اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8078
تاریخ انتشار: 1394/09/23 21:03
به مناسبت هفته اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر،
بمناسبت هفته اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، همایش خانواده موفق و مبارزه با آسیب های اجتماعی با حضور دکتر شاهین فرهنگ استاد دانشگاه در محل سینما دریای بندر ماهشهر بندر ماهشهر برگزار شد.

به گزارش جلال کاووسی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، بمناسبت هفته اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، همایش خانواده موفق و مبارزه با آسیب های اجتماعی با حضور دکتر شاهین فرهنگ استاد دانشگاه و کارشناس برجسته در امور اخلاق و خانواده و آسیب های اجتماعی از تهران، و دیگر مسئولان فرهنگی، اجتماعی تربیتی، مذهبی و انتظامی، شهرستان در محل سینما دریای بندر ماهشهر، توسط کارگروه فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.

در این همایش که به مناسبت هفته اجنماعی کردن مبارزه مواد مخدر در استان خوزستان و شهرستان بندر ماهشهربرگزار شد، دکتر شاهین فرهنگ و کارشناس در امور اخلاق و خانواده و آسیب های اجتماعی طی سخنانی اظهار کردند: 10 درصد وقایعی که در زندگی ما به وقوع می افتد، وتحت کنترل ما نمی باشد، ناشی از خود انسان است و 90 درصد دیگر اتفاقات زندگی روزمره، علت و بانی آن عوامل بیرونی می باشد.

دکتر فرهنگ افزود: در بحث اخلاق در خانواده و اجتماع، نباید جواب بدیها را با بدی بلکه با درایت و عقل سلیم جواب هر ناخشنودی و بدی را باید با خوبیها جواب داد در غیر این صورت امواج منفی در جامعه حاکم خواهد شد، ایشان بیان داشتند: خانواده موفق خانواده ای است که در آن والدین و پدر و مادر ها با رفتار خوب و اسلامی باعث می شوند که فرزندانشان دچار آسیب های اجتماعی و نابهنجاریها نشوند.

دکتر فرهنگ مهمترین نیازهای انسان را نیازهای فیزیولوژیک دانست و خاطر نشان کرد، انسانها در جامعه و اجتماع و خانواده باید خوب دیده شود، این عمل باعث دیگر کارهای خوب و نیک از وی خواهد شد، هر چند که عکس آن هم اتفاق می افتد زیرا برخی از افراد کم فکر برخی از کارها را در زندگی انجام می دهند که، خوب دیده شوند، مثلاً ریاکاری در بلند خواندن نماز در اجتماعات.

و در نتیجه اگر انسان خوب دیده شود، اجتماعی شدن انسان را بدنبال دارد.

ایشان در بخشی از سخنان خود، در رابطه زناشویی مرد و زن پرداختند، و خاطر نشان کردند، زن و شوهر باید به همدیگر احترام متقابل بگذارند و همدیگر را ارج بنهند. وی 30 وظیفه شرعی و اسلامی را برای مرد در زندگی و برای زن 3 وظیفه شرعی را بیان داشتند.

دکتر شاهین فرهنگ، در پایان سخنان خود، به اصول مقاومت- طرد- و سرکوب و نیز آزردگی پرداخت و به تعاریف آن در زندگی و اخلاق و جامعه اظهاراتی را بیان داشتند.

گفتنی است: این همایش با همت فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر- مدیریت آموزش و پرورش و منطقه انتظامی شهرستان بندرماهشهر برگزار شد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*