1403/01/09 18:02


276263
تاریخ انتشار: 1397/12/19 23:56
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه گفت که براساس مصوبه مجلس، دولت مکلف است در سال ۹۸ برای همه کارکنان به صورت مساوی ۴۰۰ هزار تومان به ضریب ریالی تبدیل کند که هم شامل بازنشستگان، هم پاداش پایان خدمت و هم شامل اضافه کار شود.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با اخبار شبکه یک سیما با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس هیچ ابهامی نداشت افزود: براساس این مصوبه دولت مکلف است در سال ۹۸ برای همه کارکنان به صورت مساوی ۴۰۰ هزار تومان به ضریب ریالی تبدیل کند که هم شامل بازنشستگان، هم پاداش پایان خدمت و هم شامل اضافه کار شود.
وی گفت: علاوه بر این با منابعی که پیش بینی شده است تا ۱۰ درصد جداگانه به حقوق افراد اضافه خواهد شد.
حاجی بابایی افزود: با منابعی که ما در مجلس مصوب کردیم هم افزایش ۴۰۰ هزار تومانی و هم افزایش ۱۰ درصدی در حقوق کارکنان تحقق پیدا می‌کند.
وی گفت: با این مصوبه مجلس، پایین‌ترین حقوق یعنی یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، ۴۳ درصد رشد پیدا می‌کند و حقوق‌های بالا حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه منبع لازم برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق‌ها و ۱۰ درصدی آن در مجلس تصویب شده است افزود: برای این افزایش حقوق‌ها ۳۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است و علاوه بر آن ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم جداگانه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری به این منابع اضافه می‌شود.
حاجی بابایی گفت: با این مصوبه مجلس بیش از ۳ میلیون نفر از کارکنان دولت و بازنشستگان که زیر ۳ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند افزایش حقوق بالایی در سال ۹۸ خواهند داشت.
وی افزود: کسانی هم که حقوقشان تا ۵ میلیون تومان است و همینطور کسانی که از ۵ میلیون تومان بالاتر حقوق می‌گیرند رشد قابل توجهی از نظر ریالی در حقوقشان خواهند داشت به شکلی که بالاترین حقوق ما حدود ۲ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اعلام اینکه اساتید دانشگاه از ۳۵ درصد مالیات استثنا شده اند گفت: بنابراین اساتید دانشگاه‌ها و هیات علمی هم افزایش ۴۰۰ هزار تومانی و هم ۱۰ درصد رشد را در حقوقشان خواهند داشت و هم با معافیت ۳۵ درصدی توجه ویژه‌ای در سال ۹۸ به آن‌ها شده است.
وی افزود: مجموعه این افزایش حقوق‌ها به ضریب تبدیل می‌شود و دائمی و همیشگی است.
حاجی بابایی گفت: در این افزایش حقوق، مدرک، عدالت، تحریم و معیشت محوری رعایت شده است و ما امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم معیشت کارکنان دولت را از برخی فشار‌ها و سختی‌ها که در جامعه وجود دارد دور نگهداریم.




Copy Right 2013 Artmis.ORG