اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8143
تاریخ انتشار: 1394/09/26 15:40
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
کهگیلویه و بویراحمد در رده ی پایین آمار های رفاهی قرار دارد در حالی که 20 درصد جنگل های زاگرس،آب، نفت و گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع گردید.

به گزارش زینب محمدی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، پژمان نیک اقبالی معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:روستاییان به عنوان رکن اساسی حفظ توان اقتصادی کشور و پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی میهن، مهم ترین نقش را در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا نموده و شایسته بالاترین تکریم ها و تقدیرها می باشند.

پژمان نیک اقبالی گفت:معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور  با پیشنهاد و ثبت روز 15 مهرماه به عنوان روز روستا این روز را در تقویم کشور به نام« روز روستا »ثبت کرد و این موضوع نشان دهنده ی اهمیت روستا است.

وی همچنین گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌های جنوبی ایران به شمار می‌رود که در قلب کشور قرار دارد و  با  پنج استان فارس، بوشهر، خوزستان، اصفهان و چهارمحال بختیاری همسایه است.

نیک اقبالی در ادامه عنوان کرد:استان کهگیلویه و بویراحمد 1درصد وسعت و 1 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد . و بیش از 1700 روستا با پراکندگی بالا دارد که این پراکندگی کار خدمات دهی به روستاها را مشکل کرده.

وی گران ترین آموزش و پرورش را متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد  و گفت: 13 مدرسه ی 1 کلاسه وجود دارد که در حال حاضر این تعداد به 9 مدرسه رسیده است.

معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  همچنین محورهای مشکل دار استان را محور پیچاب شهرستان باشت و محور مارگون به سلو کلوار که در حدود 140 کیلومتر محور خاص دارد اعلام کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: قبل از انقلاب تنها 30 روستای استان از نعمت برق برخوردار بودند که این تعداد در حال حاضر به1780 روستا رسیده است.

نیک اقبالی همچنین تعداد روستاهای دارای آب قبل از انقلاب را 18 روستا اعلام کرد که  امروزه این تعداد روستاها به1470  روستا رسیده.وی گازرسانی به روستاهها را قبل از انقلاب 1مورد و امروز 461 روستا اعلام کرد که رشد قابل قبولی داشته اند.

نیک اقبالی در ادامه تشریح کرد: اگر آمارهای خدمتی و رفاهی کشور را رصد نماید استان کهگیلویه و بویراحمد ما بین استانهای کشور در رده ی پایین قرار دارد در حالی که ذخایر بسیاری زیادی از جمله قرار داشتن 20 درصد جنگل های زاگرس،آب، نفت و گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد که با این ذخایر غنی در ترازهای اول کشور قرار داریم.

وی همچنین گفت: در صورت تخصیص 4 الی5 ردیف ویژه و خاص برای استانهای رده ی پایین فاصله ها کم می شود.نیک اقبالی همچنین اضافه کرد:48 درصد اعتبارات استان در بخس روستائی هزینه شده است.

وی در پایان این نکته را خاطر نشان کرد: دهیاری های استان رشد اعتباری خوبی نسبت به سالهای گذشته داشته اند به گونه ای که اعتبارات آنها از 10 میلیارد تومان اعتبار در سال 92 به 24 میلیارد تومان در سال 93 رسیدهاما در سال94 افت اعتبار داشته است.

گچساران/زینب محمدی


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*