اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8175
تاریخ انتشار: 1394/09/27 23:50
متاسفانه نداشتن اطلاعات كافي نحوه استفاده از مودم های "ADSL" باعث دردسرهاي زيادي براي اين دست كاربران مي شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، مجرمان سايبری با به كارگيري "اكانت" اينترنتی شما مرتكب جرم شده و اين كاربر است كه بايد پاسخگويي مقام قضائي باشد.

برخي كاربران، بعد از دريافت "مودم" از شركت هاي خدمات اينترنتی متاسفانه همان نام كاربري و رمز عبور پيش فرض را استفاده مي كنند و نسبت به تغيير آنها هيچ گونه حساسيتي ندارند، اين امر باعث مي شود تا اين كاربران به راحتي در دام مجرمان سايبری گرفتار و از طريق "اكانت" اينترنتی اين كاربران در فضای مجازی جرم اتفاق بيفتد.

كاربران در قبال "اكانت" اينترنتی خود مسئول هستند و بايد مراقب باشند تا از "اكانت" آنها سوء استفاده نشود، لذا ايجاد نام كاربری و رمز عبور مناسب كه بيش از 8 كاراكتر و تركيبي از اعداد، حروف كوچك و بزرگ و علائم، ضروري مي باشد و به هيچ عنوان از مشخصات فردي يا سازماني براي تعريف نام كاربری و رمز عبور استفاده نكنيد.

کارشناسان پليس "فتا" در اين باره توصيه مي کنند: رمز عبور پيش فرض "مودم" "ADSL"خود را تغيير دهند و اين تغييرات نيز دوره اي باشد و به صورت ماهانه نام كاربری و رمز عبور را تغيير دهيد و از دادن رمز عبور و اكانت خود به ديگران خودداري نمائيد.

تغيير نام كاربری و رمز عبور در فواصل زماني كوتاه مثل 10 يا 20 روزه مي تواند مانع از نفوذ "هكرها" براي سرقت از "اكانت" شما گردد و در صورت نفوذ به زودي دسترسي آنها با تغييرات نام كاربری و رمز عبور از سوي شما قطع مي شود.

كاربران بايد كنترل از طريق اينترنت (كنترل از راه دور مودم(Remote Management )]يا( Remote access) را غير فعال كنند ولي امكان كنترل از طريق شبكه داخلی مي تواند فعال باشد.

كاربران بايد شبكه واي فاي(بي سيم) خود را رمز گذاري نمايند و بهتر است براي رمز گذاری شبكه وای فای خود به جاي استفاده از مكانيسمWEP ازWPA و يا WPA2 استفاده كنند تا احتمال نفوذ غير مجاز به شبكه وای فای شما به حداقل برسد.

گام ديگر افزايش امنيت مودم كاربران، مخفی سازی "SSID" و يا به‌اصطلاح، خاموش كردن SSID Broadcasting است. كاربران مي‌توانند در تنظيمات مربوط به Wireless مودمشان، اين گزينه را پيدا كرده و با خاموش نمودن اين قابليت، نام مودم خود را از ليست "وايرلس‌ها" ناپديد كنند، لذا كاربر مي‌بايست از نام "وايرلس" خود مطلع باشد تا بتواند با مودم خود ارتباط برقرار كند.

بيشترين سوء استفاده از "اكانت" اينترنت براي شركت‌ها و موسسات است. در شركت ها بايد براي كاربران نام كاربری و "پسورد" متفاوت تعريف شود و در صورت قطع همكاري في الفور اين نام كاربری غير فعال شود، همچنين به كاركنان در خصوص حفاظت از نام كاربری و "پسورد اكانت اينترنت" شركت تاکيد شود كه آن را در اختيار افراد يا همكاران ديگر قرار ندهند.

مديران فني شركت ها در خصوص فعال كردن امكان "MAC- filtering" بايد کوشا باشند و براي اتصال سيستم هاي موجود در شركت ها حتما كارت شبكه (مك آدرس) سيستم را براي مودم تعريف نمائيد تا امكان ورود كاربران غريبه محدود شود.

همچنين در خصوص خاموش بودن "مودم" در ساعات غير اداري و بلا استفاده به مديران فني شركت ها و كاربران تاكيد مي شود که كاربران و مديران فني توجه داشته باشند كه قابليت "WPS" مودم غير فعال باشد.

كاربران و مديران فني بايد در خصوص به روز نمودن نرم افزار كنترل "مودم" هوشيار باشند و نسبت به برند و مدل "مودم"، نسخه هاي به روز نرم افزار كنترل "مودم" تهيه شود و براي تهيه اين نرم افزار سايت توليد كننده "مودم" بهتر از سايت هاي متفرقه مي باشد. با دريافت اين نرم افزار از سايت توليد كننده "مودم"، "مودم" خود را "آپديت" كنيد.

يكي از راه كارهاي تشخيص استفاده از "وای فای" شما توسط كاربران ديگر اين است که با وارد كردن "آي پي" آدرس در نوار آدرس مرورگر اينترنت و ورود به صفحه تنظيمات "مودم" و كليك روي گزينه "كلاينت" مي توانيد ببينيد چند سيستم به "مودم" شما متصل است و با كليك كردن روي دكمه "بلوك" آن سيستم ها را از استفاده اينترنت از "مودم" خود محروم كنيد.

منبع/ پايگاه خبري پليس

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان اینجا کلیک کنید.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*