اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8451
تاریخ انتشار: 1394/10/12 18:40
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد:
در دولت قبل قرار بود که بی سوادی ریشه کن شود اما ناکام بودند. ولی این کار بزرگ را دولت فعلی به بهترین نحو انجام داد.

به گزارش فرهاد معصومی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان از شهرستان بهمئی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد ضمن تبریک میلاد نبی اکرم و رئیس مذهب فقه جعفری، به مناسبت 7 دی ماه (سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی) پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به ایراد سخنرانی پرداختند.

ارجمندی طی سخنانی گزارش عملکرد حوزه معاونت سواد آموزی را در حضور نمازگزاران تشریح کرد و افزود: نهضت سواد آموزی در 7 دی ماه 1358 به فرمان حضرت امام و بعنوان مکمل آموزش و پرورش تشکیل شد.

معاون سواد آموزی استان در آغاز انقلاب 31% از مردان و زنان استان با سواد بودند که این آمار به نسبت سایر استانهای کشور نگران کننده و فاجعه آمیز بود.

این مسئول آموزشی دو هدف را از تشکیل نهضت سواد آمزی برشمردند: اول آموزش افراد بالای 6 سال که از حق سواد آموزی محروم شدند. ودوم آموزش به به بزرگسالان با محوریت قرآن، وی ادامه داد با این حرکت عظیم جهادی بی سوادی ریشه کن شد.

 وی تنها راه رسیدن به قرب الهی و درجات انسانی را دست یافتن به تعلیم و تربیت دانست واظهار داشت: اگر جامعه ای متمدن در مجامع بین المللی بخواهیم جز با تعلیم و تربیت میسر نخواهد شد. وی با سوادی را واجب تر از مسکن و بهداشت و...دانست وگفت اگر سواد باشد به دنبال خود همه این واجبات زندگی هم هستند .

 ایشان در ادامه اشاره ای به آیه 9 سوره زمر داشتند أَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ آنَاء اللَّيْلِ سَاجِدًا وَقَائِمًا يَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَيَرْجُو رَحْمَةَ رَبِّهِ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ ([آيا چنين كسى بهتر است] يا آن كسى كه او در طول شب در سجده و قيام اطاعت [خدا] مى‏كند [و] از آخرت مى‏ترسد و رحمت پروردگارش را اميد دارد بگو آيا كسانى كه مى‏دانند و كسانى كه نمى‏دانند يكسانند تنها خردمندانند كه پندپذيرند)

سید مسعود ارجمند گفت:شهید جلیل پور از نخستین کسانی بود که در موضوع سوادآموزی به مسئولان نامه نوشتند وبه این سبب از شهدای پیشتاز سوادآموزی است.

 سید مسعود ارجمندی معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد دولت قبل را در امر ریشه کن کردن بیسوادی ناتوان دانستند و بیان داشت: در دولت قبل و در برنامه پنجم توسعه قرار شد که بین سنین 10 تا 49 سال بی سوادی ریشه کن شود اما ناکام بودند. اما این کار بزرگ را دولت فعلی به بهترین نحو انجام داد و دولت به ازای هر بیسواد مربی گرفت و هرکس که بیسوادی را باسواد کند چه در کلاسهای پیش بینی شده و چه در خانواده ها مبلغ 700 هزار تومان پرداخت می کند.

 وی تصریح کرد: افرادی که بیسواد هستند و مستمری بگیر کمیته امداد وبهزیستی هستند و کسانی که خواستار گواهینامه رانندگی، پروانه کسب، پروانه کارگاه تولیدی و...هستند تا پایان سال 94 اگر باسواد نشوند مستمری آنها قطع و از صدورپروانه های کار محروم می شوند.

 سید مسعود ارجمندی در پایان گزارش عملکرد حوزه تحت مدیریت خود بیان داشت: عملکرد هر ساله در سه دوره سوادآموزی ارزیابی می گردد. 1- دوره سوآداموزی 2- دوره انتقال 3- دوره تحکیم سوادآموزی که در دوره سوادآموزی 3700نفر و در دوره انتقال 1500 نفر و در دوره تحکیم سواد آموزی 2000نفر که در مجموع 7200 نفر که از نهضت سواد آموزی کشوربه استان ابلاغ شده است. و عملکرد پوشش در دوره سوادآموزی 80% دوره انتقال 100% ودوره تحکیم 90% تحقق یافته و در تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


ناشناس
|
Iran
|
1394/10/12 18:53
  +0

  -0
پاسخ
واقعا عملکرد دولت جدید امیدوار کننده است خصوصا در ریشه کنی بیکاریود........دست بردارید

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*