اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8454
تاریخ انتشار: 1394/10/12 23:36
شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان توسط دولت این کشور اعدام شد. این اقدام عربستان با واکنش های شدیدی ازسوی مراجع شیعیان و سیاستمداران ایرانی مواجه شد.

عصرجهان: وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 47 نفر از شهروندان عربستانی صبح امروز -شنبه- در 12 منطقه عربستان اعدام شدند. در میان فهرست اسامی اعدام شدگان، شهید شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان نیز قرار داشت.

شهید شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد. دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شهید شیخ نمر باقر النمر را تایید کردند که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت.

آیات  مکارم‌شیرازی، ‌صافی‌گلپایگانی، نوری همدانی از مراجع تقلید و هم‌چنین آیات هاشمی رفسنجانی هاشمی شاهرودی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای به شهادت رساندن آیت‌الله شیخ نمر و 46 نفر از بیگناهان جهان اسلام را محکوم کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز رفتار عربستان سعودی در مورد اعدام شیخ نمر را وحشیانه دانست و گفت که عربستان با اعدام شیخ نمر گردابی برای خود به وجود آورده است.

در اعتراض به اعدام شیخ نمر، فردا ۱۳ دی ماه حوزه‎های علمیه تعطیل خواهد بود و به همین مناسبت تجمعی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه، حزب مردم‌سالاری،سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،جمعیت دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران،جامعه روحانیت مبارز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، فراکسیون رهروان ولایت و ... نیز با صدور بیانیه ای شهادت شیخ نمر را تسلیت گفتند.

سید حسن خمینی، محمدرضا عارف و محسن رضایی نیز در صفحه اینستاگرام خود نسبت به شهادت شیخ نمر واکنش نشان دادند.

هم‌چنین آیت‌الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای اعدام آیت‌الله نمر، روحانی برجسته عربستان را محکوم کرد.

فردا - یکشنبه - ساعت 15 نیز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران دانشجویان در اعتراض به اعدام شیخ نمر در برابر سفارت عربستان تجمع می‌کنند.

فیلم:در پی اعتراض به اعدام شهید شیخ نمر، جمع زیادی از مردم مشهد مقابل کنسولگری عربستان سعودی تجمع کرده و پرچم این کشور را پایین کشیدند.

در این بین بخش‌هایی از کنسولگری عربستان سعودی در مشهد دچار آتش سوزی شد.

لینک فیلم

برخی از پیام هایی که تاکنون منتشر شده، به این شرح است:

هاشمی: مبارزه و شهادت آیت الله نمر، نمونه کوچکی از زندگی ائمه شیعه است

‌آیت‌الله مکارم‌شیرازی: آل سعود بدانند این جنایت فراموش نشدنی است

آیت‌الله صافی گلپایگانی:  خون به ناحق ریخته‌ راه سقوط رژیم آل سعود را فراهم می کند

هاشمی‌شاهرودی: شهادت شیخ نمر رژیم آل سعود را به تاریک خانه تاریخ خواهد فرستاد

لاریجانی: حکام سعودی بدانند گردابی هولناک برای خویش به وجود آورده‌اند

سید حسن خمینی: شهادت شیخ نمر نقطه ننگ دیگری در کارنامه دولت عربستان است

جامعه مدرسین: خون شهید آیت الله شیخ نمر، گریبان حکومت آل سعود را خواهد گرفت

حزب مردم‌سالاری: خداوند انتقام خون شیخ نمر را از آل‌سعود خواهد گرفت

مولوی عبدالحمید: این اعدام به صلاح اسلام و مسلمانان نبود

آیت الله جوادی آملی: پیام شهادت شیخ نمر، مبارزه با آل سعود و استکبار است

آیت الله مجتهدشبستری: اعدام شیخ نمر نشانه خفقان و استبداد در عربستان است


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*