اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8107
تاریخ انتشار: 1394/09/24 16:42
روز گذشته با حضور مدیرکل ،ومعاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان،شاعران،مهممانان ومدعوین دومین سوگواره منطقه ای مشک تشنه طی مراسمی از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، روز گذشته با حضور مدیرکل ،ومعاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان،شاعران،مهممانان ومدعوین دومین سوگواره منطقه ای مشک تشنه طی مراسمی از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی وهنری امام خمینی دهدشت برگزار گردیدایرج کاظمی رئیس اداره ، با اشاره به روند برگزاری این مراسم اظهار کرد: فراخوان شرکت در سوگوار از اواخر شهریور به استانهای بوشهر ،فارس،لرستان،خوزستان،چهارمحال وبختیاری وشهرستانهای استان کهگیلویه وبویراحمدارسال گردید که در این مدت بالغ بر٥٧٠ اثر شعری از  ۲۴۱ شاعر برجسته  در سبک‌های سپید، کلاسیک و بومی در جشنواره شرکت داشتند.

دکتر دهبانی پور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان برای برگزاری سوگواره گفت:آثار خوبی از شاعران در رابطه با نهضت کربلا و قیام امام حسین(ع) به جشنواره ارسال شد.

دهبانی پور تولید برنامه‌های جدید را یک اولویت دانست و اظهارکرد: جشنواره منطقه‌ای «وار» با حضور استان‌های زاگرس نشین بهمن ماه در بهمئی و جشنواری منطقه ای ملی «سهقلاتون» در شهرستان گچساران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده این برنامه‌ها به صورت مستمر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره سهقلاتون از یک قدمت تاریخی دیرینه برخوردار و فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های شهرستان خواهد بود.

در پایان اکبر سلیمانی، علیرضا شفیعی و زهرا شعبانی در بخش کلاسیک حائز رتبه برتر شدندو در بخش شعر بومی هم زهرا محمدی، جهانبخش ستایش و مهرداد ناصری مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و آریا معصومی،فائزه دارابی، اکبر آزادپور و حسن مهربانی در بخش شعر سپید مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است اولین سوگواره شعر منطقه ای مشک تشنه در سال ٩١ با حضور استانهای یاد شده به میزبانی شهرستان کهگیلویه وبرگزار گردید.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*