اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8101
تاریخ انتشار: 1394/09/24 13:34
رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی تصاویر شهروند همدانی را منتشر کرده و از وی اخاذی کرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، سرهنگ امینی با اعلام این خبرافزود: با مراجعه شهروند همدانی و اعلام شکایت مبنی بر انتشار تصاویر شخصی،آبروریزی و اخاذی از وی موضوع ضمن تشکیل پرونده در دستور کار فوری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتاهمدان در ادامه گفت:در تحقیقات اولیه مشخص شد تصاویر شخصی شاکی با مشخصات کامل وی از جمله نام و آدرس منزل در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

این مقام انتظامی افزود:با انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد شاکی گوشی خود را در تاکسی جا گذاشته و شخص یابنده گوشی با مشاهده تصاویر شخصی وی در گوشی تلفن همراه بارها از همین طریق از وی اخاذی کرده و با برقراری تماس با دوستان و آشنایان قصد ریختن آبرو و هتک حیثیت وی را داشته است.

سرهنگ امینی تصریح کرد:باانجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی فردی که گوشی در اختیار وی بود دستگیر شد.

وی اظهار کرد: متهم در بازجویی فنی به عمل آمده بیان کرد پس از چندین بار اخاذی و گرفتن مبالغی از شاکی دوباره قصد گرفتن وجهی از وی داشتم که از این کار ممانعت کرد،من هم تصاویر وی را با مشخصات کامل هویتی در شبکه های اجتماعی منتشرو با آشنایان وی تماسهایی تلفنی مبنی بر مشاهده تصاویر و بی آبرو شمردن وی داشتم.

رئیس پلیس فتا همدان ضمن اعلام این نکته که طبق قانون جرائم رایانه ای انتشار تصاویر غیر و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم محسوب می شود و با مجرمین به شدت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت به شهروندان توصیه کرد برای گوشی های تلفن همراه خود رمزهای عبور قوی انتخاب و در صورت امکان از نگهداری تصاویر شخصی خودداری کنند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:
اخاذی ؛ آبروریزی ؛ همدان ؛ دستگیری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*