1403/01/09 15:26


265699
تاریخ انتشار: 1397/10/07 23:10
پردیس بخشایی: نخستین مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در استان کهگیلویه وبویراحمد از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، گفت: یکی از نیازهای مهم و اساسی این استان راه‌اندازی مرکزفوق تخصصی ناباروری برای زوجین این استان است.

عصرجهان-نخستین مرکز فوق تخصصی خدمات ناباروری در بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال افتتاح شد.
عصر امروز با حضور وزیر بهداشت، استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان  نخستین مرکز فوق تخصصی خدمات ناباروری در بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران افتتاح شد.
 در آیین افتتاح این مرکز پردیس بخشایی  با بیان اینکه  نخستین مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در استان کهگیلویه وبویراحمد از سال گذشته در دستور کار  قرار گرفته است، گفت: یکی از نیازهای مهم و اساسی این استان  راه‌اندازی مرکزفوق تخصصی ناباروری برای زوجین این استان است.
بخشایی افزود:برای راه اندازی و تجهیز این مرکز اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است که با افتتاح آن تحولی مهم در امر ارائه خدمات مناسب به زوج های نابارور ایجاد می‌شود.
 رئیس بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران  با بیان اینکه مرکزفوق تخصصی ناباروری علاوه بر بیماران استان، مراجعه کنندگان دیگر استان ها را نیز پذیرش و خدمات لازم را ارائه می دهد، عنوان کرد: مرکزجامع ناباروری با زیربنای 300مترمربع در طبقه اول مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان ایجاد شده است.
 وی اذعان کرد: در این مرکز فوق تخصصی ناباروری خدمات درمانی و دارویی لازم به زوج های نابارور برای بارداری و صاحب فرزند شدن ارایه می شود.
بخشایی با اشاره به طرح تحول سلامت در این زمینه ابراز کرد: برای درمان ناباروری در بین زوجین وزارت بهداشت ۸۵ درصد هزینه های تشخیصی - درمانی ناباروری افراد را پرداخت می کند و این در حالی است که در گذشته تمام هزینه‌ها بر عهده بیماران بود.
وی با اشاره به اینکه فضای فیزیکی مرکز ناباروری گچساران کاملا مناسب بوده و تجهیزات و متدهای پیشرفته در این مرکز مورد استفاده قرار می گیرد و امکانات جهت انجام IVF،IUI، میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک (ICSI )و(PGD)وجود دارد، افزود: اتاق عمل، بخش بستری زنان و نمونه گیری از جمله بخش های مرکز نازایی بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان است.
بخشایی افزود: بهره گیری این مرکز از روش های تکمیلی ژنتیکی، تشخیص پیش از لانه‌گزینی(PGD ) می تواند تحولی اساسی و به ارتقای ارائه خدمات بهینه در حوزه ناباروری نائل شود.
به گفته این مسئول، تشخیص پیش از لانه‌گزینی (PGD) اصطلاحی است که همه روش ‌های انتقال و آزمایش سلول‌های یک جنین پیش از اینکه در طول یک سیکل IVF درون رحم قرار گیرد، را شامل می شود.
بخشایی خاطرنشان کرد: روش یاد شده می‌تواند پیش از بارداری و در واقع پیش از انتقال جنین به رحم برای تشخیص یک بیماری ژنتیکی در مراحل اولیه جنینی بکار رود.
وی ابراز کرد: بخش زنان و مردان به صورت مجزا، روانشناسی، مشاوره تغذیه و ورزش از بخش های درمانی این مجموعه فوق تخصصی است.
مسئوول مرکز فوق تخصصی ناباروری آی وی اف(IVF) بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان  افزود: روش (IVF) آی وی اف که از جمله پیشرفتهای شگفت انگیز در علم ناباروری است، تحت عنوان باروری در محیط آزمایشگاه شناخته می شود.

منبع/فارس




Copy Right 2013 Artmis.ORG