اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8074
تاریخ انتشار: 1394/09/23 18:50
فرمانده انتظامي تبريز از کشف 235 قطعه اشياء عتيقه و آثار باستاني و دستگيري چهار قاچاقچي حرفه اي خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان:

سرهنگ "فرهنگ نوروزي" در گفت و گو با پايگاه خبري پليس، گفت: در پي دريافت گزارشي مبني بر خريد و فروش آثار باستانی و عتيقه توسط افراد غير بومي در منطقه اي از تبريز، بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران کلانتري 15 پاستور با انجام اقدامات اطلاعاتي و بهره گيري از شيوه هاي پليسي، موفق به شناسايي متهمان و محل نگهداري اين اشياء شدند.

سرهنگ نوروزي با اشاره به اينکه ماموران با هماهنگي دستگاه قضائي در عمليات غافلگيرانه، چهار قاچاقچی حرفه اي را دستگير کردند افزود: در بازرسي از مخفيگاه آنها، 235 قطعه اشياء عتيقه و باستاني در انواع مختلف کشف شد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: براساس اعلام کارشناسان، اشياء عتيقه کشف شده شامل سکه هاي تاريخي و مجسمه هاي کوچک سفالي بوده و به احتمال زياد متعلق به دوره هاي مختلف تاريخي از جمله اشکانی، ساسانی و يونانی است که برآورد قيمت ريالي آنها نياز به بررسي و مطالعه بيشتر کارشناسان امر دارد.

وي با اشاره به اينکه آثار مکشوفه به اداره کل ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي تحويل داده شد، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي تبريز در پايان ضمن تشکر از تعامل و همکاري شهروندان با پليس در راستاي برقراري نظم و امنيت، از آنان خواست درصورت کسب هرگونه خبر مبني بر قاچاق اشياء عتيقه و سرمايه هاي ملي، موضوع را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*