اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7936
تاریخ انتشار: 1394/09/17 01:01
خراب شدن آشیانه‌ای که با هزاران امید و آرزو ساخته شده زوج‌های جوان را در مسیری جدید قرار می دهد.

عصرجهان: وقتی  زندگی مشترک زن و مرد به بن بست و جدایی می‌رسد یادر حادثه‌ای همسر خود را از دست می‌دهند، پس از مدتی تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرند که گاهی این ازدواج‌ها موفق اندو گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وقتی فرد پس از طلاق یا فوت همسر تصمیم شتاب زده‌ای در مورد ازدواج مجدد بگیرد یا بر اثر فشارهای روحی اطرافیان و به قول معروف حرف و حدیث‌های مردم ازدواج کند ممکن است از چاه به چاله‌ای دیگر بیفتد و دچار دردسرهایی می‌شود که جبران آن گاهی امکان پذیر نیست.

 اما سوالی که پیش می‌آید این است که زمان مناسب برای  ازدواج مجدد چه زمانی است؟

*اعتماد از دست رفته

 افرادی که جدا می‌شوند با توجه به حادثه تلخی که برایشان اتفاق می‌افتد نسبت به محیط پیرامون و اطرافیان خود دچار بی اعتمادی می‌شوند و زمانی که تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرند به آسانی نمی‌توانند کسی را به عنوان همسر دوم خود مورد اعتماد بدانند و با اینکه به دنبال مامنی امن برای زندگی آینده خود هستند، اما این عدم اعتماد باعث به وجود آمدن مشکلاتی در زندگی آنها می‌شود.

 فاطمه 28 ساله ،‌2 سال است که از همسر خود جدا شده ولی همچنان به دلیل  تجربیاتی که داشته است نمی‌تواند به شخصی اعتماد کند و می‌گوید: خانم‌هایی که مطلقه هستند و یا اینکه به نحوی از همسر سابقشان جدا شده‌اند خیلی زمان می‌برد که بتوانند به کسی اعتماد کنند و در ازدواج مجدد اعتماد کردن بخشی قابل اهمیت این رویداد است و من زمان زیادی احتیاج دارم که خودم را با شرایط جدید وفق دهم به  اعتقاد  اکثر روان شناسان اتفاق افتادن طلاق در زندگی فرد می‌تواند به اعتماد کردن اون سبت به جنس مخالف لطمه جدی وارد کند که جبران آن  گذشت مدت زمانی  را می‌طلبد که آنها آنرا 6 ماه تا یکسال می‌دانند و در مورد افراد مختلف متفاوت است و یک حالت نسب دارد.

دکتر ربابه غفار تبریزی روان شناس می‌گوید: فردی که طلاق گرفته تجربه تلخی را داشته و از این می‌ترسد که دوبار این حادثه تلخ برایش اتفاق بیافتد بنابر این برای اینکه بتواند تصمیم به ازدواج مجدد بگیرد و آمادگی لازم را داشته باشد در درجه اول باید مدت زمانی را اختصاص دهد تا به دیگران اعتماد کند.

* فراموش کردن زندگی سابق

 وقتی فردی به صورت قانونی از همسرش جدا می‌شود برای اینکه زندگی بعدی او دچار خدشه نشود و از استحکام و دوام برخوردار باشد باید زندگی سابق خود را به دست فراموشی بسپارد، مادامی که خاطرات یادآوری شود احتمال بازگشت فرد به زندگی قبلی وجود دارد که گاهی پیامدهای ناگواری را برای او دارد بنابر این ضروری است که به اصطلاح پرونده زندگی سابق بسته شود.

 الناز 32 ساله مدت ده سال است که از همسرش جدا شده، می‌گوید: اگر به زندگی سابقم برگردم کار اشتباهی است و مدت زمان زیادی را صرف کردم  که آن را فراموش کنم اما این کار راحتی نیست تا بتوانم اتفاقات تلخ و آزار و اذیت‌ها را از یاد ببرم.

* سخن آخر

 طلاق یک تجربه تلخ در زندگی است اما اگر ریشه‌های آن شناسایی و هضم شود در کنار مهارت‌هایی که باید آموخته شود می‌تواند کمک کند تا فرد هر چه بهتر به تکامل خود شناسی برسد و برای زندگی آینده خود اهدافی را اولویت بندی کند.

برچسب ها:
طلاق ؛ ازدواج ؛ کودک ؛ دفترخانه ؛ عقد ؛ عروسی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*