اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7927
تاریخ انتشار: 1394/09/16 23:03
جلسه شورای اداری شهرستان بندر ماهشهر با حضورمدیر کل حج و زیارت استان و فرماندهی منطقه سوم دریایی , با رنگ بوی اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش جلال کاووسی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، جلسه شورای اداری شهرستان بندر ماهشهر، به ریاست دکترقمر فرماندار، امام جمعه، حویزاوی مدیر کل حج و زیارت استان خوزستان سردار روانکار فرماندهی منطقه سوم دریایی امام حسین (ع) مورخ16/9/94 در محل فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.

در جلسه شورای اداری شهرستان بندر ماهشهر، ابتدا حجت الاسلام  و المسلمین غبیشاوی امام جمعه بندر ماهشهر، طی سخنانی بیان داشتند: جلسه شورای اداری امروز فضای معنوی زیادی دارد و آن به لحاظ مصادف شدن آن به ایام اربعین حسینی (ع) است.

 ایشان افزودند: مردم و مسؤلان استان خوزستان تلاش و خدمات رسانی مطلوبی را به زائران اربعین حسینی (ع) ارائه نمودند که خود جای تقدیر و تشکر  دارد. غبیشاوی خاطر نشان کردند، مردم خوزستان و مسئولین، با اشتیاق و عشق همانند دوران دفاع مقدس، خدمتگزاری جهادی به زائرین اربعین حسینی به نمایش ارائه نمودند.

در ادامه این جلسه، سپس حویزاوی مدیر کل حج و زیارت خوزستان هم طی سخنانی اظهار نمودند: در ارتباط با مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) امسال، نقطه اتکاء ما مسؤلان بعد از خداوند متعال، مسؤلان مردم ولایت مدار شهرستان بندر ماهشهر بوده است و این شهرستان در بحث خدمتگزاری و امنیت و نظم نیز پشتیبانی خدمات ارزنده ای به زوار اربعین حسینی از خود ارائه نموده اند. وی یاد آور شد، تلاش و کوشش مسؤلان و مردم انقلاب شهرستان بندر ماهشهر در ارتباط با استقبال و خدمات رسانی مطلوب مواکب به زائرین در استان خوزستان بی نظیر بوده است و تلاش مردم و مسؤلان در این راستا همانند رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی با ذکر این نکته که در ایام اربعین حسینی (ع) در سال 94 تعداد710 هزار نفر از مرز شلمچه رهسپار کربلای معلا شده اند گفت: حدود 97 درصد خدمت رسانی به زائرین را در مرز شلمچه را مردم و مسؤلان شهرستان بندر ماهشهر ارائه نموده اند و نقطه اوج این خدمتگذاری صادقانه، الفت مردم با همدیگر و مسؤلان بوده است.

وی در ادامه سخنان خود را یاد آور شد: مردم خوزستان این افتخار را دارند که، پرچمدار خدمتگزاری به زائران کربلای معلا و اربعین حسینی(ع) را در ایران اسلامی دارند، و این خدمات و فعالیت ها باید به شکل کتابی نوشته شود تا برای همگان به نمایش در بیاید.

در این جلسه نیز سردار روانکار فرماندهی منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) سپاه پاسداران در بندر ماهشهر، طی سخنانی گفتند: خروج زائرین حسینی از مرز خوزستان، یک امتیاز ویژه برای مردم خوزستان است واین حرکت از دیدگاه نظامی، یک رزمایش بزرگ باز دارندگی است که مردم شیعه و ولایت مدار ایران اسلامی، آن را به نمایش گذاشتند.

 ایشان با توجه به وضعیت منطقه ای خاطر نشان کردند، همه دشمنان نظام اسلام ایران، یک هدف مشترک را در نظر دارند وآن فقط دین مبین اسلام قرآن و ارزش های آن های است. وی افزود: دشمنان ما، باور اختیار گرفتن روش استعمار نو می خواهند توان فکری مسلمان مسلمان منطقه را با روش های تکفیری خود، تضعیف کند هرچند که برخی ها که از دیدگاه  فکری خوب و مناسبی برخوردار نیستند، فریب آنها را خورده اند.

سردار روانکار خاطر نشان کرد، طرح استعمار نو هم همانند استعمار کهنه با شکست مواجه شده است و نقشه آنان بر همگان برملاء شده است. ایشان کشور سوریه را یکی از مراکز اصلی محور مقاومت در مقابل توطئه های  دشمنان دانست و گفت: امروزه بسیج و انقلاب اسلامی در کشور سوریه وعراق شکل گرفته است.

ایشان همچنین با توجه به صحنه میدانی منطقه تصریح نمودند: آمریکاییان از نیروهای ما در خلیج فارس، مثل بز می ترسند و برای رزمندگان ما تعظیم می کنند. و هر گاه که می خواهند وارد خلیج فارس شوند باید، فارسی صحبت بکنند.

 در پایان جلسه شورای اداری شهرستان بندر ماهشهر، دکتر قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر طی سخنانی بیان داشتنند، وجه تمایز این جلسه اداری با دیگر جلسات گذشته ، فضای معنوی آن نشأت گرفته از امام حسین(ع) است و این جلسه با دیگر جلسات بدلیل فضای معنوی آن بسیار متفاوت است.

رئیس شورای اداری افزود: مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در واقع یک مبارزه با اقتدار و عزت در مقابل دشمنان و تکفریها است و مردم و مسئولان شهرستان بندرماهشهر با عشق و دل خدمتگذاری مثال شدنی را به زوار امام حسین (ع) به نمایش گذاشتند و مردم در این مراسم جهانی با  حرکت27 میلیونی خود، جهانیان را تکان دادند.

 دکتر قمر در پایان سخنان خود، از تلاش های شبانه روزی عوامل شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرماهشهر، و دیگر شهرداریها و ادارات و شرکت ها در امر آماده سازی و سازمان دهی و برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی در پایانه مرزی شلمچه تقدیر و تشکر نمود و اینگونه خدمت رسانی را نقطه اوج ارزش های معنوی و یادگار دانست. خاطر نشان می گردد، در پایان این مراسم از بر پا کنندگان ایستگاه های صلواتی و موکب ها یا اهدا و لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*