداره می‌شود.

گوآم بزرگترین جزیره از جزایر منطقه میکرونزی است و پس از طی سه‌چهارم از راه هاوایی به فیلیپین می‌توان به آن رسید.

۳۸٫۳ درصد از مردم گوآم به زبان انگلیسی، ۲۲٫۲ درصد به زبان چامورو، ۲۲٫۲ درصد به زبان‌های فیلیپینی و بقیه نیز به زبان‌های دیگر جزایر اقیانوسیه سخن می‌گویند.

گوآم تا پیش از جنگ جهانی دوم تنها جزیره میکرونزی بود که ایالات متحده کنترل آن را در دست داشت اما این جزیره ساعاتی پیش از حمله به حمله هوایی ژاپن به پرل هاربر در هشتم دسامبر ۱۹۴۱ به تصرف نیروهای ژاپنی درآمد که این تصرف دو سال و نیم به درازا کشید.

در خلال تصرف ژاپن، مردم گوآم با اعمالی چون شکنجه، تجاوز جنسی، و قتل توسط نظامیان روبه‌رو شدند و سیاست تحمیل فرهنگ ژاپنی بر مردم این جزیره نیز در پیش گرفته شد. به هنگام بازپس‌گیری جزیره توسط آمریکا در ۲۱ ژوئیه ۱۹۴۴، درگیری شدید نظامی در گوآم روی داد. این روز به عنوان «روز آزادسازی» جزیره در تقویم رسمی گوآم قرار گرفته‌است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*