اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8110
تاریخ انتشار: 1394/09/24 19:49
باید بر بی کسی بختیاری گریست،چرا که آن زمان که سد گتوند را ساختند و مردم بختیاری از دیارشان آواره شدند،سکوت کردنداما امروز داعیه دار شده اند!

"ابوالفضل بابادی شوراب" فعال سیاسی-اجتماعی  و کنشگر لر بختیاری در مطلبی با عنوان "باید بر بی کسی بختیاری گریست!!!!" در پایگاه اطلاع رسانی "عصرجهان" نوشت:

کدام نفرین بود

که آفتاب سایه را از کُنار گرفت؟؟؟

بِهِل

کمی آرام تر از آرام گریه کنم

شاید از این هیزم های نمور

جوانه ای برخیزد

(بهرام حاجی پور-کِلور)

در روزگاری که بهانه های بسیاری برای گریستن وجود دارد،بیایید کمی برای خودمان و باورهای لگدمال شده مان بگریویم:

باید بر بی کسی بختیاری گریست؛وقتی که فرهنگسرای بهمن علاء الدین(مسعود بختیاری) دفن شد،بعضی ها سکوت کردند و بعدها با بعضی افراد موثر در این اتفاق عکس هایی یادگاری چه در سیاه چادر و چه در پاویون و..... گرفتند و جالب آنکه با وجود این رفتارهای دوگانه خود را یک مدافع بختیاری معرفی می کنند!

باید بر بی کسی بختیاری گریست؛آن گاه که مدیران جوان مستعد،سالم و توانای بختیاری مورد هجمه نان به نرخ روز خورها قرار می گیرند و ما با سکوت مان اجازه حذف این استعدادها را می دهیم و باز خود را بزرگ بختیاری معرفی می کنیم!!!!!

باید بر بی کسی بختیاری گریست؛در جایی که جناح های سیاسی تنها بدنبال سوء استفاده از نیروهای توانمند و اندیشه ایی بختیاری بوده،اما در زمان تقسیم پیروزی ها آن ها را با بهانه های واهی و برچسب حمایت از تفکری یا قومگرایی از بازی مدیریت حذف می کنند.

باید بر بی کسی بختیاری گریست،چرا که آن زمان که سد گتوند را ساختند و مردم بختیاری از دیارشان آواره شدند،سکوت کردنداما امروز داعیه دار شده اند!

باید بر بی کسی بختیاری گریست آن گاه که خیل انسان های بختیاری در دفاع از ارزشهای ایران اسلامی همچون پیروزی انقلاب،جنگ تحمیلی و دفاع از حرم شرفین شهید شده اند اما نامی از آن ها حتی در خیابان های شهرهای بختیاری نشین نیست چه برسد در جفرافیاهای دیگر....

باید بر بی کسی بختیاری گریست آن هنگام که بی شمار جوانان بختیاری و جغرافیای حاصلخیز و منابع فراوان معدنی موجود و آب های روان را می بینیم و حرفی از بیکاری موجود نمی زنیم!

باید بر بی کسی بختیاری گریست که سیاستمدارانش در زمانی که در قدرت اند حرفی از بختیاری نمی زنند اما همین که محتاج رای و پشتیبانی آنان جهت کسب جایگاه مدیریتی می شوند باترفند عوامفریبی آن چنان از بختیاری می گویند که از هر بختیاری دیگری دلسوز با تعصب تر بنظر می رسند!!!

در آخر یادآور می شوم که در این یادداشت شخص خاصی مدنظرم نبوده و هدف تنها تلنگری بر بختیاری درون مان بود تا کمی بخود آییم و از منافع جامعه بخوبی دفاع کنیم.

ابوالفضل بابادی شوراب

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان: مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


راشد
|
Iran
|
1394/09/25 00:32
  +1

  -0
پاسخ
ای کاش. به سر منشا ومنبع این دردها ودر اصل برای. رفع این مصاعب به اصل ماجرا که ریشه ی تمام بدبختی ماست اشارتی هم میشد...
ایکاش در داشتن منبع اصلی دددر امد وزنده نگه. دار ایران. که همان منبع نفت است کمی هم به ان اصل می پرداختیم ...
در عین حال که بدبخترین وبی کس ترین مردم ایران بشمار. امده اند...
ویا نفت هم نوش جان همه ی خورنده هاش،کاش بجای پرداخت وسهیم کردنمان در منابع بومی مان کمی مورد هجمه همه اقوام خصوصا فارس زبانان مرکزگرا با تحقیربزرگان واجداد وفرهنگ هزاره های تاریخی مان وتوهین در صدا وسیمایی که پول زندگی وامرار معاشش از همین. نفت لامصب وجیب من توست مورد هتاکی ان قرار نمی گرفتیم..
وهزاران هجمه ی دیگر وساخت جک ولطیفه های برنامه ریزی شده در راستای کوبیدن ما .
ای کاش نه منشا اب وزندگی ونه نفت وانرزی جهان ونه این همه لطف خدا نمی شدیم..
تقصیر ماست که بنده ی پررزق ول خدای و بی رزق بندگان بیعدل وانصاف سران وکارگذاران خدا شدیم..

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*