اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7826
تاریخ انتشار: 1394/09/08 18:32
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد درباره زخمی شدن چند نفر در این ماجرا تصریح کرد: من زخمی‌ای ندیدم. در این قضیه دانشگاه متولی بوده است و مجوز را دانشگاه صادر کرده است. ما در امنیت بیرونی مشکلی نداشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از خبرگزاری آنا، چندی پیش انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج اعلام کرد که برای افتتاح دفتر این انجمن آیین گشایشی را برگزار می‌کند و آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، به عنوان سخنران در این برنامه حضور خواهد داشت.

روایت آذر منصوری

آذر منصوری در تشریح لغو مراسم سخنرانی خود در دانشگاه آزاد یاسوج به آنا گفت:‌ اعضای انجمن اسلامی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند و مجوز گرفته بودند اما امروز به محض اینکه وارد سالن شدم شعار دادند و اصلا اجازه صحبت به مسئول فرهنگی دانشگاه را هم ندادند. آنها به ماشین و بنده حمله کردند و دوستان برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بنده، دور من حلقه زدند.

منصوری با بیان اینکه «خوشبختانه در سلامت هستم»، تأکید کرد: شانس آوردم که بنده را نکشتند. وی اضافه کرد:‌ آنها شعار می‌دادند مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه‌گر و حمله کردند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: این حمله در حالی انجام شد که این برنامه مجوز قانونی داشت و از قبل نیز اعلام شده بود.

عارف یزدانی، دبیر تشکل فرهنگ و سیاست در گفت‌وگو با ایلنا

درهمین باره عارف یزدانی، دبیر تشکل فرهنگ و سیاست، با اشاره به اینکه روز چهارشنبه مجوز این برنامه صادر شده است، گفت: شب گذشته نیز فرماندار شهر آقای دکتر محمدکاظم نظری تاکید کردند که این برنامه برگزار شود. مسئول حراست دانشگاه آزاد هم در جلسه بود. اما در میان جلسه مسئول دفتر نمایندگی رهبری زنگ زد و گفت شنیدم قرار است برخورد فیزیکی علیه ایشان انجام شود که مراقب باشید که فرماندار اطمینان داد حراست قول داده است همه تمهیدات را انجام دهد.

دبیر تشکل فرهنگ و سیاست دانشگاه یاسوج در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: صبح خانم منصوری را به هتل آوردیم برای صبحانه که به ما خبر رسید اجازه ورود به اعضای تشکل را به سالن نمی‌دادند و وقتی وارد سالن شدیم دیدیم فقط اصولگرایان در سالن هستند. به یک نفر از بچه‌های تشکل‌های اصلاح‌طلب اجازه ورود نداده بودند. بعد که ما آمدیم شعار مرگ بر فتنه‌گر دادند و یک دفعه از سه طرف سالن شروع به حمله کردند و ما ایشان را اسکورت کردیم و به یک اتاق بردیم و حتی می‌خواستند در اتاق را بشکنند.

وی افزود: حتی وقتی ایشان سوار ماشین شدند به ماشین ایشان حمله کردند و در این درگیری‌ها سه نفر از دانشجویان اصلاح‌طلب آسیب دیدند، دو نفر از آقایان و یک نفر از خانم‌ها. که به گفته این خانم یکی از دانشجویان اصولگرا با مشت به صورت ایشان زده است و در حال حاضر بیمارستان است. یکی دیگر از دانشجویان هم با چاقو ضربه خورده و ظاهرا وقتی یک خانمی با چاقو به خانم منصوری حمله کرده بود ایشان خود را حائل قرار داده بود.

فرماندار یاسوج: برنامه مجوز داشت

این اتفاق در حالی است که سید محمدکاظم نظری فرماندار یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سؤال که «آیا برنامه سخنرانی آذر منصوری در آیین افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد یاسوج مجوز قانونی داشته است؟»، اظهارکرد:‌ بله، این برنامه از هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی و از شورای تأمین استان مجوز قانونی داشته است.

توصیه علی آل‌بویه رئیس دانشگاه آزاد یاسوج به حراست

همچنین در این رابطه علی آل‌بویه، رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره لغو مراسم سخنرانی امروز -یکشنبه- آذر منصوری فعال سیاسی در این دانشگاه اظهار کرد: این مراسم مجوز داشته است و همه تدبیرها از قبل اندیشیده شده بود.

وی ادامه داد: من امروز صبح به یکی از واحدهای دانشگاه که نزدیک به چهار ساعت با مرکز فاصله دارد، مأموریت داشتم. بنابراین از قبل سفارش کردم که از دانشگاه‌های دیگر و از دیگر مراکز افراد نیایند. دیشب هم جلسه شورای تأمین تشکیل شده بود و معاون استاندار، آقای دکتر محمدی، هم با من صحبت کرد. صبح هم با حراست دانشگاه صحبت کردم که این برنامه به نحو احسن برگزار شود.

