اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8463
تاریخ انتشار: 1394/10/13 13:03
در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان عنوان شد:
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آمار خودکشی در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که نیاز است ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود که تشکیل این ستاد در شورای تأمین مصوب شده است.
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان:
این مسئول با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسبی باید برای کاهش آمار خودکشی در این ستاد انجام شود، افزود: طلاق در کهگیلویه و بویراحمد شیب تندی دارد و جزء استان‌های پیش‌رو در این زمینه هستیم که این موضوع نیاز به بررسی جدی دارد.
فتاح محمدی صبح امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب را یکی از رویدادهای مهم فرهنگی در استان دانست و اظهار کرد: در سال‌های اخیر نمایشگاه کتاب با استقبال خود مردم و ناشران به شکل مطلوبی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه‌های کتاب در استان چشم‌گیر بوده، بیان کرد: نمایشگاه کتاب نیمه اول بهمن در مرکز استان برگزار می‌شود که باید برای برپایی مطلوب نمایشگاه از ظرفیت نهادهای فرهنگی استان استفاده شود.
وی با اشاره به حضور موسسه خیریه بنیاد سبز علوی در استان گفت: این موسسه با همکاری خبرگزاری فارس بهمن ماه امسال در استان حضور پیدا می‌کند، در سفر قبلی این کاروان اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام گرفت و تعدادی از دانش‌آموزان مداوا و وضعیت بهداشت و آموزشی آنان بررسی شد.
این مسئول با بیان اینکه این کاروان 14 و 15 بهمن ماه در استان حضور پیدا می‌کند، تصریح کرد: محور فعالیت این کاروان ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است، همچنین در کنار این موسسه خیریه، نهادهایی که توان مالی خوبی دارند نشستی را با دستگاه‌های خدماتی و امدادی مثل کمیته امداد، بهزیستی، جمعیت هلال احمر و ستاد دیه در استان تشکیل و نیازمندی‌ها و ظرفیت استان بررسی می‌شود.
محمدی بیان کرد: امروز یکی از عوامل مهمی که در کارآمدی و ارتقاء توانمندی نظام می‌تواند تأثیرگذار باشد سرمایه اجتماعی است که مبتنی بر رضایت‌مندی مردم از عملکرد دولت است.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی افزایش میزان رضایت‌مندی و اعتماد مردم نسبت به مسئولان و دولتمردان مهم است که در این زمینه کار پیمایشی در سطح ملی و استان انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: سطح خدمت گذاری، نوع تعامل با مردم، پاسخ‌گویی به مطالبات و نیازمندی‌های آنان و ارتباط تنگاتنگ با آحاد مردم برای بررسی مشکلات آنان را در دستور کار قرار دارد و کار میدانی در خصوص مولفه‌ها و ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی انجام می‌شود.
وی خودکشی و طلاق را دو آسیب جدی اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد خواند و افزود: آمار خودکشی در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که نیاز است ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود که تشکیل این ستاد در شورای تأمین مصوب شده است.
این مسئول با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسبی باید برای کاهش آمار خودکشی در این ستاد انجام شود، افزود: طلاق در کهگیلویه و بویراحمد شیب تندی دارد و جزء استان‌های پیش‌رو در این زمینه هستیم که این موضوع نیاز به بررسی جدی دارد./فارس

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*