اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7913
تاریخ انتشار: 1394/09/15 15:55
شانزدهم آذر روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به دخالتهای امریکا و انگلیس در امور ایران به همراه دیگر دانشجویان به پا خواستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند

به گزارش جلال کاووسی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با عرض تبریک 16 آذر روز دانشجو با صدور بیانیه ای این روز بزرگ را گرامی داشت. در این بیانیه آمده است:

شانزدهم آذر سال 1332، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران ، شهیدان  احمد قندچی، مصطفی  بزرگ نیا  و شریعت رضوی در اعتراض به دخالتهای امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر "ریچارد نیکسون" معاون رییس جمهوری امریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان به پا خواستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استكبارستيزي،‌ استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

شايد آن روز كه سنگ فرش‌هاي دانشكده فني دانشگاه تهران به خون سه شهيد دانشجو رنگين شد، سردمداران استكبار جهاني و در رأس آن آمريكاي جنايتكار، گمان نمي‌كردند كه اين روز، نقطه آغازين جنبشي خواهد بود كه از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدي‌ها، باكري‌ها و ... به پا خواهند خواست و هيمنه پوشالين امپراطوري شرق و غرب را در هم خواهند شكست.

امروز کمتر ملتی است که روح انسانیت و آزادیخواهی  و اسلام گرایی در وجدان آن بیدار نگردیده باشد. موج عظیم بیداری اسلامی در منطقه که منجر به بهار اسلامی گردیده است و هر روز شاهد سقوط دیکتاتوران  دست نشانده جنایتکاران جهان در این کشورها می باشیم  ناشی از روح عزت خواهی، اسلام خواهی و استکبار ستیزی امام روح ا.. است . اکنون در همه ،کالبد اسلام دمیده شده است و از این روست که مستکبرین غربی سعی در به انحراف کشیدن این فریادهای مردمی دارند. اما حضور مردم در صحنه، سمت و سوی دینی جنبش های مردمی و توجه به عزت و کرامت انسانی از دست رفته کشورهای منطقه توسط پادشاهان و حاکمان آن ها سه مؤلفه ی اصلی این موج بیداری از منظر امام خامنه ای(دامه برکاته) است . بیداریی که از سمت خدا به این مردم به عنوان یک موهبت الهی عنایت شد. آری این همان بیداری اسلامی است که امام خامنه ای  آن را به ملت ها مخصوصا ملتهای مسلمان بشارت داده بودند و فرمودند: اکنون آمریکا و غرب مستکبر به این جمع بندی رسیده اند که کانون بیداری در برابر نقشه ی حاکمیت آنان بر همه جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه است و اگر با هر ابزاری نتوانند در چند سال آینده نهضت بیداری اسلامی را مهار کنند همه محاسبات آنان برای حاکمیت مطلق بر جهان به هم خواهد خورد و کلان سرمایه داران غربی و صهیونیست از اوج ساقط خواهند شد و امروز شاهد اوج فریادهای ضد نظام سرمایه داری از درون نظام های سرمایه داری هستیم. باید این طور گفت که جنبش وال استریت مدفن نظام لیبرال دموکراسی  و نظام سرمایه داری غرب است. نظام از درون پوسیده آمریکا که در طول تاریخ قدرت گیری، با فریب، توطئه و زورگویی و اشغال نظامی در دنیا همراه بوده، امروز باید این چنین جواب جنایت های خود را ببیند.

اكنون در شرايطي كه فتنه‌ها از هر سو نظام مقدس جمهوري اسلامي را فراگرفته و ناحق در صدد حق جلوه دادن خود مي‌باشد، جنبش دانشجويي به عنوان قشر آگاه جامعه وظيفه‌اي صد چندان بر دوش دارد تا با نصب العين قرار دادن منويات ولي امرمسلمين حضرت آيه الله العظمي خامنه‌اي (دامه بركاته) مبني بر مسلح شدن به سلاح بصيرت از سوء استفاده مجدد از دانشجو و دانشگاه جلوگيري كند و در شرايطي كه جنگ سخت دشمن تبديل به جنگ نرم شده به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم مقابله با دشمنان داخلي و خارجي با تمام توان از كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي دفاع نمايند.

جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با بزرگداشت روز دانشجو و گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو و امام شهيدان، جامعه دانشگاهي كشور را به همدلي، يكپارچگي و وحدت در سايه سار ولايت فقيه و تلاش براي پيمودن هر چه بيشتر قله هاي رفيع علم و فناوري توام با تبعیت از علوم اسلامی و ارزش هاي اخلاقي و ديني دعوت كرده و سربلندي، عزت و پيشرفت ايران اسلامي را از حضرت حق تعالي خواستار است و اعلان مي دارد مبارزه با استكبار تا كور شدن چشم فتنه و خشكاندن ريشه ظلم ادامه دارد و بنا بر فرمایشات امام امت حضرت روح ا... «تا شرک هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*