اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7827
تاریخ انتشار: 1394/09/08 21:02
دانشگاه آزاد یاسوج در این روزها به جای پرداختن به رسالت اصلی خود تبدیل شده به تریبون و جولانگاه کاندیدای انتخاباتی در بویر احمد و دنا که این تشکل ها هم به نوعی محصول همین سهم خواهی حزبی و انتخاباتی هستند.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان

asrjahan.ir

بسیج دانشجویی و جامعه دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد یاسوج نیز در بیانیه ای نسبت به اتفاقات امروز این دانشگاه واکنش نشان دادند.

متن بیانیه بسیج دانشجویی و جامعه دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد یاسوج به شرح زیر است:

امروز در کمال تعجب و برخلاف رویه اصولی در دانشگاه‌های کشور که باید به عرصه علم آموزی و پژوهش و گفتمان سیاسی و منطقی بین جناح‌های داخل نظام تبدیل گردد باز هم در رو نمایی ازیکی از تشکل‌های  انتخاباتی یک بار مصرف با موافقت دانشگاه آزاد یاسوج خانم آذر منصوری محکوم در فتنه 88 و معاونت سیاسی حزب منحله مشارکت به دانشگاه آزاد یاسوج دعوت شد.

در این بین عده‌ای از دانشجویان که بی‌شک به زودی با برچسب های "دلواپس"  "چماق به دست" "گروه فشار" و هر چه میخواهید از این عناوین از آنان یاد می‌شود با منطق "خط قرمز ما فتنه است"  ضمن اعلام قبلی به مسئولین دانشگاه با سخنرانی به صورت مسالمت آمیز  مخالفت کردند هر چند مقاومت و پافشاری  غیر منطقی مجریان برنامه منجر به تنش شد.

اعتراض منطقی دانشجویی از منظر همه قابل قبول می‌باشد و بی‌شک افراطی گری از سوی هر کسی صورت گیرد محکوم می‌باشد چه برخورد با هر کسی از طیف مجریان برنامه و چه سیلی زدن دبیر یک حزب اصلاح طلب مدعی به صورت یک خانم دانشجوی معترض که البته از مجاری قانونی  در حال پیگیری است و مستلزم برخورد با خاطیان می‌باشد.

اما این وسط این سوال مطرح می‌شود که آیا بادیگاردهای غیر دانشجوی سخنران دعوت شده و مدعیان " زنده باد مخالف من "که بر روی یک دختر دانشجو دست بلند می‌کنند مصداق چماق به دست می‌باشند یا نه؟!

با این توصیف متوجه شدیم که فرماندار بویراحمد بعد از لغو سخنرانی شخصا واسطه شده تا شرایط سخنرانی هم فکرش را فراهم کند که تذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

-اولین نکته این‌است که آیا ریاست دانشگاه و مسئولین فرهنگی دانشگاه که بعضا روحانی هم هستند به سوابق سخنران دعوت شده نگاهی نکردند که بدانند حضور ایشان در دانشگاه دهن کجی به ساحت دانشگاه است که بعد در کمال تعجب توجیه بیاورند که ما ایشان را نمی‌شناختیم که باید گفت هر دو حالت چه دانسته و چه ندانسته مشمول تقصیر می‌گردد.چرا که با کمی بررسی می‌توان دید که حتی تشکل‌های انجمن اسلامی تحکیم وحدت با همین شناخت در دانشگاه‌های دیگر از حضور ایشان ممانعت کرده‌اند و بعد ما براحتی به تشکلی که هنوز شناسنامه‌ای ندارد فرصت چنین کاری را می‌دهیم.

-متاسفانه حضور جناب دکتر نظری  فرماندار بویراحمد در عرصه میدانی و پذیرش نقش جاده صاف کنی برای کسی که با همه تطهیر‌های دوستان محکوم فتنه بوده و هیچ‌گاه در جایی نه تنها نسبت به آن حتی عذرخواهی نکرده که با افتخار به این محکومیت می‌بالد محل سوال و اشکال جدی دانشجویان میباشد.آیا فرماندار بویراحمد که خودباید عامل حفظ امنیت و مدیریت بحران در شهرستان باشد باید اینگونه در میدان سیاسیون بازی کند.آیا برگزاری انتخابات پرشور و  سالم اسفند ماه  با این ماجراجویی های سیاسی و حزبی مجری انتخابات منافات ندارد؟

-متاسفانه باید اشاره کرد دانشگاه آزاد یاسوج در این روزها با تغییر مدیریت نزدیک به دولت جدید به جای پرداختن به رسالت اصلی خود تبدیل شده به تریبون و جولانگاه کاندیدای انتخاباتی در بویر احمد و دنا که این تشکل ها هم به نوعی محصول همین سهم خواهی حزبی و انتخاباتی هستند کما اینکه اگر به ترکیب‌های دانشجویی نگاه کنید رد پای لیدر های سیاسیون اصلاح طلب دیده می‌شود که البته خود این رادیکال‌گری در شروع یک تشکل چندنفره خود گواه اندیشه رادیکال این نامزدهای احتمالی هست که البته مورد قضاوت همه قرار خواهد گرفت.

-باید دانست دانشگاه ظرفیت گفتگو و تضارب افکار همه جناح های سیاسی را داشته و دارد کما اینکه تا امروز از همه طیف ها در دانشگاه های استان حضور پیدا کرده اند اما اینکه چرا تشکلی نو ظهور به جای دعوت از چهره‌های  منتقد اما مورد پذیرش نظام از محکومین فتنه دعوت می‌کند .آیا کسانیکه دنبال هیاهوی رسانه‌ای و چهره شدن هستند  باید در نگاه مسئولین در ادامه کار این تشکل هم تجدید نظر صورت گیرد.

در پایان ضمن محکومیت این اقدام اشاره می‌کنیم که در انقلابی‌گری افراطی‌گری  معنا ندارد و باید همه اذهان به جای موج‌سازی و برچسب‌زدن به دانشجویان دانشگاه از هوشیاری و منطق آنان تقدیر کنیم و بدانیم امروز نیاز جامعه به تعبیر شهید بهشتی همین موذن های بیدار هستند تا نماز جامعه قضا نشود همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند" برخی از گویندگان و نویسندگان جوانهای حزب‌اللّهی و انقلابی را به اسم افراطی نکوبند" و یا "اتهام تندروی به ارزشی‌ها بخشی از پروژه نفوذ است".

لازم به ذکر است ضمن تذکر و مطالبه جدی از مسئولین جهت جلوگیری از این روند باید بگوییم که خط قرمز محیط دانشجویی به خصوص این استان شهید پرور و غیرتمند به نظام  مسئله فتنه و فتنه گران می‌باشد چرا که امروز که تمام دنیا علیه اسلام و نظام اسلامی بسیج شده اند همراهی و هم‌صدایی با آنان که برای منحرف کردن انقلاب از ماموریتش هم پیمان شده‌اند چیزی جز خیانت نیست و مستوجب محاکمه و مواخذه می‌باشد.

والعاقبه للمتقین

-بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*