آل‌بویه تصریح کرد: با خانم منصوری که از تهران آمده بود، تلفنی صحبت کردم و به ایشان خیرمقدم گفتم و تأکید کردم که حریم‌ها حفظ و خط قرمزها رعایت شود.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج گفت: اما قبل از شروع مراسم تعدادی از افراد در سالن حاضر بودند که وقتی من تلفنی با حراست دانشگاه صحبت می‌کردم صدای شعار دادن آن‌ها را شنیدم. برای جلوگیری از آسیب رساندن به خانم منصوری، وی را از سالن خارج کردند و بعد فرماندار و دیگر مسئولان پیگیر بودند که آیا جلسه برای عصر برگزار شود یا نه؟ وقتی با من مطرح کردند، گفتم الان که ظهر است و مجوزی که ما دادیم برای صبح بوده است. ولی به‌هرحال هنوز منتظر تصمیم نهایی برای ادامه جلسه در عصر هستند.

آل‌بویه در مورد این‌گونه برخوردها با برنامه‌های مجوزدار گفت: تشنج هیچ وقت خوب نیست و در هیچ جایی به نفع هیچ‌کسی نیست.

وی تأکید کرد: بسیج که مقام معظم رهبری می‌فرمایند برای امنیت جامعه و کشور است، یقینا باید بیشتر برای امنیت همکاری و مراعات داشته باشد.

آل‌بویه خاطرنشان کرد: اقتدار کشور ما به امنیت است. ما در منطقه به برکت وجود ولایت، امن‌ترین کشور هستیم. باید از این امنیت قدردانی شود، ولی الان که نشده است. یعنی سرلوحه و پرچمدار امنیت ما، بسیج ماست و نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده است.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج در پاسخ به این سؤال که «گفته می‌شود حراست دانشگاه به دانشجویان تندرو اجازه داده بیشتر از سایر دانشجویان وارد سالن همایش شوند»، اظهار کرد: من به حراست تأکید کردم که حتما جلسه تحت کنترل باشد و طوری باشد که بتوانند جلسه را برگزار کنند و حریم‌ها حفظ شود ولی الان اطلاعی از این مسئله که شما مطرح می‌کنید ندارم و به همین خاطر تأیید یا رد نمی‌کنم. باید پیگیر شوم.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا شما این موضوع را پیگیری قضایی می‌کنید یا نه»، گفت: حتما باید پیگیر باشیم و مسئول این کار هستیم که ببینیم اصل قضایا چه بوده است. ان‌شاءالله پیگیری می‌کنیم. تا الان برخی کذب‌هایی به دانشگاه نسبت داده‌اند که من پیگییری قضایی کرده‌ام و اگر ببینم در این موضوع هم مصلحت دانشگاه است، پیگیری می‌کنم.

واکنش فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

در این باره، فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در پاسخ به سؤال خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه آیا برنامه سخنرانی آذر منصوری مجوز داشته است؟ گفت: مگر می‌شود بدون مجوز باشد؟ از دانشگاه سؤال کنید.

وی همچنین در واکنش به این مسئله که رئیس دانشگاه آزاد یاسوج گفته‌اند که شورای تأمین استان در جلسه شب گذشته خود در جریان این برنامه قرار گرفته و تأیید کرده است، اظهار کرد: می‌دانید که شورای تأمین استان در این مسائل خیلی ورود پیدا نمی‌کند بلکه در مسائل امنیت بیرونی کاری انجام می‌دهد، انتظامات داخلی با خود دانشگاه است و صدور مجوز هم برعهده دانشگاه است. با ریاست دانشگاه صحبت کنید قطعا می‌داند. بحث داخلی دانشگاه زیاد ارتباطی با بیرون ندارد.

محمدی در واکنش به اینکه شورای تأمین در جریان بود، می‌توانست پیشگیری کند، تصریح کرد: شورای تأمین که هر برنامه‌ای را در استان باشد، متوجه می‌شود ولی ورود قانونی به مسائل خیلی پیدا نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است چرایی این ماجرا را پیگیری کنید؟گفت:قطعا کسی شاکی باشد، پیگیری می‌شود.

محمدی همچنین درباره زخمی شدن چند نفر در این ماجرا تصریح کرد: من زخمی‌ای ندیدم. در این قضیه دانشگاه متولی بوده است و مجوز را دانشگاه صادر کرده است. ما در امنیت بیرونی مشکلی نداشتیم. نیروهای انتظامی آماده بودند و اگر احیانا در بی‌نظمی داخلی که داشتند کسی آسیب دیده باشد و شاکی باشند، مراجع صلاحیت‌دار پیگیری می‌کنند.

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤال آنا مبنی بر اینکه بهتر نبود اقدام پیشگیرانه انجام می‌شد؟ گفت: تمام اقداماتی که لازم بود، توسط استان انجام شده است.

شایان ذکر است: آذر منصوری عضو شورای مشاوران رئیس دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی و معاون سیاسی دبیر کل سابق جبهه مشارکت ایران اسلامی است که در شهریور ۱۳۸۸ به اتهام‌ اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشويش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی دستگیر شد و در اسفند همان سال حکم ۳ سال زندان از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دریافت کرد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*