اخبار عمومی
اعلام وصول 2
8589
تاریخ انتشار: 1394/10/19 23:57
رئیس دانشگاه یاسوج:
محمود رضا رحیمی با تاکید بر اینکه گرایش دانش آموزان به رشته تجربی به یک معضل تبدیل شده است، گفت: این موضوع سبب شده برخی رشته‌ها در دانشگاه به دلیل نبود متقاضی تعطیل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، محمود رضا رحیمی ظهر امروز در نشست مشترک مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه یاسوج، اظهار داشت: دانشگاه و آموزش و پرورش دو نهاد تاثیرگذار در جامعه هستند که باید با ارتباط خوب بین این دو نهاد، تاثیرات مثبتی را در جامعه رقم بزنند.

وی از راه اندازی دبیرستان دانشگاه یاسوج خبر داد و افزود: در جهت اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی و همکاری متقابل با آموزش و پرورش، مجتمع آموزشی مشترک با تأمین نیروی انسانی ایجاد می‎شود که در فاز اول آن دبیرستان دانشگاه از مهرماه سال آینده ایجاد و راه اندازی می‌شود.

رحیمی با اشاره به پیوسته بودن آموزش برای افراد، ابراز کرد: در سال‌های گذشته به دلیل نبود ارتباط بین این دو نهاد، حلقه آموزش گسسته شده و باید با برنامه‌ریزی این نقص را برطرف کرد.

وی گرایش دانش آموزان را به رشته تجربی یک معضل دانست و افزود: این موضوع سبب شده برخی رشته‌ها در دانشگاه به دلیل نبود متقاضی تعطیل شوند که نیاز است سیاست‌های آموزش و پرورش در این مورد اصلاح شود.

رئیس دانشگاه یاسوج  به رتبه نهم دانشگاه یاسوج درموضوع پژوهش بین دانشگاههای کشور اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت المپیادهای علمی دانش آموزان، استفاده از پایان نامه های فرهنگیان و بهره گیری از توانمندیهای علمی-تحقیقاتی و نیروی انسانی فرهنگیان و توسعه کمیته های پژوهشی از فعالیت‌های مشترک دانشگاه و آموزش و پرورش است.

رسالت آموزش و پرورش و دانشگاه مشترک است

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه دو دستگاه با رسالت مشترک آموزشی و فرهنگی هستند که نیروی انسانی بع‌نوان محور توسعه را تربیت می‌کنند.

هادی زارع پور با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه یاسوج و آموزش و پرورش استان، افزود:  این تفاهم نامه در جهت تبادل بین بخشی در سایه تعامل همکاری ،همدلی وهم افزایی فعالیت‌ها منعقد شد.

وی با اشاره به ارائه 25 اولویت تحقیقاتی به فرهنگیان استان  به صورت سالیانه، بیان کرد: حمایت مشترک از طرح‌های پژوهشی، برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی مشترک و همچنین پایان نامه‎های دانشجویی و برگزاری کارگاه‌هایی به منظور توانمند سازی کارکنان از مهمترین فعالیت‎های مشترک دانشگاه و آموزش وپرورش است.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان دو دبیرستان وابسته به دیگر دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند و ایجاد دبیرستان دانشگاه یاسوج بستری ارزشمند برای استفاده از ظرفیت دانشگاه برای پرورش دانش آموزان است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه یاسوج و آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد./ تسنیم

برچسب ها:
رحیمی ؛ یاسوج ؛ دانشگاه یاسوج ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*