1403/01/10 14:12


265827
تاریخ انتشار: 1397/10/22 00:06
این دستگاه خودپرداز ماهانه سودی معادل 1 میلیون و 500 هزار تومان نصیب بانک انصار می نماید که تنها مبلغ 600 هزارتومان به حساب مالک خودپرداز واریز می شود و با این مبلغ نمی توان دستگاه را از لحاظ پول گذاری ، خرید کاغذ و همچنین گارانتی پشتیبانی کرد

عصرجهان-سید عنایت ضامنی عنا از جوانان روستایی که با هدف سهولت در انجام امورات بانکی روستانشینان اقدام به خرید دستگاه خودپرداز و نصب آن در روستای بهره عنا از توابع شهرستان باشت نموده از بی مهری و عدم حمایت مسئولین کهگیلویه و بویراحمد گلایه مند است.


وی در مورد ایده نصب خودپرداز در روستای بهره عنا، گفت: به دلیل جلوگیری از هدر رفت وقت و همچنین خطرات ناشی از عبور و مرور در جاده ها به واسطه انجام عملیات بانکی ازجمله انتقال و دریافت وجه، پرداخت قبوض و همچنین جلوگیری ازمهاجرت روستانشینان اقدام به خرید و نصب دستگاه خودپرداز با هزینه شخصی نمودم.
ضامنی عنا این اقدام را سرآغاز حرکت روستاها به سمت تحقق دولت الکترونیک و اتصال روستاها به شبکه های بانکی عنوان کرد و افزود: روستای بهر  عنای شهرستان باشت به عنوان اولین روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد ازیک سال پیش به دستگاه خودپردازمجهز شد و در این مدت توانست کمک بسزایی به روستائیان نماید به گونه ای که بیش از3هزار نفر از جمله اهالی روستاهای بهره عنا، مراسخون علیا و سفلی ، دلی رباط و چاه تلخ از خدمات آن بهره بردند.
وی گردش مالی این دستگاه خودپرداز را قریب به یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به دلیل عدم حمایت از فعالیت این خودپرداز روستایی که سیستم آن نیزبا خودپردازهای شهری نیزمتفاوت است شاهد بهره برداری متفاوت بانک های استان از این دستگاه خودپرداز هستیم.
این کارآفرین روستایی در شهرستان باشت ، ابراز داشت: امروزه بانک ها قوانینی برای خود تصویب کردند که براساس آن 50 درصد کارمزدی که بانک مرکزی به حساب این خودپرداز می ریزد را به نفع خود مصادره می کنند در حالی که نه دستگاهی خریداری کرده اند و نه عملیات پول گذاری آن رابرعهده دارند.
ضامنی عنا هزینه  گارانتی سالیانه ایندستگاه خودپرداز را 8 میلیون تومان اعلام کردو افزود:  بانک ها علی رغم بهره برداری از سود کارکرد این خودپرداز، از مشارکت در خرید دستگاه ، پول گذاری، هزینه خرید هر بسته کاغد که در حال حاضر حدود  ۷۰ هزار تومان است نیز امتناع می کنند درصورتی که سوئیچ بانکی باید برای روستاها رایگان باشد.
وی از سود قابل توجه نصب این دستگاه خودپرداز به بانک های عامل در استان نیز خبر داد و گفت: این دستگاه خودپرداز ماهانه سودی معادل  1 میلیون و 500 هزار تومان  نصیب بانک انصار می نماید که تنها مبلغ 600 هزارتومان به حساب مالک خودپرداز واریز می شود و با این مبلغ نمی توان دستگاه را از لحاظ پول گذاری ، خرید کاغذ و همچنین گارانتی پشتیبانی کرد.


ضامنی عنا با درخواست از نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت برای تصویب این ایده  در مجلس شورای اسلامی، گفت: از نماینده اقتصادی می خواهیم که طرحی را برای حمایت از این خود پرداز تصویب نمایند تا مردم روستاها ازاین نعمت بانکی برخوردار شوند و بانکها نیز ملکف به نصب خودپردازها درروستاها جهت استفاده مردم از خدمات بانکی بهره مند شوند.
این کارآفرین روستایی در شهرستان باشت با بیان اینکه امروزه به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات قابل توجهی به شهرها اختصاص یافته است، تصریح کرد: امکانات رفاهی واجتماعی در این چهل سالگی انقلاب نصیب مردمان شهر شده و نوبتی هم باشد نوبت مردمان زجرکشیده روستاها است لذا اولین خودپرداز روستایی در استان کهگلویه بویراحمد که در روستای بهره عنا نصب شده نیازمند حمایت مسئولین برای ادامه فعالیت خود است.
وی از غیرفعال شدن موقت این دستگاه خودپرداز در روستای بهره عنا به دلیل عدم حمایت مسئولین خبر داد و افزود: به دلیل نداشتن نیروی انسانی وعدم حمایت مسئولین این خودپرداز به صورت موقت غیره فعال گردیده تا این که مدیران ، مسئولین و نماینده محترم تصمیمات قانونی در این زمینه اتخاذ نمایند.
خبرنگار/فتح الله پوران پور


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG