اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8565
تاریخ انتشار: 1394/10/18 21:51
اقدام به خودکشی در بهمئی سیر صعودی داشت.
جلسه هم اندیشی در خصوص بررسی وضعیت خودکشی و راهکارهای پیشگیری از آن در شهرستان بهمئی با حضور دکتر مهدی پاکروان متخصص بیماریهای اعصاب و روان برگزار شد.

به گزارش فرهاد معصومی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان از شهرستان بهمئی، جلسه هم اندیشی وضعیت خودکشی و راهکارهای پیشگیری از این معضل اجتماعی که با حضور دکتر مهدی پاکروان متخصص بیماریهای اعصاب و روان در شهرستان بهمئی به میزبانی شبکه بهداشت و درسالن جلسات این اداره برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه مهندس افروشته مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی ضمن ارائه گزارشی آماری از روند این معضل اجتماعی در شهرستان افزود: علل عدم ارائه آمار صحیح خودکشی دربهمئی پنهان کاری خانواده ها است.

 افروشته ادامه داد: در سالهای 90 تا 93 اقدام به خودکشی در شهرستان سیر صعودی داشت و دراین آمار 61 درصد ناموفق بود و 39 درصد موفق و در این برهه خودکشی خانم نداشتیم و 48 درصد این آمار متاهل و 52 درصد مجرد بودند.

 در ادامه دکتر پاکروان گفت: اگر راهکار برای این معضل اجتماعی نباشد خود به خود کنترل نمی شود و باید علت شناسی شود که چرا خودکشی اتفاق می افتد.

 وی خودکشی را در رنج های سنی 20 تا 30 سال و 14 تا 35 سال دانستند و افزودند: اولین گزینه در بررسی علل خودکشی فرزندان، والدین هستند. و باید پدران و مادران بیشتر به خواسته های فرزندشان توجه کنند چه از نظر اقتصادی و چه از نظر آزادی و ... بحث لذت بردن از زندگی را به فرزندان خود بیاموزیم و این موضوع را جدی بگیریم.

 دکتر پاکروان افزود: بحث معنویات را جدی بگیریم این مهم یک عنصر کمک کننده است و باید افرادی را که در معرض خودکشی هستند شناسایی کنیم و با کلاسها و کارگاه های آموزشی آنها را از فکر خودکشی بیرون کنیم و این کار با حضور اساتید مجرب و کار کشته ممکن است.

 دکتر پاکروان فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در مهد کودک های ما و پیش دبستانی ها امری جدی دانستند و گفت : یکی ازعواملی که به ما در این امر کمک می کند فرهنگ سازی مطالعه هست در بین مدارس و خانواده هاست.

 وی استفاده از علما و مکانهای مذهبی را بی تاثیر ندانستند و بیان داشت: بحث حساسی به نام مذهب هست که در نوع خود تاثیر گذار هست و در این میان ائمه جماعات در خطبه ها و روحانیت در منبر های خود میتوانند کمک خوبی در ریشه کن کردن این معضل باشند تا این معضل اجتماعی موج نگیرد.

 در پایان هر کدام از مئسولین شهرستان بهمئی در حوزه تخصص خود راهکارهائی در برابر ریشه کن کردن این معضل اجتماعی ارائه داند.

برچسب ها:
خودکشی ؛ مهدی پاکروان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


هرنگ
|
Iran
|
1395/07/20 00:41
  +0

  -0
پاسخ
قطعا مردم شجاع بهمئی به ان درجه از عقلانیت رسیده اند که ....

با سلام و عرض پوزش- انتشار کامل کامنت ارسالی جنابعالی برای سایت تبعات حقوقی دارد


ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*