اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7594
تاریخ انتشار: 1394/08/25 23:35
مرد جوانی که در اولین روز کاری‌اش روی صورت همکار خود اسید پاشید، به قصاص چشم محکوم شد.

به گزارش عصرجهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، 19 فروردین ماه سال 91 زمانیکه مرد جوان بعد از چندین روز تعطیلات عید کارش را آغاز کرد قربانی یک توطئه وحشتناک شد.

نظافتچی شرکت همکارش را صدا کرد و با گفتن جمله " تو تعطیلات نوروز مرا خراب کردی " قابلمه ای پر از اسید را روی صورت مرد جوان ریخت و پس از آن او به سمت همکارش حمله کرد و با چاقو ضرباتی را به او وارد کرد.

پس از این ماجرا همکاران مرد جوان او را به بیمارستان رساندند، مرد جوان نیز که به کما رفته بود پس از چند روز به زندگی برگشت. در این میان متهم نیز خیلی زود از سوی پلیس بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

این مرد در بازجویی ها به ماموران گفت: من در اداره نظافتچی بودم و به دلیل لکنت زبان و سنگینی گوشم احساس می کردم همه مسخره ام می کنند. شاکی هم کارمند بالای دستی من بود و خیلی مرا اذیت می کرد. او هم مثل بقیه مسخره ام می کرد و باعث می شد تحقیر شوم. این رفتارهایش را تحمل می کردم و حرفی نمی زدم. تا اینکه تعطیلات عید نوروز شد و ما به خانه هایمان رفتیم. اما تعطیلات برای من روزهای خیلی سخت و عذاب آوری بود.

وی افزود: من آن زمان مزاحم تلفنی داشتم و مردی مرتب مرا با تلفن هایش آزار می داد. تا جاییکه تعطیلات برایم مثل جهنم شد. وقتی به سرکار برگشتم و موضوع را با یکی از همکارانم درمیان گذاشتم او گفت که این مزاحمت ها کار شاکی بوده است. من خودم هم به او شک کرده بودم، برای همین از دستش عصبانی شدم و تصمیم به انتقام گرفتم. اما اشتباه می کردم.

با اعترافات هولناک این مرد اسیدپاش، وی روانه زندان شد و تحقیقات بر روی این پرونده آغاز شد. در ادامه از بیمارستان خبر رسید که مرد جوان چشم راست، لاله گوش راست، بینی و لب فوقانی اش را بر اثر سوختگی با اسید از دست داده است.

با این اظهارات، پرونده این مرد اسیدپاش در شعبه 71 سابق دادگاه کیفری استان تهران بررسی شد و متهم پای میز محاکمه ایستاد. هیات قضایی این شعبه در پایان جلسه حکم قصاص چشم و لاله گوش راست متهم را صادر کردند. ولی قضات شعبه 24 دیوان عالی کشور این حکم را نقض و اعلام کردند با توجه به اینکه تخلیه کامل چشم راست شاکی امکان قصاص چشم وجود ندارد این حکم نقض شد. برای همین پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض فرستاده شد.

این بار متهم در مقابل هیات قضایی شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت و قضات این شعبه با توجه به درخواست متهم مبنی بر قصاص چشم و گوش، پرونده برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی فرستادند تا مشخص شود امکان قصاص چشم وجود دارد یا نه. بنابراین کمیسیون پزشکی قانونی نیز پس از بررسی های لازم اعلام کردند که امکان قصاص چشم وجود دارد. به همین دلیل صبح دیروز باز هم جلسه محاکمه این مرد در شعبه چهارم دادگاه کیفری برگزار شد و در نهایت متهم به قصاص چشم نیز محکوم شد.

برچسب ها:
اسیدپاش ؛ قصاص ؛ نظافتچی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*