اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8184
تاریخ انتشار: 1394/09/28 01:30
استیون بیت‌آشور رسما به باشگاه تورنتو اف‌سی پیوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، باشگاه کانادایی حاضر در لیگ فوتبال آمریکا «MLS» اعلام کرد این مدافع 28 ساله ایرانی را از ونکوور وایت‌کپس به خدمت گرفته است. بیت‌آشور 2 فصل در ونکوور حضور داشت و 6 بازی ملی نیز برای ایران انجام داده است. او در فهرست تیم‌ملی کشورمان برای جام‌جهانی 2014 حضور داشت اما در 3 بازی مرحله گروهی به میدان نرفت.

بیت آشور با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی‌اش از باشگاه ونکوور و تماشاگران این تیم تشکر کرد.

بیت‌آشور از نگاه ویکی پدیا

استیون بیت‌آشور (به انگلیسی: Steven Beitashour) یا مهرداد بیت‌آشور ‏(۳۰ ژانویه ۱۹۸۷ در سان‌خوزه، کالیفرنیا) بازیکن فوتبال ایرانیان آمریکااست که در تیم ملی فوتبال ایران و تیم باشگاهی تورنتو در لیگ برتر فوتبال آمریکا توپ می‌زند.

خانواده استیون بیت‌آشور ایرانی هستند. پدر او یک مسیحی ایرانی آشوری‌تبار و مادرش یک مسلمان ایرانی است. وی دارای نام ایرانی مهرداد است. اما در آمریکا به او استیون می‌گویند.

وی در مصاحبه‌ای به سال ۲۰۱۱ میلادی اظهار داشت:

« پدر من مسیحی و مادر من مسلمان است، پس من از هر دو هستم و به تمامی سنت‌های والدینم احترام می‌گذارم؛ طوری که آنان مرا به زور به دین خود فرانخوانده‌اند، ما تمام آداب و رسوم مسلمانان به مانند ماه مبارک رمضان که الان در این ماه هستیم و سنت‌های ایرانیان نظیر عیدنوروز را ادا می‌کنیم »

پس از انتخاب کارلوس کیروش به عنوان مربی تیم ملی فوتبال ایران، بیت‌آشور نیز از جمله ایرانیان زاده خارج بود که نظر وی را جلب کردند. در ژوئن ۲۰۱۲ خبرهایی از دعوت بیت‌آشور به ایران و بازی در تیم ملی به گوش رسید که برخی موضوعات مانع از نهایی شدن این تصمیم شد. پس از مدتی او در اوت ۲۰۱۲ از سوی یورگن کلینزمن به تیم ملی فوتبال آمریکا دعوت شد. او در اکتبر ۲۰۱۳ به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان اینجا کلیک کنید.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*