1403/01/09 22:15


276535
تاریخ انتشار: 1398/01/10 20:26
در این آئین برنامه های متنوعی چون موسیقی بختیاری به همراه شاهنامه خوانی اجرا شد و در خاتمه از چهره های فرهنگی ایل بختیاری تقدیر و تجلیل بعمل آمد و در پایان برنامه با حضور مسئولین و مردم از تندیس سردار شهید علی مردان خان بختیاری رونمایی گردید.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، آئین رونمایی از تندیس شهید علیمردان خان بختیاری اسطوره مقاومت و مجاهدت در مقابل رژیم ستم شاهی با حضور اردوان قنبری سرپرست فرمانداری، حجت السلام والمسلیمن امینی امام جمعه، شهام سلیمانی شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولین ارگانهای دولتی و جمع کثیری از شهروندان مسجدسلیمان و مهمانان نوروزی در محل پارک گل نرگس همراه با برگزاری جشنی شاد و باشکوه توسط هنرمندان صدا و سیمای خوزستان برگزار شد.

درابتدای این مراسم روح الله جلیلی دبیر و سخنگوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان ضمن تبریک سال نو و تشکر از پیگیری های شهردار مسجدسلیمان جهت نصب تندیس و برگزاری این جشن اظهار داشت: پس از اینکه اعضای شورای اسلامی شهر این پیشنهاد فرهنگی را به شهردار محترم ارائه نمودند استقبال کردند و برای ساخت این تندیس و نصب آن  پیگریهای فراوانی داشتند.
وی ادامه داد: بعد از نصب تندیس علی مردان خان بختیاری درصدد هستیم با ارائه پیشنهاد و تایید شورای هماهنگی نام گذاری شهرستان، نام میدان پنج بنگله را به نام میدان شهید علی مردان خان بختیاری نامگذاری نمائیم.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تصریح کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم مراسماتی را بمنظور تجلیل از مفاخر,سرداران ملی و مشاهیری که در قوم با اصالت و بزرگ ایل بختیاری به فراموشی سپرده شده اند  برنامه ریزی و برگزار کنیم.
درادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این برنامه گفت: این اقدامات درفرهنگ بین الملل نیز امید ساز، فرهنگ ساز و آینده ساز خواهد بود ونسل های آینده که از کنار این تندیس عبور می کنند، با نگاه به تندیس این شخصیت بزرگ که باشجاعت و بدون پشتوانه با دوهزار نفر به مقابله با دشمن رفت و با اراده و انگیزه و عشق به کشور و اسلام در مقابل استبداد رضاخان ایستاد و برای برپایی سنن ملی و دینی قیام کرد درس شجاعت ومردانگی می آموزند.


وی افزود: وقتی که اسرای رضاخان را به محضر علی مردان خان آوردند فرمود به رسم مولایم امیرالمؤمنین(ع) اسرا را آزاد کنید و هشتاد سال پیش مردم شهرکرد وچهارمحال بختیاری را از جوخه نظام رضاخان آزاد کرد و دستور داد بانوان روسری بگذارند، بزرگان کلاه پر افتخار بختیاری را روی سر بگذارند و خط بطلان بر روی ظلم وستم کشید که این تندیس در واقع تندیس چنین شخصیت بزرگی است .
حجت الاسلام والمسلمین امینی دربخش دیگر سخنان خود خاطر نشان کرد: مسجدسلیمان همانگونه که درسطح خاورمیانه پایتخت هنری، ورزشی و صنعتی می باشد در بعد فرهنگی هم قدم های خوبی برداشته است، شهری که اگر روزی اولین ها بوده، اولین های وارداتی وغربی بوده است . اما اکنون اراده کردیم اولین های ایرانی و اسلامی شویم .


وی در ادامه بیان کرد: شهر ما مدتی است که دربخش های مختلف تبدیل به شهر هزار گره شده است، اما نا امید وافسرده نیستیم و همچنان استوار ایستاده ایم چون کارمان را از فرهنگ آغاز کردیم برنامه های متنوعی همچون کنگره شهید بهنام محمدی ،بی بی مریم ، علی مردان خان،شیخ عبدالله بختیاری معروف به شیخ پیاده برگزار نمودیم، که هر کدام درجای خود برگی زرین و فصلی درخشان از گنج های نهفته درخاک این ایل ومنطقه است، نکته مهم این است که باید این شخصیت ها را کشف و به نسل آینده معرفی کنیم .
امینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسجدسلیمان در ابعاد مختلف ظرفیت های بالایی دارد گفت: چشم اندازهای صنعتی همچون موزه نفت، چشم اندازهای مذهبی همچون امامزادگان هفت شهیدان(ع)، چشم اندازهای گردشگری مثل طبیعت زیبا، آثار باستانی و برگزاری جشن های بزرگ نورزوی توسط طوایف مختلف می تواند به جذب توریست در این شهرستان کمک کرد مهم شناسایی این ظرفیت هاست که اهالی فرهنگ و هنر باید به خوبی به جامعه معرفی کنند…
گفتنی است در این آئین برنامه های متنوعی چون موسیقی بختیاری به همراه شاهنامه خوانی اجرا شد و در خاتمه از چهره های فرهنگی ایل بختیاری تقدیر و تجلیل بعمل آمد و در پایان برنامه با حضور مسئولین و مردم از تندیس سردار شهید علی مردان خان بختیاری رونمایی گردید.

خبرنگار/پرویز دیوید خسروی


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG