1403/01/10 03:21


255234
تاریخ انتشار: 1397/08/14 18:19
وزارت امور اقتصادی سوئیس: سوئیس به حفاظت از منافع اقتصادی خود متعهد است و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد. دولت فدرال سوئیس می‌خواهد مطمئن شود که محصولات دارویی و غذایی همچنان می‌توانند از سوئیس به ایران صادر شوند

 عصرجهان-دولت سوئیس می‌گوید این کشور در حال مذاکره همزمان با آمریکا، اتحادیه اروپا و ایران برای ایجاد کانالی مالی است تا مطمئن شود نقل و انتقال غذا و دارو به ایران به دلیل تحریم‌ها با مشکل روبرو نخواهد شد.


وزارت امور اقتصادی سوئیس روز دوشنبه ۵ نوامبر (۱۴ آبان) در بیانیه‌ای با اظهار این مطلب اعلام داشت: «سوئیس به حفاظت از منافع اقتصادی خود متعهد است و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد. دولت فدرال سوئیس می‌خواهد مطمئن شود که محصولات دارویی و غذایی همچنان می‌توانند از سوئیس به ایران صادر شوند.»
دولت سوئیس از شرکت‌های سوئیسی دخیل در این مسئله نام نبرده است.
آمریکا از روز ۴ نوامبر دور جدیدی از تحریم‌ها را بر ایران اعمال کرده است. این تحریم‌ها بخش‌های انرژی، کشتیرانی، بانکی و مالی ایران را شامل می‌شود.
بر اساس این تحریم‌ها، شرکت‌هایی که به داد و ستد با نهادهای تحریم شده ایرانی ادامه دهند خود مشمول تحریم‌های ثانویه خواهند شد.
مقامات سوئیس پیشتر از موسسات بازرگانی خود خواسته بودند با وجود تحریم‌ها به تجارت با ایران ادامه دهند.
با این حال شماری از بانک‌ها و موسسات سوئیسی در هفته‌های اخیر اعلا‌م کرده‌اند که مبادلات جدید خود با ایران را متوقف خواهند کرد.

منبع/Euronews




Copy Right 2013 Artmis.ORG